עמוד הבית » מחלקת האופנה בשנקר מציגים בשבוע האופנה

מחלקת האופנה בשנקר מציגים בשבוע האופנה

מחלקת עיצוב אופנה של שנקר צילום נוי ערקובי
בדיוק לפני שנה התבטל שבוע האופנה בעקבות התפרצות הקורונה. שנה לאחר מכן חזרנו אל כותרת התצוגה שתוכננה בשנה שעברה: ?Dreams Are My Reality- ההזדמנות לחלום, ללכת עד הסוף וליצור מערכות לבוש שאינן כפופות לתכתיבים מסחריים, קיבלה משנה תוקף בשנה החולפת, שבה רק המחשבה על לצאת מהבית ולהתלבש לאירוע נדמית בגדר חלום בהקיץ.

 31.3 בשעה 11:30 יוקרן בערוץ 13 מיצב אופנה המשלב מוזיקה, מחול, צילום תנועה ואופנה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, לשם כך הורכבה להקת מחול שתשלב כוריאוגרפיה של רקדנים, טיפוסים ודוגמנים. מאחורי כל בגד שיוצג נמצא סטודנט או סטודנטית, שהחלו בתהליך יצירה שכולל חיפוש השראה, קונספט, חומרים, צבעים וצלליות, דרך שעות ארוכות של ציור סקיצות ופיתוח גזרות ליצירת בגד בתלת־מימד. כל אחד מהם מגיע ממקום אחר בארץ, עם סיפור חיים שונה, וכולם עוברים מסע של ארבע שנים בדרך להפוך להיות מעצבי אופנה. מסע, שבשנה האחרונה הפך מורכב ומאתגר יותר מתמיד.

צילום נוי ערקובי

מיצג האופנה שהופק על ידי מאיה ארזי, מרצה בכירה במחלקה, יחשוף את עבודות הסטודנטים בשנים ב׳, ג׳ ו־ד׳ מתוך מגוון הקורסים הנלמדים בשנקר וידגיש איכויות מסורתיות מול חדשנות טכנית ועיצובית. המיצב מתחלק ל- 3 נושאים:

STREETWEAR – קבוצה של בגדי קז'ואל צבעוניים ומערכות ג'ינס.

צילום נוי ערקובי

BLACK AND WHITE-בגדים מחויטים בצלליות אוונגרדיות בגוונים מונוכרומטיים.

 קבוצת רקדנים בבגדים דינמיים בגוונים טבעיים ופסטלים.

לרה דרור, צילום נוי ערקובי

לדברי אילן בז׳ה, העומד בראשות המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר: ״אנו מחנכים את הסטודנטים להטיל ספק, לא לקבל דברים כמובן מאליו ולשאול שאלות – על זהות, על מגדר, על חברה ועל הסביבה. הסטונדטים יוצרים ופועלים במרחב הפיזי והדיגיטלי: לא משנה היכן הם נמצאים, הם מחוברים למה שקורה בעולם – גם כשהמציאות טופחת על החלומות שלהם ומאלצת אותם להישאר בבית״.

צילום רותם לבל

 המיצג יביא לידי ביטוי את רוח היצירה שממשיכה לפעום בסטודנטים, שלא מפחדים לחלום, מסרבים לקבל את המציאות כמו שהיא וחושבים על היום שאחרי – עם הרבה יצירתיות, תעוזה, מקוריות, ערעור על מוסכמות, ובעיקר עם האומץ לחלום והשאיפה להפוך את החלום למציאות, גם כשסימן שאלה גדול מרחף מעליה.

צילום נוי ערקובי

התצוגה צולמה במוזיאון ארץ ישראל תל אביב  – מוז"א. שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021 ו"רשת 13" נעשה בשיתוף פעולה ראשון ביוזמתו של המפיק והיזם מוטי רייף, ויערך השנה החל מה-28 במרץ ועד ה-1 באפריל.

אילן בז'ה – ראש המחלקה לעיצוב אופנה, שנקר.

מאיה ארזי –מרצה בכירה במחלקה לעיצוב אופנה שנקר. קונספט והפקה שבוע האופנה.