עמוד הבית » כחול כל יכול – שינה רצופה ומרגיעה

כחול כל יכול – שינה רצופה ומרגיעה

צילום:pexels
כחול כמו השמים והים: כשאנחנו מתבוננים סביבנו, הצבע השולט והרב ביותר הוא כחול. איך הכל נראה כחול אם המים שקופים והאויר שקוף? יש המכנים זאת פיזור ריילי, פיזור של האור בדרך שנקלטת בעין ככחול. שבירת קרני השמש על המים ובאויר – מוחזרת אלינו בצבע כחול. האם זה התדר של פלנטה ארץ הנשקף בעדם.

התדר הכחול:

ידוע לכל כי הצבעים הם אורכי גל שונים של קרני אור. אנחנו רואים כי בזוויות מסויימות ביום בו יש גשם ושמש מראה את קרני האור הנשברות דרך טיפות הגשם – כקשת של צבעים. לכל צבע יש אורך גל. כחול, הוא אחד מצבעי היסוד. הוא בעל הגל הקצר ביותר בין 450 ל – 495 ננו מטר ותדירותו היא הגבוהה ביותר ונמדדת בין 610 ל – 670 טרה הרץ. אלה נתונים שלכאורה נשמעים יבשים אך הם מעוררים התפעלות כאשר השמים כחולים ללא עננים, כאשר הים כחול וחלק כמו מראה או כאשר גוונים שונים מתערבבים בפלטת הצבעים המופלטה של הטבע כמו בשקיעה או כשהים סוער בחורף בין גווני כחול לסגול ולטורקיז. אז זה מעורר רגשות רומנטיים ונעימים.

שאלה כחולה – מה הופך את הצבע הכחול למרגיע כל כך?

נתבונן בכל הדברים הכחולים, הגדולים והקטנים, מה יש בהם שהם כל כך מרגיעים? למה אין אוכל כחול? יש פרפרים כחולים, יש ציפורים כחולות, יש כוכבים כחולים – כדור הארץ שלנו נראה כחול כשהוא מצולם מהחלל, נפטון, וישנם עוד המון שאיננו רואים. יש אנשים עם עיניים כחולות, יש פרחים כחולים. תקצר היריעה. מה מהמרכיבים של כחול למעשה מרגיע כל כך? משרה נינוחות, תחושת רווחה פנימית ושקט כזה עוטף ומחבק. תמונה אחת של ים או שמים והכל בתוכנו נרגע.

צילום:pexels

האנטומיה של רגיעה כחולה:

זה לא מדע בהכרח, אך כולם מרגישים את ההשפעה המשחררת כל סטרס, בנוכחות של כחול. ליד הים, אגם, מקווה מים נחל או נהר. יש בכחול יציבות בזרימה, עקרונות חיים שאינם משתנים, יש תנועה הרמונית המשרה שלווה, מערסלת על הגלים כמו תינוק ישן. ההשפעה המרגיעה של כחול על החושים איננה ניתנת להכחשה. האופי הממוסס של מים, מתבטא בתחושת הצבע וכל קושי או מכשול פשוט נעלמים כלא היו.

הקסם של מים:

באותה נשימה שאומרים כחול, אומרים מים. מקלחת, אמבטיה, נטילת ידיים, לרחוץ כלים, לשטוף את הבית, לעשות כביסה, לא משנה מה עושים, נוכחות של מים מרגיעה, מנקה, ממיסה, מאפשרת איזון מחדש, מייצרת זרימה והרמוניה. זו אחת הסיבות שמומלץ במיוחד לעשות מקלחת לפני השינה. כל לחצי היום נושרים מהגוף ומייצרים הקלה ורגיעה המקדמות במיוחד שינה עמוקה ומרעננת.

צילום:pexels

כחול ושינה רצופה:

מסיבות לא חשובות הצבע הכחול הפך לצבע של פורנוגרפיה או סקס. אולי הכוונה היתה למה שחשים אחרי – כשנרגעים ומסופקים. לא משנה כרגע העניין הזה – הצבעים הכחולים – צבעי שמים וים – נחשבים לצבעים קרים – ולכן עדיפים יותר במדינות חמות, כמו שלנו. במדינות קרות עדיפים הצבעים החמים. יש משמעות גם לגוון כהה או בהיר של כחול, תכלת, טורקיז – שזה שילוב עם ירוק, כחול רויאל או כחול כהה. יש משמעות גם לעונות השנה. הכחול יתאים דווקא לאביב ולקיץ והצבעים החמימים יותר לחורף. שינה רצופה וחלומות פז.