עמוד הבית » בואו לבלות איתי "ערב אחד בפריז"

בואו לבלות איתי "ערב אחד בפריז"

אומה תורמן צילום: אומה תורמן
נולדתי בתל אביב ומאז שאני זוכרת את עצמי הייתי שונה. הרגשתי לא נוח בתוך הגוף שלי. ילדה בודדה שקוראת ספרים ומנודה חברתית.

היתה לי מדורה משלי וסוכה משלי וחיים דמיוניים משלי. בגיל 12 התחלתי ללמוד צרפתית בגמנסיה הרצליה בתל אביב. לכיתה נכנסה מורה עם ניחוח של בושם וסיגריות. היא התחילה לדבר בצרפתית ואני הבנתי את הבעיה- נולדתי צרפתיה ובטעות זה קרה בישראל. החלטתי לתקן את הטעות.

אף אחד במשפחה שלי לא קשור לצרפת ולא דובר את השפה הצרפתית, אבל מאז ומתמיד ההורים שלי חינכו אותי לסיים כל דבר שהתחלתי, ולעשות הכל כדי להגשים את החלומות שלי. מאז אותו יום בו התחלתי ללמוד צרפתית, החלום שלי היה ללמוד באוניברסיטת הסורבון בפריז. מאותו הרגע עשיתי הכל כדי להגשים את החלום. אחרי בגרות בצרפתית, ולימודי צרפתית פרטיים בתקופה בה שרתתי כקצינה, למדתי לתואר ראשון באוניברסיטת תל אביב בשפה וספרות צרפתית. בשנה השלישית לתואר התקבלה ההזמנה המיוחלת לבוא וללמוד בסורבון. באותה תקופה איזה בחור, שאני אפילו לא זוכרת את שמו, שבר לי את הלב וזה נתן לי עוד סיבה להתחיל את החיים מחדש.

מאיה גז צילום: גילי חן

רכשתי כרטיס טיסה לכיוון אחד, ארזתי מזוודה ומילאתי אותה בעיקר בספרים ובמילונים והתעופפתי להרפתקת חיי. הגעתי לפריז ולא הכרתי נפש חיה. על בימות האולמות בסורבון עלו מרצים. הם דיברו בצרפתית, ידעתי שהם מדברים בצרפתית, אבל לא הבנתי אף מילה. לאט לאט השתלבתי בחברה הצרפתית, למדתי להתלבש כמו הפריזאיות, לדבר כמו הפריזאיות ולהתאהב כמו הפריזאיות. הייתי כתבת עיתון "גלובס" בפריז וראיינתי את האנשים הכי מעניינים שהסתובבו בעיר. במקביל כתבתי דוקטורט על הסופר הצרפתי-יהודי רומן גארי.

יש כאלה שנוסעות לפריז בעקבות האהבה. אני חזרתי לארץ אחרי כמעט עשר שנים בעקבות האהבה, עם דוקטורט ואחרי שקיבלתי אזרחות כבוד צרפתית הודות לעבודה העיתונאית ולדוקטורט שזכה לציון לשבח. אחרי שהגשמתי את החלום הפריזאי שלי, הקמתי משפחה.מאז שחזרתי הביתה לארץ אני מרצה על צרפת, על פריז ועל התרבות הצרפתית כפי שחוויתי אותה, מעיניים של ישראלית מאוהבת, שמגלה עולם מקביל, רומנטי ומסתורי. עולם מלא הבטחות שמתממשות.

אווה לונגוריה, צילום: באדיבות מאיה גז

עתה, לראשונה בחיי, אני מעלה מופע אישי על ישראלית אחת גבוהה מאוד (אני) שמגיעה לפריז ולומדת להיות פריזאית אמיתית. העונה השלישית של סדרת נטפליקס "אמילי בפריז" עלתה זה עתה, אבל בתור מי שהגיעה כבר לפני 20 שנה לעיר היפה ביותר בעולם, אני מרגישה שאני יכולה ללמד את אמילי דבר או שניים על איך להתנהל עם הצרפתים בלי לעצבן אותם.

גוזפה לוואצה, צילום: באדיבות מאיה גז

אחרי שהלכתי שלוש שעות בשלג לסורבון, המתנתי שנתיים לשולחן במסעדה נחשבת, התאהבתי במוכר בחנות תה, נשנשתי נקניקים במסיבה עם מעצב האופנה קנזו טקדה, אכלתי ארוחת ערב עם אומה תורמן, ישבתי בבית של קארל לגרפלד ועזרתי לאיב סן לורן לרדת במדרגות, חזרתי לארץ בעקבות האהבה. והאמת? אני עדיין לא יודעת מה עדיף: לאכול במסעדת מישלן או להחליף חיתול לבני התינוק.
אני מזמינה אתן ואתכם לבוא ולהעביר איתי "ערב אחד בפריז" ולגלות שחלומות תמיד כדאי להגשים.

גד_אלמלך, צילום: באדיבות מאיה גז

המופעים:

11.2  טוקהאוס נמל תל אביב: https://did.li/io3fT

20.2  תיאטרון הקאמרי: https://did.li/z2irl

28.2  עופרה חזה – פתח תקווה: https://tickchak.co.il/38076