עמוד הבית » מלחמה (= ערנות אלימה) ושלום (= שינה רצופה)

מלחמה (= ערנות אלימה) ושלום (= שינה רצופה)

צילום:pexels
רבותי ההיסטוריה חוזרת: ולדי עושה בית ספר לכל העולם. כל אשר יגורנו - בא. קורם עור וגידים לנגד עינינו המשתאות - איך ההיסטוריה חוזרת על עצמה פעם אחר פעם והעולם שותק!

האם יש משהו מעורר אימה ומגרש שינה יותר מזה?

אולי זה ישמע מפתיע – אבל כן. זה רחוק מאתנו. זה שם. אצלם. אנחנו יכולים לישון בשקט. גם הם ישנו בשקט כשאנחנו היינו במלחמה. הם אף פעם לא מחו על מה שקרה בארצות אחרות בעולם. אילו היינו באוקראינה – כנראה שלא היינו ישנים בכלל. אולי מחפשים דרך להימלט. פליטים. עוד פעם פליטים מציפים את העולם. עד מתי?

האם הפעם נלמד את הלקח העקוב מדם?

במשך למעלה מ – 4000 שנה ואולי אף יותר, מסופרים סיפורים מצמררים על סבל, יריבות, מלחמות, מאבקי אגו וחמדנות, השלטת טרור על אחרים, אם בשם שטחי מרעה או באר מים, דת, מגדר, תרבות, כל מצב של פילוג אפשרי באשר הוא, אפילו מחוסנים ולא מחוסנים. כל דבר שמפלג ומפריד אנשים מעצמם ומהקרובים להם – מאפשר לשלוט בהם ולנתב אותם כמו בובה על חוט. האם מסר של אחדות וחמלה נשמע תמים ואפילו מסוכן מדי בימינו אלה?

האם העולם יגיד את דברו בקול רם ויעצור את המלחמה?

אין לדעת.

צילום:pexels

נכון לכרגע אינטרסים זרים מניעים את המהלכים. אינני יודעת מה הם אך על פי התוצאות ניתן לראות בבירור כי חיי אדם אינם בראש סדר היום הציבורי. זה בפני עצמו מעציב, מדאיג ומרחיק את השינה.

האם כולנו נוכל לישון בשקט, מבלי שאדם כזה או אחר ישבית את שלוותנו?

בהקשר של הפרעת שינה מסוג טרור או אלימות חיצונית ממקור פוליטי – צירוף המילים שינה רצופה = שלום. אותה שלווה מערסלת בקורת גג בטוחה וחמימה, איננה כה מובנת מאליה. יתכן ובעבר לקחנו את אותו שקט מופלא – ללא הכרת התודה המתבקשת כל כך. ואז כשהשינה הרצופה או השלום, מתרחקים לפתע באבחה חדה כברק – אנחנו "מתעוררים" למציאות שעולה על כל סיוט.

צילום:Peace

אם ניתן לגלגלי ההיסטוריה לחרוך שוב את דרכם בדיוק באותו המסלול, הם יהיו דורסניים יותר מכל מה שההיסטוריה ידעה. והיא ידעה זוועות מטורפות.

רגע, אבל הפעם אנחנו מצוידים בתקשורת ומידע מידי וזמין – כלב השמירה של הדמוקרטיה, לא?

אשרי המאמין. הכלב הזה כבר מזמן משרת בעלים אחרים ובנאמנות לא פחותה.

אולי כעת אנחנו יכולים ליצור שינוי לטובה?

להיות יחד, אחווה אנושית שתעצור את התפשטות ציר הרשע וידיו הזדוניות. יש משפט חביב שהכל משתבש לטובה. זה קל להגיד ולרוב נראה רק ממרחק ומפרספקטיבה רחבה. כשהנורא מכל משתבש על ראשינו זה בכלל לא נראה או מרגיש לטובה. עידן האטום, שנולד לפני 78 שנים, מאיים על שלמות העולם כולו. כעת הוא גדול יותר, עוצמתי יותר ובידיים שטופות אגו ובצע כסף לא פחות מבעבר.

צילום:Peace

אולי זוהי שוב ההזדמנות של כל האנשים "האפורים", "השקופים", לחבור יחד ולא לעזוב ידיים עד שהשלווה תחזיר לנו את החירות לישון במיטותינו ובבתינו, בבטחה ללא פחד, שינה רצופה. איש אינו יכול לעצור את המאורעות האלה לבדו. אנחנו זקוקים זה לזה ולאמון בטוב. שינה רצופה היא גם חלום השלום והיכולת להביאו להגשמה. אולי הוא שמור רק למשאלות של מלכות יופי או ילדים ואולי בכל זאת נצליח?

אנשים רבים מספרים לי שהם נעזרים ב"שמע שעל המיטה", כדי להירדם. לא כולם מאמינים מספיק כדי שזה ירגיע אותם. זה בסדר. למי שזקוק אפשר גם לבחור באבחון, מיפוי ותכנית אישית לחזרה לשינה רצופה – כל לילה כל הלילה.

לחצו עכשיו על הקישור https://irit925.ravpage.co.il/mapping%20and%20plan תרשמו ואתקשר לתאם אתכם שיחה. שבת שלום ושינה רצופה.