עמוד הבית » בלעדי: אוטובוס התכשיטים של פאולה "חיפשתי פתרון נייד, וזול וכך עלה בראשי האוטובוס"

בלעדי: אוטובוס התכשיטים של פאולה "חיפשתי פתרון נייד, וזול וכך עלה בראשי האוטובוס"

צילום עופר בלאנק
אי שם ברמת הגולן, שוכן אוטובוס שהוא בעצם סטודיו לעיצוב תכשיטים, המחבר בין היצירה לאנשים ולמקום ישבתי לשיחה עם מעצבת התכשיטים פאולה פליי לשמוע את סיפורה.

פאולה (38) פיסלה וציירה מילדותה,עבדה הרבה שנים עם בעלי חיים, בחוות בארץ, בבית חולים וטרינרי ובאנגולה כיועצת בפנימייה חקלאית, ומה שגרם לה להתמקצע בתחום הצורפות ולשים בצד את התחומים עם בע"ח זה תאונת עבודה שפגעה לה בגב ולא אפשר לה לעסוק בעבודות פיזיות. המסלול של החיים בחרו עבורה לצד אהבתה לבעלי החיים בלטה האומנות שלה, שהטילה את כף המאזניים וקראה לה להגשמת החלום.

היא למדה צורפות במכללת כנרת, משם טסה לעבוד במפעל בג'ייפור שברג'סטאן – הודו ועבדה בהכנת תכשיטים ,נעזרתי בהכנת הקולקציה שלי עם המפעל שבין היתר עושה מודלים בתלת מימד. בהודו הכינה את הקולקציה הראשונה שלה ובמקביל עבדה במפעל, התנסתה ביציקות, שיבוצים וליטוש אבנים "אני שואפת לדעת הכל על תכשיטים, ללמוד טכניקות שונות ולהגשים את עצמי דרך היצירה" היא משתפת. וכך, הקולקציה הראשונה שלה שעוצבה בהשראת עלים ופרחים צלחה ונמכרה בארץ. "אני רואה בתכשיט אפשרות להעביר שפה או מסר שמלווה אותנו לאורך כל היום".

בעיצומו של פיתוח העסק שלה, נתקלה פאולה בצורך בסטודיו עליו היא בחרה לענות בצורה מקורית וייחודית. "חיפשתי פתרון נייד, וזול וכך עלה בראשי האוטובוס" היא מספרת.

צילום עופר בלאנק

בחלוף שמונה חודשים מהרגע שנרכש האוטובוס אחר פירוק הכיסאות, עבודות נגרות חשמל ומים, הסטודיו של פאולה היה מוכן לפעולה.

צילום פאולה פליי
צילום פאולה פליי

טרם תקופת משבר הקרונה, העבירה פאולה באוטובוס סדנאות צורפות לזוגות, ימי הולדת וכן ערבי נשים. "הקורונה נתנה לי רגע להסתכל על עצמי, לחשב את המסלול שלי וכך איפשרה לי לצמוח למשהו יותר גדול" פאולה משתפת "פיתחתי את אתר האיטרנט שלי, וכך יצרתי אינטראקציה עם הקהל והובלתי סדנאות למרות שאי אפשר היה לקיים אותן פיזית".

צילום פאולה פליי

השינוי שיצרה הקורנה, הוביל את פאולה גם להשקיע במשק, בו היא מתגוררת יחד עם בן זוגה ברמת הגולן, ולאכלס אותו בחיות משק "הייתה לי ויש לי אהבה לחיות ורציתי ליצור משק סביב היצירה שלי, וכן ליצור אוכל מתוך הטבע" היא אומרת. בין היתר, בחווה מייצרים יין, מגדלים ירקות ופירות לצד כוורות דבורים כרמי זיתים ומייצרים שמן זית וכן, מייצרים סבוני שמן זית: "בגולן יש אדמה טובה ועשירה במינרלים, שפע של מים ומרחבים, ורציתי להפיק אותם לטובה , אני רוצה ליצור משק אוטרקי, משק שבו אני נותנת לאדמה והאדמה מחזירה לי בחזרה, יש יחסי גומלים מדהימים בינינו לאדמה, למים ולשמיים ואנחנו חייבים לשמור על איזון כדי שכל היופי הזה ימשיך להתקיים"

בשנה האחרונה התגלתה בפניי פאולה אבן הנקראת שונגיט, מדובר בסוג של פחם מאובן המכיל 98% פחמן. "הפחמן הוא אבן יסוד של החיים" היא מספרת. ייחודית האבן היא בחיבורי הפחמן הנמצאים בתוכה ויוצרים צורה גיאומטרית מדהימה, זה נראה כמו כדור חלול, כמו כיפה גיאודזית.

אבן שונגיט
צילום פאולה פליי

לאורך ההיסטוריה ישנם עדויות לכך שהאבן הייתה מקודשת וכן שקיימות בה תכונות מרפא "במאה ה16 פיוטר הצאר הרוסי נתן לחייליו לשים את אבן השונגיט במימייה על מנת שלא ייפגעו ממחלת הכולרה ".

יתרונות האבן עומדים על כך שהיא מגנה מפני קרינה אלקטרומגנטית, מאזנת את הצ'קרות ומגדילה את הטווח של השדה האנרגטי של גופנו . "אנחנו חיים בתקופה שהכל סביבנו פולט קרינה, קרינה מוציאה את הגוף שלנו מאיזון והשונגיט היא אחת הדרכים שלי לשמור על עצמי מפני קרינה" על כן, מתוך חשיבתה פאולה מייבאת את האבן היישר מרוסיה ומוכרת אותה בארץ, כך תוכלו לרכוש אותו ולהיווכח בעצמכן לאיכויותה.