עמוד הבית » איך להכין את הגוף לשנה ולשינה חדשה ורצופה או האמונה היהודית ביחס לשינה

איך להכין את הגוף לשנה ולשינה חדשה ורצופה או האמונה היהודית ביחס לשינה

צילום: pexels
השינה ביהדות: לרובנו זה לא חדש שהדת היהודית עוסקת בכל תחום בחייו של אדם, כולל השינה. ישנן תפילות מיוחדות לזמן שלפני השינה ולאחר ההתעוררות. במסגרת תפילת "שמע שעל המיטה", יש כאלה שנרדמים מיד בתום במשפט הראשון.

בהמשך ישנה תפילה הנקראת "המפיל שינה" או בקיצור "המפיל". השם שלה מרמז על כך שהשינה איננה רק עניין רצוני, אלא תהליך, שאם לא נעשה כשגרה מבורכת, הופכת להיות כפויה על האדם, גם כנגד רצונו. שינה היא זכות בסיסית אשר שלילתה אסורה בתכלית האיסור. לכן התפילות שלפני השינה מתייחסות למעין חשבון נפש יומיומי, שאם לא עשינו אותו בתוך היום שלנו, אנחנו מנקים את "המאזן" שלנו ביחס לכל הפעולות וההתנהגויות שביצענו ביחס לעצמנו ולאנשים אחרים. זהו תהליך חכם ומשמעותי במיוחד, המוחל לכל האנשים ולעצמנו ופוטר את כולם מעונש או חובה, גם אם פעלו נגדנו בשוגג או בכוונה תחילה.

למה למחול לעצמנו ולכולם דווקא לפני השינה?

על פי היהדות, שינה היא "אחד חלקי שישים ממיתה". למיטב הבנתי, ההתייחסות לשינה היתה כמו למוות זמני, או למוות כאל "שינה נצחית". מאחר וזו היתה המחשבה, יש בתהליך המחילה שלפני השינה משמעות של ניקוי משקעי היומיום, טיהור עצמי, סגירת עניינים לא סגורים וסדר טוב. תהליך זה נובע מההבנה כי עניינים לא סגורים, טינות שלא נסלחו או כעסים שלא נפתרו, מקשים במיוחד על המעבר של בני אדם בין העולמות. קושי במעבר, יוצר סבל עצום לנשמה, מאחר ואין באפשרותה לתקן, כמו שיש לנו כאשר אנחנו חיים בגוף. לכן במקרה של מוות תוך כדי שינה – הכל סגור ונקי. זה הרגל מאד חשוב. האימון שהתהליך יוצר במשך כל לילה בחיים, יוצר חיים של ניקיון אישי פנימי ואחריות אישית על החיים במלואם.

צילום: pexels

"מודה אני לפניך"

תפילת "מודה אני לפניך, מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי, בחמלה. רבה אמונתך"  – איננה רק הכרת התודה על כל יום חדש בו אנו מתעוררים לחיים חדשים שאיננו לוקחים כמובן מאליו. יש בה 12 מילים שנאמרות לאט, בעודנו בשכיבה במיטה, מרגע שפקחנו עיניים. התפילה התגלתה כיעילה במיוחד במניעת שיתוק שינה. שיתוק שינה הוא מצב שבו המוח התעורר אך מצב השינה של גל החלימה תטא, בו יש שיתוק של השרירים הרצוניים מהצוואר ומטה, לא השלים את פעולתו. אמנם אין תנועת עיניים מהירה מתחת לעפעפיים סגורות, אך השרירים טרם השתחררו. זה מצב נדיר יחסית ומאד מפחיד. קיים רצון לקום ולהניע את הידיים והרגליים או לקום מהמיטה ופשוט אי אפשר. זה מצב שמכניס לחרדה עצומה ולפחד להתעורר שוב למצב מפחיד כזה ופחד מהשינה ככלל. התפילה הזו במיוחד, אורכת בדיוק 12 שניות, הנדרשות לגוף להסתנכרן לערנות תקינה. מעבר לכך, ישנה ענווה שמכירה בעזרתו של כוח עליון המצוי בקשר עם נשמתנו מפגין אמון מלא בנו, כראויים לעוד יום של חיים.

צילום: pexels

שנה ושינה חדשה:

בעוד כשלושה שבועות, יחל ראש השנה החדשה, התשפ"ג. ראש שנה ביחס לשנה כולה הוא כמו השחר של כל יום, 12 השניות של ההתעוררות המחתימות את איכותן על היום כולו. הרגל טוב של הכרת תודה, על שאנו זוכים בשנה נוספת בחיינו. מי שרוצה לשנות את דפוסי השינה שלו, רוצה לבצע תהליך שינה מקדם, אפשר לבחור בדרך היהודית או לתכנן תהליך אישי המתאים לאורח החיים המועדף. כל דרך יכולה להיות טובה מאחר ותהליך של ניקוי "המאזן היומי", לפני השינה נמצא כמשפר את ההרדמות, השינה, רציפותה ואיכותה באופן מיטבי. התהליך מצביע גם על אריכות ימים ושיבה טובה.

צילום: pexels

מחברת כל מכילה:

לצורך יצירת תהליך טרום שינה מותאם אישית, נוצרה מחברת מיוחדת המסייעת לתהליך אישי יומיומי, לפני השינה. ניתן לפנות במייל לכתובת: goldensleep21@gmail.com ולציין שם, מייל וטלפון נייד, לבקש מחברת כל מכילה. קישור רכישה ישלח לפונים. הסבר על התהליך נמצא בדף הראשון של כל מחברת.

שנה טובה ושינה רצופה,

של הגשמת חלומות ומשאלות לב