עמוד הבית » הפרעת שינה מסוג מנהיגות

הפרעת שינה מסוג מנהיגות

צילום: pexels
מנהיגות פירושה אחריות: פעמים רבות כובד האחריות, של תפקיד או מנהיגות, דורש ממך דריכות של 24/7. אי אפשר להגיד "פוס" ולהפסיק הכל. גם מנהיג שיוצא לחופש לשבוע או יותר, זה חופש על תנאי. זה לא רק תפקיד.

זו מהות כוללת, שאין ממנה מנוח. גם כשמנהיג ישן, אם משהו קורה, הוא נדרש להתעורר ולתת מענה בהתאם לסיטואציה.

"לילות רבים לא ישנתי"

מעידים על עצמם מנהיגים רבים כמו נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. ציטוט מהספר החדש של העיתונאי כריס וויפל: "הנסיגה מאפגניסטן הותירה את הנשיא ביידן עצוב, מתוסכל וגרמה לו נדודי שינה".

למרות שאין עדויות כתובות ישירות, ולדימיר זלנסקי, כבר עוד מעט שנה נמצא באירוע מלחמתי מדיר שינה מול רוסיה. הוא מעודד את התושבים ונמצא איתם בכל מקום. הוא משדר סרטוני תמיכה בתושבים. העימות הנורא הזה נראה כמו משחק שחמט אנושי בו כל המשתתפים לא מעוניינים לשחק בו ורק שחקן אחד – ולדימיר פוטין, מאלץ את כולם לשחק במשחק האכזרי, הגובה חיי אדם רבים משני צידי המתרס, על לא עוול בכפם. זהו מצב בו ולדימיר מול ולדימיר – ואסור לזלנסקי, אפילו למצמץ, שלא לדבר על לישון. מצב יותר מדיר שינה מזה קשה לדמיין.

צילום: pexels

לא רק למנהיגים:

מצבי מלחמה היו תמיד מדירי שינה מכולם מנהיגים, לוחמים ואזרחים בעורף. כולם, נשים, ילדים, קשישים, מלחמה פוגעת בכולם ומותירה אחריה שנים של טראומות, שמסרבות להחלים. פצעים מדממים במשך שנים ואף דורות. שנאה שמלבה עוד ועוד דורות של לוחמים.

צילום: pexels

הגיע הזמן להתבגר ולהפסיק:

מצב של שלום, יציב וארוך טווח, לדורות, דורש בגרות והבנה כי במצב מלחמה כולם מפסידים. נכון שיש כאלה שמרוויחים – כמו יצרני הנשק ואולי עוד מושכים בחוטים סמויים כאלה ואחרים שאינני יודעת עליהם אפילו. יחד עם זאת נראה אפשרי שכשבכל העולם בני אדם יחיו בשלום זה עם זה, כולם ירוויחו אפילו יותר. אולי זה נשמע נאיבי ולא מציאותי, אוטופי משהו ועלוב עבור מחרחרי המלחמה למיניהם. אלימות וכוחניות תמיד היו הפתרון ה"קל" עם תג מחיר כבד. מאמץ אנושי בלתי פוסק ועדין במטרה לרקום יחסים הוגנים ובטוחים, יכול להשיג את הבלתי אפשרי.

צילום: pexels

שינה רצופה – שנת ישרים:

מנהיגות, כמו כל אחריות, מתחילה קודם כל מבפנים. הורים הם המנהיגים הראשונים שלנו. כאשר אדם שלם עם עצמו ועם מעשיו, השינה שלו רצופה ושלווה. כאשר אדם נאלץ לעבור את משברי החיים המורכבים, ולא היה שם מנהיג שיהיה כמו ההורה החכם והמיטיב, שמחבק, מערסל אל השינה או מעודד. מקנה את הביטחון והנוכחות גם בימים הקשים ביותר, ראו את דוגמת ולדימיר זלנסקי ותמיכתו בעם באוקראינה. הוא האבא הטוב של האוקראינים. בזכותו ובזכותם הם מצליחים להחזיק מעמד. עם אבא כזה אפשר לישון אפילו בימים קשים במיוחד. השינה היא עדינה וזקוקה לתחושת שלום ובטחון כדי לפעול את קסמה. אני מאחלת לכל בני האדם על פני הכדור הכחול המופלא הזה, אמא אדמה,

שנה אזרחית טובה, שינה רצופה וחלומות פז.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה