עמוד הבית » מתחם חתירה חדש במוזאון המדע בירושלים

מתחם חתירה חדש במוזאון המדע בירושלים

מתחם החתירה צילום: פרטי
מוזאון מהמדע בירושלים עוסק בשאלות קיומיות על טבע העולם, המוזאון הינו מקום לחוקרים קטנים, בני נוער ומשפחות המתמודדים עם שאלות על המדע בעולם ואך הוא פועל בהבטים שונים.

נחנך מתחם חדש במוזאון מתוך התערוכה "זמן לזוז" אזור "חתירה" על שם עמותת ידידי דניאל מרכוס ז"ל ומחלקת ספורט. המתחם מעניק מקום הצצה חוויתית לספורט החתירה שהולך ומסתמן כהצלחה בישראל. המתחם  מייצג סימולציה המצולמת לאורך שפך הירקון בתל אביב כ- 8 דקות. במתחם קיים שני מצייגים של דמוי סירות חתירה המראה את התקדמות החתירה בים ומעניק תחושה של חתירה ממשית. בסיום הפעילות יוצגו על המרקע  מדדי התוצאות של הפעילות. מהות המתחם להנגיש את הספורט הלא מוכר בארץ המתאים לכל מגוון האוכלוסיה שונות.

לינדה של דניאל מרכוס ז"ל מספרת שלאחר מות בנה אשר נהרג בתאונת דרכים חיפשה נחמה בלב להנציח את בנה, אשר אהב בכל ליבו ונפשו את ענף החתירה. הוא היווה כספורטאי מצטיין בקבוצת חותרים וחייו נקטפו בנובמבר 1993בתאונת דרכים. מתחם הראשון שנפתח הונצח בתל אביב וכיום המון בני נוער ומבוגרים מכל הגילאים מגיעים לאימונים בירקון. הדבר נחשף למוזאון והוחלט להקים מתחם שיהווה חיבור בן ספורט לתרבות.

צילום: נעמה משיח כהן

מורן סמואלוב זכתה בשתי מדליות כסף במשחקים הפראלימפים טוקיו 2020 הגיעה לחנוך את המתחם היא מגוללת את סיפורה : "אני מאמינה שהדרך מתחילה בניצחון קטן ולא בוויתור. הכוח הוא שלי כל שינוי קטן משאיר תקווה ידעתי שלא בכל מקום אגיע למקום הראשון" חלומה  של מורן השתבש ובגיל 24 עברה שבץ בחוט השדרה ומצאה את עצמה משותקת כ- 70 אחוז מגופה. לאחר תקופה ארוכה של שיקום הגיעה לאימון כדורסל בכיסא גלגלים ולא יכלה לעזוב את המגרש מרוב תשוקה לכדור הכתוםשהיה כל עולמה. היא גילתה את ענף החתירה שניתן להתיישב בסירה ופלג גוף עליון עובד ומשם נסללה דרכה לקריירה החדשה" שהביאה אותה לנצחונות בינלאומיים".

ימין מורן סמואלוב, נעמה משיח כהן צילום: פרטי

המתחם פתוח לקהל הרחב ומצפים לראותכם במוזאון.