עמוד הבית » לכל בעלי "העדרים הליליים" העצומים – מומלץ להפסיק לספור כבשים!

לכל בעלי "העדרים הליליים" העצומים – מומלץ להפסיק לספור כבשים!

צילום pixabay
או איזו ספירה כן מרדימה ממש מעולה?

סיפור לפני השינה: איך הכלי מספר אחת של הסבתות לנדודי שינה – היה לספור כבשים?

(מומלץ לקרוא לפני השינה בקול שקט, רך, ובאיטיות )

היה היה, לפני שנים רבות רבות, בארץ רחוקה רחוקה, מלך שמלך על ממלכה אדירת מימדים. שנתו של המלך נדדה לילות רבים והוא הזעיק את כל חכמי הארמון ויועציו לטכס עצה – איך להרדים אותו.

אך ללא הצלחה.

יצאו רצים בהולים לכל רחבי הממלכה, לחפש עצה לשיפור שנתו של המלך.

TO CUT A LONG STORY SHORT – או בקיצור: כל העצות לא עזרו. כוס יין, כוס חלב עם עוגיה, בננה, דייסה, שוקו, קפה שחור, נס קפה, סיגריה, מקלחת חמה, מקלחת קרה, טבילה במי שלגים, ריצה או כל ספורט מעייף אחר, הליכה באויר הצלול של גני הארמון, טלביזיה, רדיו כל הלילה, יוטיוב, מדיטציה, נשימות עמוקות בצירופים מעניינים, לביבות תפוחי אדמה, ארוחה בשרית כבדה, ירקות מבושלים בעדינות, תה שומר או קמומיל עם דבש או בלי דבש, חלון פתוח, חלון סגור,

לפעמים כלום לא עוזר!

ניסו הכל.

פרט למכה עם נבוט בראש. כי מי יעז להכות את המלך ולהשאר בחיים?!

עד שהגיעו לנערה יפהפיה, שגרה בקצה היער, בקצה הממלכה. הנערה היתה רועת כבשים עניה שגרה בבקתה רעועה עם סבתא שלה. הרצים פנו אליה לעצה היא אמרה שהיא שואלת את סבתא שלה כי תמיד יש לה עצות זהב. היא הובילה אותם לבקתה הקטנה, העלובה. שם, לאחר ששמעה את בקשת הרצים, סבתא שלה ייעצה להם – שהמלך יתחיל לספור כבשים.

המלך, שהופתע מהעצה – גילה שהוא יודע לספור רק עד עשר. לכן שר האוצר שלו הוצב ליד מיטתו והמלך ציווה עליו לספור עבורו את הכבשים.

ככה הומצאה ההיפנוזה.

(טוב בצחוק, אני לא אחראית, זה רק סיפור שכרגע נכתב).

ו… המלך נרדם סוף סוף וישן שינה רצופה עד הבוקר.

נשמע מוכר? מצלצל לך פעמון בראש?

נכון.

מזכיר את אחשורוש "ובלילה ההוא נדדה שנתו של המלך…"

אבל אירית, אחשורוש לא ספר כבשים.

נכון. מי שמכיר את המוח – ספירה דווקא מעוררת אותו. מה הם חשבו לעצמם. מספרים הרדימו רק את מי שלא ידע לספור. אז המוח שלו השתעמם ונרדם. עבור מי שיודע – מספרים, סדוקו, תשבצים ועוד שעשועי חשיבה עושים בדיוק את הפעולה ההפוכה – מעוררים. אז אין מקום לפליאה איך לא נרדמים ומגיעים לעדרי כבשים עצומים והשינה "בורחת". טוב לפעמים גם לכבשים נמאס להתפקד והן בורחות.

לכן אני ממליצה מאד על השיטה של אחשורוש. לספור ולכתוב את ספר דברי הימים של עצמך. כיום אני קוראת למקום המיוחד בו אני ממליצה לכתוב מחברת "כל מכילה" – יש לכתוב בתוכה את כל ההצלחות של היום, את התודות, את כל מה שמשמח ומעשיר את הקיום היומיומי. מה שמשמח, מה שלא מובן מאליו (רמז: אין שום דבר מובן מאליו. כלום). בספירה האחרונה שלי הגעתי למעל 483 תודות הקשורות רק לקיום שלי. ביחד עם התודות על כל הסובבים אותי במעגלי החיים מדובר באלפים. קשה לתאר כמה השינה לאחר מכן מתוקה, רצופה ועמוקה. הבוקר שאחריה – מתחיל ברעננות וחיוניות.

כך,למשל, אחרי שנה כל כך קשה של בידודים, סגרים, פחד הקורונה וממש בסיומה – מלחמה. פוי!

עיצוב לוגו – מיכאל ויסמן
עיצוב מחברת – ענת ברקוביץ׳
צילום – ענת ברקוביץ׳ באדיבות unsplash

הצלחה יכולה להיות לדוגמא: יום של שגרה מבורכת ו"משעממת" – תודה.

לשימוש מיידי במחברת "כל מכילה" – יש לפנות לאתר: www.goldensleep.co.il