עמוד הבית » מהי הומאופתיה קלאסית ואיך זה פועל ?

מהי הומאופתיה קלאסית ואיך זה פועל ?

הילה יניב הומופתית קלאסית צילום: ענבל לויתן קראוס
בשנים האחרונות שומעים יותר על טיפולים הומאופתיים כדרכים נוספות להגיע לאיזון והרמוניה גופנית ורגשית, שאינן כוללות תרופות כימיות ושנחשבות לעדינות ועוצמתיות. בפועל, קיים בלבול בין מושגים שלפעמים נשמעים דומים. אז מהי בעצם הומאופתיה קלאסית? איך זה עובד? האם הומאופתיה זה פרחי באך? האם הומאופתיה ונטורופתיה זה אותו הדבר?

הומאופתיה קלאסית, היא אמצעי לטיפול אלטרנטיבי במגוון סימפטומים פיזיים ורגשיים, אשר בשונה מעולם הרפואה המערבית, רואה את האדם כמכלול, ולכן, מטפלת, לא רק בכאב שלשמה האדם הגיע לטיפול אלא גם במקור הרגשי שלו. כדי להבין את המקור הרגשי של הכאב נדרשת היכרות מעמיקה לא רק עם הבעיה, אלא גם עם האדם ואת זאת משיגים בעזרת בניית קשר טיפולי של אמון ושל שיחות עמוקות בתהליך תשאול הומאופתי (בילדים ובתינוקות המטפל/ת לומד מתוך תצפית ומתוך תקשורת מעמיקה עם ההורים).

לאחר התשאול המעמיק ההומאופת עורך אבחון ובוחר עבור המטופל רמדי (זו התרופה ההומאופתית) אשר אותה מזמינים בהתאמה אישית מבית מרקחת ייעודי באישור משרד הבריאות. הרמדי יכולה להגיע בצורה של כדוריות קטנטנות, הנקראות גלובולים, או בצורת טיפות, שלתוכן נוצקו טיפות של חומר שמקורו צמחי, מינרלי או מן החי. המיוחד בתרופות אלה שהן מכילות אך ורק תדר של חומר מדולל, ולא את החומר עצמו, ולכן מאושרות לשימוש גם בקרב קהילות דתיות.

צילום:pixabay

ומהם פרחי באך?
זה נכון שפרחי באך, גם שייכים כביכול ל"משפחת" החומרים המדוללים, אך בשונה מהומאופתיה הם רק נגזרת מצומצמת מאוד של תרופות שמקורן פרחים מסוימים בלבד. ובקיצור, ברחי באך אינם הומאופתיה קלאסית.. אלא תחום משיק לו שמקיף באופן שונה אינטראקציות טיפוליות כאלה ואחרות.

צילום:pixabay

ונטורופתיה?
למרות הצליל הדומה של המילה, ולמעט העובדה שגם בהומאופתיה משתמשים בחומרים שהמקור שלהם צמחי, מדובר בתחום אחר לגמרי. בנטורופתיה משתמשים בתוספים תזונתיים של ממש, המיוצרים מצמחים.
כלומר קיימים שני הבדלים מהותיים:
האחד – בהומאופתיה משתמשים גם במינרלים וגם בתרופות שמקורן מן החי, ולא רק בצמחים. והשני – התרופות ההומאופתיות אינן נחשבות לתוספים תזונתיים, מאחר שהן עברו מניפולציה ודילול עד לרמה שחומר המקור כבר לא נמצא ברמדי.

צילום:pixabay

איך התהליך עובד?
במפגש האבחון הראשוני שנמשך כשעתיים משוחחים על הבעיה לעומקה, מבררים מתי התחילה, אלו מאורעות חיים קדמו להופעתה, איך זה משפיע על האדם במישור הפיזי, הרגשי והנפשי. ככל שההומאופת מבין את סיפור החיים של האדם והחוויה האישית שלו, כך ניתן להתאים בהצלחה את ההכנה ההומאופתית המדויקת ביותר עבורו, את זו שתעזור לגוף ולנפש להגיע לאיזון בצורה מקסימלית.

לאחר המפגש יישלח מרשם להכנת הרמדי, זוהי התרופה ההומאופתית, ישירות למעבדה, והם ייצרו כבר קשר לצורך תשלום ואופן אספקה. דרך אגב, התרופה מאוד בטוחה לשימוש, וטעימה, ואפילו ילדים ממש אוהבים לקחת אותה. בכל התקופה של מתן הרמדי, ההומאופת הקלאסי מלווה את המטופלים טלפונית ובוואטסאפ כדי להבין את כיוון תנועת הריפוי ועוצמתה ולאחר כשבועיים ועד חודש ממתן הרמדי מומלץ לתאם מעקב, כדי לבחון על פי המדדים שנלקחו את המצב ולכוונן את המשך הטיפול. מאחר שבני האדם שונים זה מזה גם קצב ועוצמת השינוי משתנה. ישנם מטופלים שזקוקים למעט מעקבים, וישנם מטופלים שזקוקים לכמה מעקבים, רק לאחר תחילת הטיפול ניתן לדעת איך הוא משפיע ואת קצב התקדמותו.

צילום: pexels

הטיפול ההומאופתי נחשב בטוח מאוד, הוא מתאים לכולם, ומאפשר להגיע לחיים מאוזנים ושלווים יותר, וזו הסיבה שגם הגוף עובר ריפוי..יש כאלה שאומרים שהם לא מאמינים בטיפול הומאופתי, אבל העובדה היא שגם ילדים, תינוקות ואפילו בעלי חיים, שאינם "מאמינים" חווים ריפוי ואיזון.

מאת: הילה יניב
הומאופתית קלאסית ומקדמת תהליכי ריפוי, BA בעו"ס.

הוספת תגובה

הוספת תגובה