עמוד הבית » לזכור,לישון ולא לשכוח – הפכים משלימים – בלתי אפשריים או מחלימים

לזכור,לישון ולא לשכוח – הפכים משלימים – בלתי אפשריים או מחלימים

צילום: pexels
מה בדיוק קורה לנו במוח כשנוצר זיכרון?

אנחנו עוברים חווית חיים מטלטלת וזה מעלה בנו הורמוני סטרס כמו: קורטיזול, אדרנלין ונוראדרנלין. הם אחראים על השרדות הגוף בכל מחיר. אחת הדרכים שלהם להגן עלינו ולהצהיר "לא עוד" – היא לצרוב את הניסיון המר והכואב בזיכרון ארוך טווח בהיפוקמפוס ובכל תא בגוף, ברמה הפיזית, הרגשית, המחשבתית, האינסטינקטיבית והמינית – רב דורית.

צילום: pexels

 

>>>כוחן של מילים – ניווט באתגרים ואימוץ אחדות

ככה זה נחרט לנצח!

חרב הפיפיות של הזיכרון הזה היא הפגיעה בשינה. אנשים אלה ולעיתים קרובות גם צאצאיהם לא ישנים שינה עמוקה, חוששים גם משנת חלום או מתעוררים בבעתה מסיוטים שממחזרים את הטראומה בכל עוצמתה.

ימי זיכרון:
נועדו לכל מי שלא היה שם. מי שהיה שם, כבר לא יודע איך לשכוח את מה שחווה וראה לעולם למרות רצונו לנוח ולשכוח ולו גם לזמן קצר, מן הסבל והאימה.

צילום: pexels

הדילמה של ההישרדות:

איך לחזור לחיים הרגילים שהיו לי קודם, לשינה הרצופה והרגועה, לזיכרונות טובים ונעימים, להיות שוב בני ובנות חורין מהטרור והממחזר עצמו שוב ושוב. איך לחזור הביתה לשלום משדה הקרב, בגופי, בנפשי, בנשמתי? איך לזכור את השיעור מבלי לחוות את הפחד פעם אחר פעם, ואפילו
בלי לתת לו לנהל את חיי במקומי ההחלמה ממלחמה וטראומה היא השחרור מהעוצמה של החוויה הרגשית מבלי לשכוח את האירועים, כדי לזכור ולשמור על עצמנו, תמיד.

צילום: pexels

 

יצירת מערכת חיסונית חדשה במקום מחלה אוטואימונית רגשית ו/או פיזית
אם מישהו מקוראי/ות מאמר זה מכיר/ה  חבר/ה הזקוקים להדרכה כיצד לחזור לשלום משדות הקרב של החיים, מכל טראומה אישית או לאומית, לחזור לישון שינה רצופה, כל לילה, כל הלילה פשוט תתקשרו והשאירו הודעת ווטסאפ במספר 0525212644.

בואו הביתה לשלום
לשינה רצופה, לזיכרון מחלים ולעצמאות מלאה