עמוד הבית » טיפים לשימוש במחליק שיער, תוצאה מובטחת

טיפים לשימוש במחליק שיער, תוצאה מובטחת

מחליק צילום יחצ
לא מעט נשים חולמות על שיער חלק וגולש, כזה ש"מסתדר" בכל מצב, ונותן מסגרת יפה לפנים.

אחת האפשרויות העומדות לנגד עינינו, היא השימוש במחליק שיער בשימוש במכשיר זה יש להקפיד על מספר כללים על מנת למנוע נזק לשיער. הנזקים עלולים להיגרם משימוש בצורה לא נכונה, מבחירה במחליק שיער לא איכותי או מחוסר שימוש בחומרים מזינים לשיער, כגון, סרום ומסכה ייעודית לשיער.

כיום יש מספר רב של חברות המוכרות מחליקי שיער, וטווח המחירים נע בין עשרות עד אלפי שקלים. ישנם מספר הבדלים המשפיעים על המחיר והאיכות.

ליאור ראובן יועץ טכנולוגי של חברת UNICO המייבאת את המותג השווצרי VALERA  לישראל: "מחליק שיער עובד למעשה כמו מגהץ, במקום לגהץ את הבגד, אנו מגהצים את השיער, הפעולה הזאת חייבת להיעשות על ידי חום גבוה וכשהשיער יבש. אם החלקת השיער נעשית בצורה לא נכונה או עם מכשיר לא איכותי, אנו עלולים לגרום נזק לשיער. החלקת השיער יכולה להיות כלי יעיל ומהיר להשגת שיער מלא ברק, בריא וחלק, אך יש ללמוד את סוג השיער ולרכוש את המחליק המתאים עבורו".

בעת רכישת מכשיר להחלקת השיער, יש לשים לב למספר דברים:

דרגות חום – רצוי לרכוש מחליק שיער עם מספר דרגות חום משתנות.
לבעלי שיער עדין מומלצת טמפרטורה של כ 180 מעלות, לעומת זאת, נשים בעלות שיער עבה יותר, ישיגו תוצאות טובות עם חום של 210 מעלות.
בקרת חום –  בקרת חום חכמה דואגת לנתר את הטמפרטורה מספר פעמים בשנייה על מנת להימנע מקפיצות חום פתאומיות היכולות לגרום נזק לשערה.
פעולות המחליק – כיום ניתן לרכוש מחליקי שיער המשלבים מספר פעולות באותו המכשיר, כגון החלקה וסלסול או יצירת נפח.  מבנה המכשיר והציפויים שעליו, הם אלה שעושים את ההבדל.

ארץ היצור – ארץ היצור חשובה מאוד, כיוון שיש הבדל בין התקנים הנדרשים בכל מדינה.
מחולל יונים – מחליקי שיער עם מחוללי יונים מתקדמים, מפיצים  יונים שליליים שעוטפים את השערה ומגנים עליה, בנוסף היונים השליליים מנטרלים חשמל סטטי וגורמים להחלקה להראות אחידה.
רוחב פלטות משטח ההחלקה ומבנה המחליק – מחליקי השיער מגיעים בעובי  משטח משתנה, לבעלות שיער ארוך יהיה קל יותר להחליק את השיער עם משטח רחב, לעומת בעלות שיער קצר יותר שיעדיפו משטח דק יותר.
סוגי משטחי החלקה – קיימים מספר סוגים של פלטות החלקה, הזולים יותר יהיו עשויים ממתכת או טפלון, לעומת מחליקי שיער מתקדמים יותר המגיעים עם שכבות של פלטות קרמיות. החומר הקרמי מעביר חום בצורה טובה ודוחה את השיער מלהידבק אליו. חשוב לבחור מחליק שיער עם פלטות צפות היודעות להתאים את עצמן לקצוות השיער ולעטוף אותה בצורה אופטימאלית.
ציפויים למשטחי החלקה – מעבר לסוג משטח ההחלקה יש גם חשיבות לציפוי שעל משטח ההחלקה. ציפויי טרמולין נחשב טוב יותר מציפוי טפלון. הציפוי שומר על פלטת המחליק משריטות ועל איכות ההחלקה.
נוחות – החלקה במחליק שיער יכולה להמשך זמן מה, ורצוי שיהיה לנו נוח לאחוז במכשיר. מחליקי שיער עם קצוות קרות למגע יהיו יותר בטיחותיים ובכך יקלו על פעולת העיצוב. אורך כבל החשמל חשוב, ככל שהכבל ארוך יותר כך יהיה לנו יותר מרחב תמרון בזמן ההחלקה.
בטיחות – מעל לכל חשוב לבחור במחליק שיער שיש לו כיבוי עצמי מובנה לאחר זמן מה שנשאר בחשמל, בנוסף חשוב שתהיה אפשרות לאחסן את המכשיר מיד אחרי ההפעלה בכדי להימנע ממגע במכשיר בעודו מתקרר.
אחריות – זמן האחריות, סוג האחריות, היכן האחריות ניתנת, האם בפריסה ארצית או במעבדת היבואן. רצוי לבחור במותג עם שם טוב, מחברה טובה ושנותן אחריות לתקופה ארוכה למוצר.

הכתבה באדיבות :ליאור ראובן יועץ טכנולוגי.