עמוד הבית » חם – קר והשינה (לא) רצופה

חם – קר והשינה (לא) רצופה

צילום: pexels
זוגיות משלימה:

אולי שמתם לב לנתון מדהים, כמעט תמיד אחד מבני הזוג חם לו ולאחרת קר – לפעמים זה להיפך. נדיר למצוא שני בני זוג שחם להם או קר להם ביחד. יש משהו ממגנט בהפכים. זהו חוק טבע שפועל על כולם. ללא יוצא מהכלל. כמו שמטען חשמלי זקוק לקוטב השלילי והחיובי כדי להתקיים, כך גם בזוגיות.

האתגר:

מיטה אחת, שמיכה אחת ובהתחלה כולם זקוקים לחמימות של השמיכה ועדיין מסתדרים איכשהו. יחד עם זאת לטבע יש חוש הומור משלו: בהכללה גסה, עמכם הסליחה למי שאצלם זה הפוך, גברים נכנסים למיטה חמים מבחוץ ובמשך הלילה מתקררים ומה שמעורר אותם זו הקרירות שבחוץ והם זקוקים לה במיוחד. אצל נשים, שוב בהכללה גסה והתנצלות כנ"ל. נשים נכנסות למיטה קרות מבחוץ ומתחממות במשך הלילה. מה שמעיר אותן זו החמימות שבחוץ והן זקוקות לה במיוחד.

צילום: pexels

מה יכול לעזור?

מקלחת חמה לרוב הנשים, לפני השינה יכולה לחמם את הגוף מבחוץ והסקס או השינה יגיעו מהר יותר. לפעמים מספיק לשטוף את כפות הרגלים במים חמים וכל הגוף מתחמם. רוב הגברים יכולים להסתדר טוב עם מקלחת פחות חמה ולהנות מהסקס והשינה המיטיבה שאחריו באותה מידה. מקלחת, ג'קוזי או אמבטיה משותפת, מסייעים מאד לשינה רצופה.

בהעדר כל אלה – גם מסז' טוב יכול מאד להועיל. בכלל, אורות מעומעמים, או אור נרות, ניחוחות נעימים, ניקיון, חמימות, מגע של עור בעור – מייצרים קרבה ואינטימיות ומומלצים. למותר לציין כי הם גם משפרים מאד גם את השינה הרצופה.

צילום: pexels

זוגיות, סקס טוב ושינה רצופה:

זקוקים לאותן איכויות משותפות: רגיעה, הרמוניה, אהבה, בטחון ואמון הדדיים, ידיעה ברורה וודאות של מה לא יקרה באותו זמן ומה כן יכול להתרחש בהסכמה מראש.

המרכיב ששום דבר טוב לא קורה בלעדיו:

הדברות, שיחה גלויה מלב אל לב, הסכמות, שיתוף פעולה, הדדיות, אהבה, חמלה, סליחה, רצון משותף לקיים חיים משותפים תוך מאמץ הוגן לקיים זוגיות ומשפחה. סודות בחדר המיטות או ויכוחים, אלימות או כל התנהגות לא מותאמת, מקומה איננו בחדר המיטות. זה מקלקל הכל, פורם את ההרמוניה הנדרשת ופוגע באמון ההדדי ובמרקם העדין, שלא מאפשר אינטימיות ולא סקס ובמיוחד לא שינה רצופה.

צילום: pexels

מה לעשות כשזה קורה?

יש כמה שלבים שבהם כדאי לפעול:

  1. שיחה אישית מלב אל לב שמתכוננים אליה והיא מתקיימת במקום נייטרלי, לא בבית ובטח שלא בחדר המיטות. עדיפות למקום בחוץ, בטבע, ליד הים, נחל, אדם או בחורשה, יער או כל מקום נעים ומיוחד שעושה לשני בני הזוג טוב.
  2. פניה לעזרה מקצועית – ייעוץ זוגי, משפחתי, מיני, כלכלי, כל מה שנדרש כדי להגיע או לחזור לפתיחות, משיכה הדדית, אמון, אהבה, שלום בית, הסכמה מחודשת ועמידה בהתחייבויות.
  3. לזכור שישנן רק שתי סיבות לקשיים בין בני זוג: גברים ונשים. המשימה המורכבת ביותר והמתגמלת ביותר היא להגיע לשלום בית, למרות שוני וההבדלים ואפילו בזכותם.
  4. חוש הומור עצמי, אופטימיות, סבלנות, יצירתיות, קבלה והתמדה – הן איכויות שאם הן חסרות, השיעור הוא לפתח אותן ולהעזר בהן ככלים רבי עוצמה לשדרוג מתמיד ומתמשך בחיי הזוגיות ובשינה הרצופה בהתאם.

ובבדיחות קלה: "יש מי שמתחמם משכיבות סמיכה ויש מי שמתחמם מסחיבות שמיכה".

שינה רצופה

וחלומות פז