עמוד הבית » גלעד דיגיטלי להנצחת הנופלים והנרצחים במלחמה

גלעד דיגיטלי להנצחת הנופלים והנרצחים במלחמה

אתרי זיכרון של חברת ממוריז + אתרי זיכרון לחללי הטבח והמלחמה, צילום: פרטי
מאז תחילת המלחמה הקימה חברת ממוריז+ יותר מ-1,000 אתרי זיכרון לחללי הטבח והמלחמה, שזמינים ופתוחים לציבור. כל אתר נמסר ללא תשלום לבני משפחות החללים על מנת להרחיב את מלאכת ההנצחה של יקיריהם ולהזמין חברים וקרובי משפחה לשתף את זיכרונותיהם

חברת ממוריז+, שהקימה עד כה יותר מ-1,000 אתרי זיכרון לחללי הטבח והמלחמה, מקימה מאז תחילת המלחמה גלעד דיגיטלי לכל אחת ואחד מהחללים ששמם מתפרסם. כל האתרים של החללים זמינים ופתוחים לציבור כשניתן לצפות בקיר הזיכרון הדיגיטלי לחללי חרבות ברזל באתר ממוריז+, ולהיכנס לאתרי החללים.

סיני זילבר, יזם ומנכ"ל ממוריז+, אומר כי בתוך כל הכאב הזה – כחברת סטארטאפ, כפלטפורמה, כצוות –  אנחנו מתגייסים ומתנדבים למשימה קשה ומאתגרת – הנצחת כל חללי הטבח בעוטף עזה ומלחמת חרבות ברזל 2023. גייסנו צוות של מתנדבות ומתנדבים – מהארץ ומהעולם, יחידים וצוותים בחברות (כמו Deloitte ישראל) – להקמת אתרי הנצחה וזיכרון לחללי הטבח והמלחמה, עבור המשפחות והחברים, וגם כדי לסייע במאמצי ההסברה של מדינת ישראל בעולם. הצוות ממפה את החללים, מקים במהירות אתר דיגיטלי לכל חלל ומעלה הספדים, זכרונות, תמונות וסרטונים מרחבי הרשת להנצחת חיי החלל (ולא רק את סיומם הטראגי). לאחר מכן אנו פועלים למסירת האתר, ללא כל תשלום, לבני המשפחה על מנת שיוכלו להמשיך ולהרחיב את מלאכת ההנצחה של יקיריהם – בהוספת הספדים, בשיתוף זכרונות ובהזמנת חברים שישתפו גם הם.

לדבריו, לפני כשלוש שנים כשהוקמה ממוריז+ הוא תיכנן להקים פלטפורמה דיגיטלית שתאפשר הנצחה של דורות הולכים ונעלמים: ניצולי השואה, חללי מלחמות ישראל, דור המייסדים, סבא רבא וסבתא רבתא, סבא וסבתא וכמובן תיעוד סיפורי חיים. "מעולם לא תיארתי לעצמי שיהיה צורך גדול כל כך, פעם אחר פעם, להנציח גם אנשים צעירים שחייהם נגדעו בטרם עת. ב-7.10.23 התרחש הטבח הנורא בעוטף עזה, על 1,400+ קורבנותיו. כולנו עצובים, כואבים ובטראומה לאומית. הכאב של משפחות החללים – כמו גם של משפחות החטופים והפצועים – הוא עצום".

האתר להנצחת חיים ישורון כץ, צילום: פרטי

זילבר מבקש את עזרתו של כל מי שיכול בקידום פרויקט חשוב זה. "כמעט כל אחד מאיתנו מכיר את אחד הנרצחים, בן משפחה או חבר. עיזרו לנו לאסוף את הסיפורים, התמונות והזיכרונות של חייהם לאתרים שהקמנו לזכרם. אם אתם בקשר עם משפחה שכולה, עיזרו לנו למסור את האתר שהקמנו ליקיריהם לידיהם, ברגישות. אני בטוח שאחרי החושך שאנו חווים כאומה כעת אלפי האתרים שיוקמו במסגרת הפרויקט הזה ימשיכו לתת הרבה אור למשפחות, לחברים ולעם ישראל. כך לא נשכח אף חלל וזיכרונם יהיה חי ונגיש לעד באינטרנט. אני מקווה שנדע ימים טובים יותר במהרה".

ניתן ליצור קשר עם ממוריז+ בטלפון או בווטסאפ 052-257-8418 או בדוא"ל war23@memoriz.plus

תגובה

הוספת תגובה