עמוד הבית » יום חמישי – מסביר איך סדר בכל פרט בחיינו – יוצר שינה רצופה

יום חמישי – מסביר איך סדר בכל פרט בחיינו – יוצר שינה רצופה

צילום:pexels
חודש ניסן האדיר: 12 הימים הפותחים של חודש ניסן הם בעלי עוצמה יתרה. בימים בהם בית המקדש פעל, היו אלה ימים בהם בכל יום, נשיא של אחד משנים עשר השבטים, היה מעלה קורבן. אלו ימים קדושים ובשל כך לא נהוג לומר תחנונים אלא להתייחס אליהם כאל חותם מדוייק המכתיב חודש שלם, וכך את השנה הבאה כולה.

יום חמישי זה:

המייצג את מזל בתולה – מדבר על חשיבות הסדר והדיוק. כאשר עושים ניקיון וסדר בבית וניירת, בחפצים, בחדרי הבית וכן, גם בחדרי הלב – הרבה פעמים, בלהט הניקיונות ועומס המשימות שהחג מביא עמו, קל לשכוח את המקומות המאובקים שצריכים ניקיון, אוורור ואור, תשומת לב ואהבה.

צביה:

חברה טובה שלי, מאמנת בחסד עליון, כתבה פוסט מקסים, על איך כדאי לחשוב על הניקיונות בזמן שעורכים אותם. היא מציעה למלא את החלל שנוצר מחפצים, ומכל דבר שמפנים מהבית, במחשבה מיטיבה. להודות להם על מסירותם ולשלוח אותם לדרכם לתפקיד חדש, למישהו שהם יכולים עדיין לשרת נאמנה. איזה יופי צרוף יש במחשבה הזו.

ואיך זה קשור לשינה רצופה?

כאשר הבית מצוחצח, קורן מניקיון ותשומת לב אוהבת, חדר השינה מאוורר ומסודר, השינה משתפרת פלאים. יחד עם זאת, אם לא נעשה גם ניקיון בחדרי הלב, השינה עלולה להישאר במורכבותה ולא להשתפר למרות כל הניקיונות והסדר בחוץ.

צילום:pexels

למה הכוונה בחדרי הלב?

רבות אני פוגשת במשפחות טובות וכאובות, שנוצרות סוד עמוק וכואב בליבן. כל פירור של רמז הנוגע בסוד הנורא, מפעיל "שדה מוקשים" רגשי ורגיש למגע. כל העולם החיצוני, שמייצר אשליה של "אצלי הכל בסדר",  קורס בשנייה והתנהגויות של מגננה וכאב פורצות החוצה ללא שליטה. לרוב הנטייה תהיה לחזור ולהתכנס פנימה, להתעטף בשקר המיטיב, שהחזקנו בו עד כה בהצלחה ושלא ייקחו לנו אותו בשום פנים ואופן.

יש לך דוגמא?

כן. נשים שסובלות מאלימות במשפחה ולא מספרות או מבקשות עזרה, אונס שמוכחש במשפחה והופך למרעום צאיים ובלתי נסבל לכל המשפחה. לרוב הנאנסת הופכת ל"פרסונה נון גרטה" במשפחה וכולם מרחיקים אותה והופכים אותה ל"משוגעת". לרוב היא וההורים שלה, סובלים ממורכבות שינה וממחלות חיצוניות ואירועים דרמטיים אחרים, שנוצרים עקב קשר השתיקה. בסדרה של נטפליקס על מדיום צעיר בשם טיילור הנרי – במקביל לעזרתו למשפחות לערוך סדר וסגירה עדינה ומאד משחררת, הוא ואימא שלו מגלים אמת כואבת וקשה על הסבתא של טיילור. בדרך פתלתלה ומלאה בחמלה ותבונת הלב, הם פורמים את הקושי הנורא. מגלים את האמת ומצליחים לנקות "משאיות ענק" של אשמה, בושה, חרדה והכחשה של שנים ולהגיע למחוזות הסליחה והאהבה שמרפאה את פצעי העבר. בפרק זמן קצר יחסית, לעוצמת הכאב האפל והמאיים של שנים, טיילור מצליח להביא מזור ואור לחיים של האנשים שהוא פוגש.

צילום:Sorry

 בדרך לשינה רצופה:

עניינים לא פתורים, סודות אפלים, חדרים מאובקים ומלאי "רוחות רפאים של העבר", כולם מהווים סיבות קרדינליות לחסכי שינה ולמחלות מאיימות חיים או מייסרות באופן קיצוני.

יש דרך ותקווה:

הסכמה לפתור עניינים לא סגורים, לטפל בהם בעדינות הנדרשת. להבין כי במסע האנושי העוצמתי שבחרנו כאן, הדרך היא המטרה ו"חכמה הדרך מן ההולך בה". היכולת למנף רגשות קשים, להבנה וחמלה היא זו שיכולה לגאול מייסורי הנפש והלב. היכולת לחבק וללטף את הפצעים המדממים, היא זו שמחלימה אותם ומראה את הדרך החוצה. ההשתבללות סביב הכאב, היא תכונה טבעית ומובנת במצבים קיצוניים כאלה. רק ההסכמה לחשיפה לאור ולהתבוננות באמת, היא זו שיוצרת ריפוי וכתוצאה מכך גם שינה רצופה.

צילום: pexels

עכשיו זה הזמן הטוב ביותר:

סדר פסח, הוא זמן מעולה לסיים את כל מה שנדרש, לנקות את כל מה שהתאבק במהלך השימוש ולטפל בכל מה שלא בא על מקומו בשלום עדיין. לרוב יש צורך בעזרה מבחוץ כמו שטיילור עוזר למשפחות רבות. יש לו רשימת המתנה של 300,000 איש! זה אומר שהצורך עצום ושיש דברים שניתן וכדאי לסיים בעודנו בחיים. הוא מצליח לעזור גם אחרי. לא חייבים לחכות.

צילום:pexels

חודש ניסן האדיר – לא כדאי לפספס:

יש בו עוצמות שכדאי למנף כפי שציינתי לעיל, בתחילת המאמר. ניסן = ניצן. הסדר מביא ללבלוב, פריחה ושגשוג בכל תחומי החיים. זהו חודש של  ניסים, כמו יציאת מצרים, אחרי עבדות של 400 שנה. מי שנעזר במנוף הזה קוטף פירות מתוקים בהמשך.

ליצירת שינה רצופה – כל לילה, כל הלילה, יש לכתוב מייל שכותרתו "אני רוצה שינה רצופה" לציין שם וטלפון נייד ולשלוח למייל goldensleep21@gmail.com ואתקשר לתאם שיחה אישית.