עמוד הבית » הנושא החם של החורף – זוגיות ושינה רצופה

הנושא החם של החורף – זוגיות ושינה רצופה

צילום: pexels
התכרבלות זוגית בחורף

כבר מששת ימי בראשית, שינה, זוגיות, אינטימיות וסקס הלכו יד ביד. בני אדם שלא ניחנו בפרווה עשירה ובשומן, כמו בעלי החיים, נזקקו במיוחד להצטופפות יחד, ביחוד בשעות ללא פעילות, כמו בלילה, ובאופן טבעי, לשמור על חום הגוף בשעות הקרות גם כדי לשרוד.

שינה מתובלת בסקס:

כולם יודעים שאפשר לעשות סקס במקומות אחרים פרט למיטה או ללילה, אך אין הרבה תענוגות גדולים כמו להרדם ביחד אחרי סקס. אם כבר נרדמים, אז אפשר מראש להתחיל במיטה וישר לצנוח לשינה משביעה ועמוקה לאחר מכן. לעיתים אחרי שינה עמוקה ארוכה ומחבקת ביחד, בבטחון באהבה ובשקט של הלב, מתעוררים מוקדם לסקס של לפנות בוקר. התחלה של בוקר חדש, ברעננות ובאנרגיה ירוקה, כמו זו של העשב הרענן שעוטף את האדמה אחרי הגשם. לקום עם חיוך מתוק ועיניים קורנות, שמיד מסגירות את אירועי הלילה הקודם.

צילום: pexels

חימום האוירה בחדר השינה:

ולא, אני לא מתכוונת להפעלת רדיאטור או קמין, שהם תוספות מבורכות. הכוונה היא לפעילות אינטימית ולסקס והן לא בהכרח מילים נרדפות. הקרבה הפיזית של מרחב המיטה, מאפשרת הרבה מגע ותנוחות התכרבלות כמו "כפיות", וראש על הכתף ויד מחבקת. יש עוד כמובן, תקצר היריעה. המרחב המשותף מזמין גם שיחות מלב אל לב וגם ריבים וכעסים, שינה מרוחקת גב לגב או אפילו במיטות נפרדות. יש סוגי חימום מקרבים במיוחד, המגדירים גבולות חדשים לאהבה. יש סוגי חימום שמלהיטים את הרוחות וומצננים את האהבה. חדר השינה לעיתים מרגיש כמו רכבת הרים והרבה פחות כמו מקום בטוח ונעים לתת "מנוח ליגע ומרגוע לעמל". לעיתים דווקא הקרבות מזמינים פעולות פיוס בהן הסקס מהווה משכין השלום האולטימטיבי (ר' ערך (Pray the Devil back to Hell.

צילום: pexels

ומה עם השינה הרצופה?

העובדה שבני זוג הנושאים עמם את חייהם במשך היום, את העבודה, משפחת המוצא, החברים והחברות, שעות הפנאי והבידור ולמעשה כל הרבדים מתנקזים ומזוקקים בתוך כל אחד מבני הזוג ומגיעים איתם למיטה. ועולות השאלות האם אחרי כמה שנים של שינה ביחד אפשר לישון לחוד, במיטות נפרדות או בחדרים נפרדים? יש היום יותר מערכות זוגיות שבהן בני הזוג גרים בדירות נפרדות, אך מקיימים זוגיות מלאה ביניהם. אולי יש הבדל בין סוגי זוגיות שונים? בין גבר לאישה או בין זוג נשים או זוג גברים? הרבה פעמים כאשר עולה נושא הזוגיות בשינה הרצופה, נלקח צעד אחד אחורה ואנשים ממעטים לשנות הרגלים גם אם הם הרסניים עבורם. לעיתים מגיעים אנשים שאחד מבני הזוג יוצר הפרעת שינה חמורה עבור בן או בת הזוג, אך עלולים להפגע עמוקות אם עולה הסדר שינה אחר פרט לשינה ביחד באותה מיטה. במקרה כזה בני הזוג נפגעים פעמיים, יש הפרעת שינה קשה ואין הסכמה לשינוי שיכול לשפר את מצבם לטובה. ברור שאת כל הקשיים הללו לוקחים לחדר השינה ושם נוצרות הסכמות חדשות ומניפולציות לא מדוברות, הרוחשות מתחת לפני השטח. לעיתים הילדים נכנסים למרחב הזוגי, בלא ידיעתם ומשמשים ככלים ב"משחק השחמט הלילי". מורכבויות השינה הן אין סופיות. רק מרכיב אחד יכול להתחיל את פרימת ה"פלונטרים" שנוצרים במודע או שלא במודע – להסכים לשוחח בפתיחות על כל מורכבות ולהסכים להיות פתוחים למציאת פתרונות יצירתיים, לטובת כל המשתתפים. זה לא קורה מתוך שינה – זה יכול לקרות רק בערנות, מודעות ובחירה חופשית.

צילום: pexels

זהו?

זהו שלא. טבלנו את קצות האצבעות באוקיאנוס אדיר מימדים ובמהלך חודשי החורף הללו נעסוק בכל פעם במורכבות אחרת קצת שונה. וכדי לתאם ציפיות: ככתבה קצרה, יש בה רק אפשרות להאיר בזרקור מורכבות זו או אחרת. להציע כמה כיווני מחשבה, מתוך רבים קיימים. יחד עם זאת אם מי מהקוראים והקוראות, ימצאו לנכון להתמודד בסוגיות אלה ביחד וללא פחד, הפתרונות ימצאו, יפשטו וייטיבו את המצב למען כל הנוגעים בדבר ובכל תחומי החיים. מה שקורה בחדר השינה משפיע על כל רבדי החיים המתקיימים בשעות הערות.

לייעוץ אישי יש לפנות במייל בצירוף שם וטלפון לכתובת: goldensleep21@gmail.com ואשמח להתקשר ולתאם שיחת ייעוץ בהתאם.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה