עמוד הבית » ארוחת ילדים בבית – רעיונות לאירוח חברים עם ילדים

ארוחת ילדים בבית – רעיונות לאירוח חברים עם ילדים

צילום pexels
לארח זה כיף. הזדמנות להוציא את כלי המטבח החגיגיים, להרשים בכישורי המטבח שלכם ולהשוויץ במשפחה. לפני הארוחה אתם חושבים על תפריט מדויק, עורכים רשימת קניות ומסדרים את הבית. אך מה קורה כאשר מתארחת אצלכם משפחה עם ילדים? ההיערכות משתנה והתפריט מתרחב, מוסיפים מנות שילדים אוהבים לצד המנות המתוחכמות למבוגרים. אספנו עבורכם כמה מתכונים שילדים אוהבים אך הם אינם שגרתיים.

גלילי מלאווח פיצה

אין ילד שלא אוהב פיצה. זהו מאכל שאי אפשר לטעות בו ואף ילד לא יוותר עליו. נשדרג את הפיצה לגלילי פיצה מלאווח מדליקים וטעימים במיוחד לילדים. נערבב בקערית רסק עגבניות, מלח, פלפל, אורגנו, גבינה צהובה מגורדת וטבעות זיתים. נפתח חבילה של מלאווח קפוא וניתן לי להפשיר מעט שיהיה גמיש ונוח לגלגול. נחתוך את המלאווח לרבעים ובכל רבע נניח כף מתערובת הפיצה, קרוב לחלק הרחב. נגלגל את רבע המלאווח כלפי חוץ כך שהשפיץ יהיה האחרון, ממש כמו קרואסון. לאחר שנסיים להכין את כל גלילי המלאווח נמרח אותם בביצה טרופה ונפזר מעט שומשום ונכניס לתנור לעשר דקות, עד שהגלילים מזהיבים מעט. נוכל להגיש את המנה הזו כחלק מארוחה איטלקית לדוגמה, שתכלול אנטיפסטי למנה ראשונה, פסטה ברוטב מהמם וסלט חסות רענן וחמצמץ.

נקניקיות בציפוי על מקל

אם מכינים ארוחת בשרים נהדרת או אפילו ברביקיו בחצר, אפשר לדאוג לילדים לשניצלים או נקניקיות כמובן, אבל אפשר גם להפתיע אותם. נוכל להכין נקניקיות בציפוי פירורי לחם על מקל. מנה מדליקה שאי אפשר להפסיק לאכול. לצורך ההכנה ניקח חבילת נקניקיות ונקמח כל נקניקייה, לאחר מכן נטבול בביצה טרופה מטובלת במלח ופלפל ולבסוף בפירורי לחם. את הנקניקיות נניח בתבנית עם נייר אפיה ונרסס בספריי שמן מכל הצדדים. נאפה בתנור כעשרים דקות עד שפירורי הלחם מתחילים להזהיב. נוציא את הנקניקיות וננעץ בכל אחת שיפוד ארוך ועבה מעט, כדי שיוכל להחזיק את משקל הנקניקייה.

אין כמו פנקייק בעולם!

אפשר גם להתחיל את ארוחת הערב מהילדים. מנה אהובה על כולם – ילדים ומבוגרים היא פנקייקים. אפשר להכין ארוחה על בסיס מנה זו ולהגיש עם שני סוגי פנקייק שונים. נכין תערובת פשוטה להכנת פנקייק. נערבב בקערה קמח, סוכר, מלח, שמן, ביצה, חלב, אבקת אפייה ותמצית וניל עד לקבלת עיסה אחידה שאינה דלילה מידי ואינה סמיכה מידי. נטגן את הפנקייק במחבת משומנת מצד אחד עד שייווצרו בועות בצדדים, נהפוך ונמשיך לטגן עוד כמה שניות עד שהפנקייק מזהיב. למבוגרים נכין פנקייקים משודרגים. נערבב בקערה את החומרים היבשים, קמח, אבקת אפייה, קינמון ומלח. בקערה נפרדת נערבב ביצים, יוגורט, סוכר ושמן. לאחר מכן נוסיף את החומרים היבשים לקערה השנייה ונערבב היטב. נטגן את הפנקייק הללו במחבת עם חמאה באותה צורה כמו קודם. לצד הפנקייק נגיש סירופ שוקולד וסירופ מייפל לילדים ובנוסף גם יוגורט ופירות יער למבוגרים.

קציצות ירק לכולם

אפשר לשלב בכל ארוחה מנת קציצות ירקות לילדים שמכינים בקלי קלות. זו מנה שמשתלבת עם כל ארוחה והיא אינה דורשת מאמץ מיוחד. ניקח כרובית נשלוק אותה במים רותחים כמה דקות, נוציא מהסיר ונטחן במעבד מזון פירורים קטנים. נוסיף תירס מקופסת שימורים, ביצה, פטרוזיליה קצוצה, פירורי לחם, מלח, פלפל ומעט כמון. נכין קציצות ונניח אותן על נייר אפיה בתבנית. נרסס בספריי שמן משני הצדדים ונכניס לתנור לחצי שעה. לאחר מכן נהפוך את הקציצות ונמשיך לאפות עוד כרבע שעה עד שהן מקבלות גוון שחום ויפה. קציצות ירקות אפשר להכין בכל  מיני ואריאציות כמו גזר וקישוא, ברוקולי וגבינות או כל שילוב אחר שאוהבים. הקציצות כל־כך טעימות שייתכן שהגדולים יסיימו אותן עוד לפני הילדים.

ארוחה עם ילדים אף־על־פי שהיא מאתגרת את המחשבה, היא מאפשרת יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. ניתן בקלות לשלב מנות ילדים בארוחה. אפשר לבחור את נושא הארוחה: איטלקי, בשרי, צמחוני וכדומה, ולשלב בה מנה או שתיים נוספות עבור הילדים באותו כיוון. לארוחה עצמה כדאי להגיש כמובן את כל המנות יחד ולאפשר לילדים לבחור, לנסות ולטעום את המנות "הרגילות". אם ניתן להם אפשרות לבחור, ייפתח עולם הטעמים שלהם והם יוכלו להוסיף לתפריט שלהם גם מנות אחרות.

הוספת תגובה

הוספת תגובה