עמוד הבית » "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים"

"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים"

צילום איילת רן
כל הזכויות שמורות ל"דוקטור סוס" אני משתדלת לדבוק באמרה זו ולצאת לטייל. וכל המרבה הרי זה משובח .ראשית התכנון מתחילה בהעלאת תמונות בוואטסאפ המשפחתי.  נ.צ. (נקודות ציון) לטיול שבת .

מנסה להלהיב את יושבי הספות במקומות מיוחדים שטרם בקרנו .אם יש תגובות ויש היענות ,אפשר להתחיל לתכנן את מסלול הטיול. שבת בבוקר יום יפה… אמא שותה המון קפה… השכמה 12:00 בצהריים ,אחרי הצטיידות של (אמא מה יש לאכול ??? ) אפשר לצאת לדרך .

עצירה ראשונה במרכז המבקרים "עזיזו " במושב כנף  בדרום  רמת הגולן. שדות הלבנדר של לילך ודן אסרף.

הגענו היישר לריאה סגלגלה שבין רגע נתנה לי הרגשה של שמחה והתלהבות. פגשנו את לילך ודן המקסימים שהזמינו אותנו לשבת  בצל  הפרגולה.נשמנו שדות פורחים, לגמנו  תה לבנדר וטעמנו עוגיות לבנדר.(צירוף מוזר אבל בעל סגולות רפואיות מה שלא הורג מחטא)בהמשך קיבלנו מדן סיור צמוד והסברים על תהליך יצירת השמן, הסבונים והזנים השונים של הלבנדר .צלמנו ללא הפסקה התלהבנו מהפריחה, מהחיות ששכנו בשדה ונהנו בעיקר להנציח את הרגע .אני אישית התעניינתי בסיפור האישי של בני הזוג.

איך קמים יום אחד בבוקר ומחליטים לגדל שדות של לבנדר???חתמנו את הביקור בחנות  קטנה מקסימה , בה רכשנו בקבוקי שמן אתרי, סבונים ושקיות לבנדר מבושמות ומיוחדות פרי יצירתה של לילך .

משם המשכנו בדרך עפר לכיוון פינת חמד נוספת  – עין כנף  (דיר עזיז) .מקום נפלא לפק"ל קפה, פיקניק והתרעננות. רחצה בבריכות המים אפשרית ורצויה .יש פינות ישיבה מסודרות תחת עצי אקליפטוס .הצלחנו להגיע למקום אחרי שקבוצה גדולה ורעשנית עזבה .

השקט השתרר עברנו  מקולות הקריוקי לקריוקי צפרדעים ברקע מופע של מחול התעופה של שפיריות .שלווה  פסטורלית  עד ש… נשמע קול רוטן  מי אכל את ה…שלי! אכלנו קצת פירות קצת עוגות שתינו תה צמחים ,התענגנו , נרגענו ויצאנו .אפשר היה לשלב ביקור בבית הכנסת העתיק שנמצא סמוך לעין כנף.שרידי בית הכנסת מתקופת המשנה והתלמוד. כיוון שלא הייתה היענות מצד המתבגרים שלי, המשכנו בדרכנו לכפר האומנים במושב אניעם .

כפר האומנים הוא מדרחוב מעוצב בסגנון אירופאי חניה מסודרת בכניסה, כבר כשנכנסים ניכרת השקעה רבה בדלתות המיוחדות בכניסה לגלריות ובפסלי הענק  בנויים אבן .שוטטנו בין החנויות והגלריות, ספגנו אמנות שאבנו השראה. ובעיקר נהנו להכיר עוד פינה ייחודית בצפון הארץ

צילום איילת רן

סבבנו  בין תכשיטים, אריחי קרמיקה  מצוירים, תשמישי קדושה ויודאיקה, כלי קרמיקה, חפצי נוי, ציורים על בד ועץ, עבודות נגרות, סלים קלועים, גלריה למסגור תמונות ,חנות מיוחדת לחובבי עתיקות (כמוני), מפעל קטן לייצור שוקולד .מתחם מקסים בו פועלים גם שני בתי קפה ומסעדת בשרים כשרה.(לא פתוח בשבת )

צילום איילת רן

 

לא רחוק משם נמצא מפל עיט, את מפל עיט כדאי לפקוד  בתקופת החורף. הגישה למפל נוחה ופשוטה גם לאלה המתקשים בהליכה.מראה ייחודי של קירות אבן בצורת משושים . בתקופת החורף ניתן לחוות את המפל במלוא עוצמתו.ופריחה יפה של רקפות.

צילום איילת רן

 

את סוף הטיול סיימנו  כהרגלנו בקודש במסעדה  "כביש 90 "  הממוקמת במתחם הקניות בצומת מחניים  מסעדת המבורגרים עם קציצות בשר הכי טעימות שיש.

לבחירתכם המבורגר "הצפוני"  או "הדרומי "  "הכבישתיש" עם מגוון תוספות . בצד מנת צ'יפס בטטה (בעדיפות )וכוס בירה קרה. לסיים בקינוח עם שם ארוך ומפוצץ  "תאכל תגדל תהיה דובי גל ". ב"כביש 90" נתנו  דגש על  יצירת  חוויה לכל המשפחה ודאגו לתעסוקה מבצעית לילדים .בנוסף לאוכל הטעים  יש אפשרות לשבת  בשולחנות לצד  ארגז חול גדול  מגוון טרקטורים למשחק

אחרי שהבטן מלאה ואנחנו מלאים גם בחוויות היום נסכם בפה מלא "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים"

כתבה: איילת רן

הוספת תגובה

הוספת תגובה