עמוד הבית » שרון טל מעצבת אופנה הוט קוטור של מותג העילית בינלאומית "משכית" בראיון בלעדי.

שרון טל מעצבת אופנה הוט קוטור של מותג העילית בינלאומית "משכית" בראיון בלעדי.

שרון טל מעצבת ראשית אופנת עלית "משכית" צילום רון קדמי
בעיר העתיקה ביפו, לצד השלווה והפסטורליות המאפיינת את האיזור, תוכלו למצוא את חנות המותג "משכית", מותג יוקרתי ובינלאומי, המחבר בין אופנה עילית לישראליות במסלול ישיר. ישבנו לשיחה עם שרון טל, מעצבת האופנה הראשית של מותג האופנה "משכית".

אמה של שרון הייתה מעצבת האופנה בגוטקס ואוברזון ועל כן, רעש מכונת התפירה עטף את ביתה מילדות וחיפוש אחר בדים בנחלת בנימין היה עניין שבשגרה עבור יושבי הבית ובכל זאת, לא היה מובן לה שזה הכיוון שלה.

כשסיימה לימודיה בשנקר יצאה טל להתמחות אצל המעצב  אלבר אלבז בפריז, משם המשיכה ללונדון תחת חסותו של המעצב אלכסנדר מקיון, בתור מעצבת ראשית של מחלקת הרקמות בהמשך, היא בחרה לעבוד כפרילנסרית ועיצוביה נגעו בכוכבות הגדולות ביותר ביניהן ליידי גאגא וקייט בלאנט.

כל אלה התגמדו לעומת פגישתה הראשונה עם מותג האופנת "משכית", אופנה איכותית ובינלאומית, כאשר ידעה מיד כי כל רצונה הוא להחיות את המותג. על כן, רכשה אותו יחד עם בן זוגה. "הייחודיות של המותג היא בהשקעה הפרטנית בכל בגד, אנחנו לא מייצרים בהיקף המוני" מספרת שרון: "במלאכת יד אנחנו למעשה משביחים את האיכות של הבגד ומשמרים את התפירה, שכן היא מקצוע שהולך ונעלם מהעולם".

צילום YIFAT ZAILER

"ההתאמה לבגד היא אישית, ובתוך כך כל אחד שמגיעה לסטודיו תוכל לרכוש את הבגד שהיא חפצה בו, בהתאמה אישית עבורה", טל מדגישה: "יש לציין שכל הבגדים עומדים בסטנדרטים שלנו, ואין כאן כל חשיבות לכסף אלא לרמת איכות".

ERAN LEVI, MARC OREN – SOOPH BIRD

עשו לנו לייק בפייסבוק

חלפו שבע שנים בהן המותג חווה הצלחות גדולות בעולם, וכן גם בארץ. החנות ביפו הפכה לשם דבר, מגיעים אליה מכל וכל, ופירות ההצלחה הביאו איתם חנות מותג נוספת, בכיכר המדינה. בין היתר, שרון מוזמנת להרצות על המותג, בפני נשים מכל העולם. אך משבר הקורונה שהפך את העולם על קנקנו, לא פסח גם על "משכית": "יש לנו המון שאיפות ותכנונים שהקורונה קטעה" מספרת שרון: "אנו ממתינים לסיומה של התקופה הבעייתית הזו בכדי להמשיך לגדול ולחזק את המותג בעולם".

אך כאן, דווקא בתקופת משבר זו, מצאה שרון את הדרך למנף את המותג ואת תחום הלייף סטייל הישראלי, בפרויקט חדש הנקרא matana "בחרנו כשלושים מעצבי אומנות, החל מטקסטיל, עיצוב מפות ומפיות ועד מוצרי נייר" משתפת שרון: "והתחלנו למכור אותם באתר על מנת לקדם אומנות ישראלית".

צילום CAMEL FRONT

וכן, הישראליות היא ערך מוביל במותג לא רק בתקופה זו: "אני מקבלת את ההשראה לעיצובים מהארץ, מההיסטוריה המפוארת שלה, הנופים המרהיבים ואומנות מקומית" אומרת שרון, אל כל אלו מתווספת העובדה כי בית המלאכה הוא כחול לבן, דבר ההופך את משכית למותג אופנה ישראלי לכל דבר ועניין: "הנשים בארץ יודעות להתלבש, הן מודעות לעצמן ומבינות בטרנדים ועל כן הן מעריכות בגדים איכותיים ומוכנות לשלם עליהן" מוסיפה שרון "למשל, נחמה ריבלין ז"ל הייתה אחת הלקוחות האהובות עליי, היא הייתה מתהדרת לכל אירוע בעיצוב של משכית."

המותג מתחדש בשתי קולקציות במהלך שנה, המכילות פריטים לחורף ולקיץ במגוון צבעים ותצורות, כאשר כולן תפורות במלאכת יד. בנוסף קיימת גם קולקצייה נגישה, הפונה לקהל שאין ברשותו היכולת לרכוש בגד באלפי שקלים, אך בכל זאת מעוניין להנות ממותג  "משכית". הקולקצייה הנגישה מתומכרת עד 1250 ₪ לפריט ונמכרת בחנויות רזילי ובאתר.