עמוד הבית » סודות התדמית, המיתוג האישי וקוד הלבוש – עם אני פרידמן

סודות התדמית, המיתוג האישי וקוד הלבוש – עם אני פרידמן

אני פרידמן - יועצת לתדמית צילום: באדיבות אני פרידמן
אני פרידמן מומחית לתדמית, מיתוג אישי וקוד לבוש

ספרי לי אך הכול התחיל?

משחר ילדותי, הבנתי שיש לי יכולת אנליטית והבחנה גבוהים, ושאני שמה לב לפרטים קטנים כגדולים. זוכרת שהתבוננתי ובחנתי אנשים במשך שעות, וניסיתי לפרש מי הם, מה הם…רק על פי הנראות שלהם. ריתקו אותי סגנונות הלבוש השונים, ממה הם עשויים, איך תופרים אותם ומדוע קיים שוני ביניהם.
מאז, ועד היום, בניתי קריירה עשירה ומפוארת בתחום עיצוב האופנה וההלבשה, ובמקביל, לפני יותר מעשור נחשפתי לתחום התדמית וחשיבות התקשורת הוויזואלית, לקודי הלבוש השונים ולנוהגים בינלאומיים וכך אני פועלת בתחומים אלו, המשיקים והמשלימים אחד את השני.

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית

בילדותי, שהיתי בעולם שרקמתי לעצמי. לא קיבלתי את המובן מאליו, היה לי הרצון לשפר ולהשתפר, לראות את הדברים מזווית שונה ואידיאלית. הייתי שונה, בלטתי ופעלתי לפי שיקולי דעת ייחודיים לי, גם אם זה לא תאם את המסגרות שבהן הייתי. זה לימד אותי לחשוב אחרת, לחקור לעומק, להפוך את הרעיונות והמטרות שלי לברי ביצוע, בעצמי.

מה משך אותך למקצוע?

מה שמשך והוביל אותי להפוך ליועצת תדמית, מיתוג אישי וקוד לבוש, בעשור האחרון, הם הניסיון והתולדה מהעיסוק שלי בתחום האופנה, הקראטיב התקשורת הוויזואלית מזה כ 35 שנה. הנסיעות הרבות לחו"ל, האינטראקציה בין האנשים, לקוחות, ספקים במפגשים עסקיים בינלאומיים, החשיפה לנהגים ולתרבויות שונות, הם שהקנו לי את כל הניסיון והידע הדרושים להפוך למומחית בתחום.

אך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ?

קוראת ספרות ומחקרים רלוונטיים בתחום, מתעדכנת בקורסים בארץ ובחו"ל, וחברה בארגונים בינלאומיים המקנים לי כלים חדשים ומידע ועכשווי.

צילום:באדיבות אני פרידמן

מהיכן התעוזה והאומץ ?

התעוזה להפוך לעצמאית הייתה כאשר הבנתי שאין לי יותר לאן להתקדם אחרי 30 שנה כשכירה….ולא, לא היה לי אומץ! אלא הבנתי שלא נשארה לי ברירה אם רציתי להישאר בתחום שכל כל כך אהבתי.
לכן הייתי חייבת להמציא את עצמי מחדש. בחרתי להתמקצע בתחום, ללמוד בארץ ובחו"ל, לקבל הסמכה בינלאומית. מיתגתי את עצמי מחדש (בעזרת עצמי) וכך בהתמדה, הפכתי למומחית בתחום התדמית, המיתוג האישי וקוד הלבוש. מה שנקרא WALK THE TALK…
ואולי אלו היו תעוזה ואומץ.

הפחדים שבדרך ?

היו והמון!
העולם משתנה כהרף עין ותמיד קיים הפחד מה יהיה …..אך עם הגיל והניסיון, הפחדים הופכים להיות יותר פתירים.

האם בארץ מיישרים קו עם מה שקורה בעולם?

מהניסיון שלי בשטח, נושא התדמית וקוד הלבוש נמצא בשיח אך פחות מורגש בשטח. רובם מבינים את צורך אבל פחות מודעים לחשיבותו ועוד פחות יודעים לפרשו נכונה.בחו"ל, כבר משחר ילדותם, אנשים חשופים לקודי הלבוש השונים, לומדים לכבדם במסגרות השונות בהם למדו ו/או שהו, מאשר אצלנו בארץ.
האינטראקציה בין אנשי עסקים ונציגי ציבור עם עמיתיהם בחו"ל במיוחד בעידן הגלובליזציה, דרשה יישור קו בנושא זה וכך הדרישה להשתלמויות והדרכות בתחום.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

ישנם עוד שיאים רבים לפניי – זה בטוח. יחד עם זאת, אני גאה שהובלתי מגמות ואנשים למצוינות בתחום שלי, ביניהם כשמוניתי כמומחית בוועדת ההיגוי של קוד הלבוש בכנסת לפני מספר שנים.

מה הערך שאת מביאה לשוק ?

הערך שאני מביאה בתחום שלי הוא קודם כל ניסיון רב ומוכח של יותר מ 35 שנים. מקצוענות בלתי מתפשרת והיכולת שלי לקרוא אנשים, להבין אותם בין השורות, להבין את הצרכים והמטרות שלהם ולסייע להם בליטוש ובהשגת תדמית מנצחת וכריזמטית.

צילום: באדיבות אני פרידמן

מה מרגש אותך ?

כשלקוחות אומרים לי: "וואו, שינית לי את חיי, שינית לי את זווית הראיה שלי, וחבל שלא הכרתי והשתמשתי בשירותים שלך קודם!

מה סוד ההצלחה שלך ?

הראיה מעבר, האכפתיות והנתינה שלי, הבנת הנפש של הלקוחות שלי המגובה במקצועיות בלתי מתפשרת ומניסיון בשטח.

מה לא תסכים/מי לעשות במסגרת העבודה ?

אני עוסקת באנשים!
בייעוציים ובליווי האישי 1X1, אני חשופה להמון מידע רגיש ואישי של הלקוחות שלי, באם אני מבחינה ו/או פרטים המספרים לי במהלך הייעוץ. נדרשת אמינות ודיסקרטיות רבה ביני לבין הלקוח שלי. לכן, שומרת בקנאות על פרטיותם ולא אסכים לחשוף פרטים מזהים אודותיהם.

צילום: באדיבות אני פרידמן

מה החזון שלך לעשור הקרוב?

מתכוונת להמשיך ולהנות מעיסוקיי. לראות במקצוע שלי שליחות. לסייע לאנשי עסקים ולאנשי ציבור ללטש את התדמית ואת המסר שלהם כדי שיפיקו את המירב מההזדמנויות הקוראות בדרכם. כמובן, להמשיך להנחות ולהעביר הדרכות במוסדות ובארגונים בתחום התדמית וקוד הלבוש של צוות העובדים והמנהלים  ולגרום להלימה בין ערכי העובדים לבין ערכי הארגון.
הבטחתי לעצמי לכתוב ספר….מקווה להתפנות לכך בעשור הזה.

אני פרידמן מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' https://www.womenspeakers.online/