עמוד הבית » כשהרישיון שלך נשלל – איך זה ישפיע על ביטוח הרכב?

כשהרישיון שלך נשלל – איך זה ישפיע על ביטוח הרכב?

צילום pexels
היחס בין חברת הביטוח ללקוח הוא יחס של חישוב סיכון -סיכוי. חברת הביטוח מציעה ללקוחותיה ראש שקט, וידיעה שיקבלו סיוע בעת הצורך בתמורה לפרמיה חודשית קבועה. חברת הביטוח צריכה למעשה להמר, ולקוות שהתשלום החודשי יצדיק את הסיכון להפעלת הביטוח בסופו של דבר. שלילת רישיון היא נורה אדומה חזקה עבור כל חברת ביטוח בכל הנוגע לביטוח הרכב, ויש לה השפעה רבה.

שלילת רישיון יכולה להוביל לעלייה דרמטית במחיר הביטוח

קביעת מחיר הביטוח נשענת על חישוב כלכלי קר. על חברות הביטוח, המבטחות אלפי אנשים, לנסות לחשוב מהו הסכום החודשי שיצדיק את הסיכון שהן לוקחות על עצמן, ויקזז את המקרים בהם הביטוח אכן יופעל. בעולם ביטוח הרכב, אשר כולל בתוכו מקדמי סיכון ידועים כמו נהגים צעירים, סוג הרכב בו נעשה שימוש ועוד, חברות הביטוח מתאימות את התמחור לפי מקדמי הסיכון המוכרים להן. עבור נהגים אשר רישיונם נשלל, גובה תשלום הפרמיה החודשית עלול לעלות במאות אחוזים, מאחר ומבחינת חברת הביטוח, העבר הבעייתי שלהם על הכביש הוא אינדיקציה לכך שיש סיכוי גבוה לכך שיעברו תאונת דרכים בעתיד. עליית מחירי הביטוח היא מיידית, ועל הנהג עצמו לוודא שהוא אכן מדווח לחברת הביטוח על מצבו הנוכחי מבחינה חוקית, ועל מעורבותו בתאונות דרכים.

מדוע לא כדאי למסור מידע כוזב?

נהגים רבים אשר רישיונם נשלל, נאלצים להתמודד עם השלכות כלכליות מרחיקות לכת. אובדן הרישיון עלול לפגוע ביכולת להמשיך לעבוד, לדרוש תשלום על שירותי הסעות עבור בני המשפחה, ולאלץ מעבר של קורסים והשתלמויות נהיגה. זאת לצד מימון מאבק משפטי בשביל להשיג את הרישיון מחדש. האילוצים הכלכליים, גורמים לעיתים לפיתוי עז לא למסור לחברת הביטוח מידע על שלילת הרישיון, כדי להימנע מעליית מחירי הפרמיה על ביטוח רכב, אשר יוסיפו למכה הכלכלית. למרות שאכן, התוצאה תהיה ככל הנראה עלייה של עשרות אחוזים בפרמיה החודשית, חשוב מאוד למסור את המידע בשלמותו לחברת הביטוח. לחברות הביטוח יש דרכים נוספות לברר על מעורבותכם בתאונות דרכים, ועל פסק הדין. במקרה של מסירת מידע חלקי או כוזב, יתכן מאוד שהביטוח שתשלמו יהיה למעשה חסר ערך, מאחר וחברת הביטוח תוכל לטעון שההסכם ביניכם הופר, ולכן היא אינה מחויבת בתשלום הפיצויים. מכאן שעלייה של עשרות אחוזים במחיר היא האפשרות המשתלמת, מאחר והאפשרות השנייה היא להסתכן בכך שהביטוח כולו יהפוך להיות לא רלוונטי.

 מה בנוגע לשלילה מטעמים רפואיים?

באופן טבעי, קיימים מצבים שונים אשר מובילים לשלילת רישיון הנהיגה. למרות שרוב רישיונות הנהיגה נשללים מטעמים של נהיגה פרועה או מעורבות בתאונות דרכים, ישנם גם מקרים בהם הרישיון נשלל מטעמים רפואיים אשר אינם נמצאים בשליטתו של המבוטח. במקרים אלו, כל מקרה ינוהל אחרת. אדם אשר רישיונו נשלל בגלל בעיה בריאותית אשר באה לפתרון מלא ושלם, יוכל פעמים רבות לקבל פרמיה במחיר סטנדרטי לחלוטין. לעומת זאת, אדם אשר מצב בריאותו אינו מאפשר נהיגה בטוחה לחלוטין, או שהיה מעורב בגלל מצבו הבריאותי במספר רב של תאונות, יידרש לעיתים לשלם סכום גבוה יותר.

כיצד ניתן להתמודד בצורה הטובה ביותר עם השינוי בתמחור?

השינוי בתמחור הפרמיה החודשית הוא נושא כאוב עבור רבים אשר רישיונם נשלל. חשוב מאוד להבין, שלמרות שהמחיר אותו תשלמו יעלה, לא מדובר על תמחור אחיד, וכדאי מאוד לבצע סקר שוק מקיף. חברות רבות בישראל מציעות ביטוח רכב, וכדאי מאוד להשקיע את הזמן ולברר מי מהן מציעה את ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה