עמוד הבית » פריז של מזרח אירופה

פריז של מזרח אירופה

שער הניצחון בבוקרשט, צילום: נעמה משיח כהן
בוקרשט היא עיר יפה הממוקמת במערב אוקראינה והיא העיר השישית הגדולה במדינה. העיר הוקמה בשנת 1270 והיא מכונה לעיתים "פריז של מזרח אירופה" בשל ארכיטקטורה היפה והייחודית לצד מבנים ההיסטוריים ואתרים תיירותיים הנמצאים במרכז העיר העתיקה.

בוקרשט "פריז של מזרח אירופה" הרוצה להידמות לעיר פריז וזאת בשל בשל יופיה , אושרה וחמימותה הייחודית. העיר מכילה ארכיטקטורה מופלאה ויצירות אמנות מסורתיות, והן נפוצות באזור העיר העתיקה. אפשר למצוא מספר מרחצאות בעלי  מים עשירים במינרליים, מרכזי ספא ומתקני בריאות לטיפוח הגוף. בנוסף, בוקרשט מוכרת גם בזכות חיי הלילה הפועם והחיים התרבותיים הצעירים והדינמיים. ישנם מספר מועדונים, ברים, קפיטריות ומסעדות מגוונות בעיר, המציעים אווירה נהדרת בשעות הערב לצד בירות מקומיות ויינות מעולים.

הבנק המרכזי של רומניה לשעבר שהפך לבר, צילום: פרטי

קידמה טכנולוגית

העיר תוססת ומודרנית, החיים בה ללא מעצורים בוקרשט נמצאת בתהליך בהתקדמות טכנולוגית אשר משפיעה על החיים היומיומיים של תושביה בכל ההיבטים, מתחמי הייטק, תעשיה, מחשוב שמירה על קיימות, מערכות סולאריות, רכבים חשמליים כל אלה מטיבים עם התושבים ומשפרים את איכות הסביבה. בעיר קיימים מרכזי יזמות וחברות טכנולוגיות, ושוכנים בה גם מרכזי עסקים מחקר ופיתוח בינלאומיים. ונערכים בה גם כנסים ואירועים טכנולוגיים בולטים אשר מגיעים אליה מכל העולם.

תחבורה בעיר

התחבורה  הציבורית בוקרשט היא מגוונת וכוללת מסלולי אוטובוס, רכבת תחתית ,רכבת קלה, ואופניים. הרשת הציבורית של אוטובוסים מורכבת ממספר קווים שמסייעים לתושבים ולמבקרים לנוע בין האזורים. מבקרים יכולים להשתמש באופניים כדי לנוע בעיר ולהנות מהעיר המרתקת . קיימים מספר מסלולי אופניים הבנויים בצורה בטוחה ונוחה לתייר.

מוזאון הכפר הלאומי

מוזאון הכפר הלאומי ממוקם בבוקרשט הוא אחד מהמוזיאונים המפורסמים והטובים בעיר. המוזאון ממוקם בשטח רחב ומציע למבקרים הצצה מרתקת מן העבר המתחיל בערך מ- 1936 אורך חיים מסורתי של הכפרים בעבר.

מוזאון הכפר הלאומי, צילום: פרטי

במוזאון ניתן למצוא מעל ל-150 מבנים עתיקים ממגוון תקופות ואזורים שונים ברומניה . המבנים הועברו למוזאון מכל רחבי הארץ והוכנסו לתוך מתחם בכדי לשמר ולהציג את התרבויות השונות והמגוונות. הבקתות עשויות מעץ ומחימר, כנסיות, טחנות קמח, סירות כדי יין, כלי עבודה חקלאיים מבנים לבעלי חיים שונים, מזחלות עתיקות לימי  השלג. בתוך הבתים  ניתן לראות תצוגות שונות של חיי משפחה  אשר מציגות את החיים והתרבות הכפרית המסורתית של רומניה כמו אמנות עממית  בדים ארוגים בעבודות יד, כלי בישול מעץ , בגדים, חדרי ילדים,  ועוד. ישנם בקתות שעדיין לא נפתחו לכניסת מבקרים.

צילום: פרטי

מחוץ למוזאון הכפר הלאומי יש כמה דרכים לצאת צאו לפארק בגני צ'ישמיג'יו. הפארק מציע שטחים רחבים לנופש ופעילויות חיצוניות. בתוך הפארק קיים נתיבי הליכה, אזורים מיועדים לפיקניק, רחבי שדה ירוקים וגינות ציבוריות ושייט. למי שהחליט שבא לו אתנחתא קלה לאכול ממש ביציאה מהפארק נמצא בר אמריקאי Hard rock  מומלץ לשתות בירה רומנית מקומית קרה לצלילי הביטלס ואם חשים ברעב המבורגר עסיסי לא יזיק. טעים.

צילום: פרטי

העיר העתיקה  

העיר העתיקה בבוקרשט זהו אזור ההיסטורי והתרבותי הממוקם במרכז העיר. הוא מכיל מבנים עתיקים, רחובות צרים וסמוך לנהר דמבוביצה. עיר העתיקה היא אטרקציה תיירותית מובילה למוזאונים וגלריות לאמנות בתי בתי קפה, מסעדות, חנויות ועוד. העיר העתיקה היא יחידה ברומניה המשמשת כמרכז תרבות, שופינג ובילוי והיא יעד פופולרי למבקרים מכל העולם ומקום מושלם לטיול ברחובות.

 

  הפרלמנט ארמון

לא ניתן לפספס את הארמון הפרלמנט ברומניה הנשגב , הוא מבנה ומרהיב הממוקם בעיר הבניין נבנה בין השנים 1984-1989 ומשמש כמקום החקיקה של רומניה. בניין הפרלמנט פורץ דרך מכל דמיון בסגנון המרהיב  והוא משקף את אופיו הפוליטי והקולקטיבי של הפרלמנט ברומניה בתקופה זו. הבניין עצמו מורכב משני חלקים: הטירה התחתונה, הידועה כבית האזרחים, שהיא המקום שבו נמצאים המשרדים של מטה הפרלמנט והחקיקה, והטירה העליונה. הארמון בנוי בסגנון קלאסי אירופאי.

צילום: pexels

מסעדת  Caru' cu beren

המסעדה מפורסמת בבוקרשט היא ידועה בעיקר בשל האווירה האירופאית שלה, הארכיטקטורה המדהימה והטעמים המקומיים הטעימים. המסעדה ישנה מאוד ומציעה אוכל רומני מסורתי ובינלאומי. היא יחד עם הבירה המקומית שמוגשת שם Caru' cu bere היא אחת מהיעדים המומלצים ביותר בעיר העתיקה חוויה.

מסעדת Caru' cu bere צילום: פרטי

המסעדה נמצאת בבניין היסטורי מרהיב, המציג ארכיטקטורה עשירה ומרהיבה. המסעדה פתוחה מאז השנים ה-19 וכבשה מעמד בולט בתרבות הקולינארית של בוקרשט. התפריט שלה מתמקד במטעמים רומניים מסורתיים מתוך המסעדה ניתן לראות מופעים של ריקודים מסורתיים. אם אתם מתכננים להגיע לבקר מומלץ להזמין מקום מראש המסעדה מלאה בכל ימות השבוע Caru' cu bere כדי שתהיו במקום תנצלו את ההזדמנות להיכנס לתוך הבניין המרהיב בעל הקשתות המפוארות. האווירה מושלמת.

צילום: פרטי

לינק לאתר: https://www.carucubere.ro

(Therme Bucuresti) מרחצאות טרמה

מרחצאות טרמה בבוקרשט היא אחת מהאטרקציות המובילות בעיר (15 דקות משדה התעופה). טרמה מקום עם  מים מינרליים חמים המופקים ממקורות טבעיים זהו מרכז הספא הגדול של העיר. המתחם ענק ובו בריכות חמימות ומרגיעות  המכילות מינרלים המסייעות בהרפיה , רוגע ושלווה.

טרמה, צילום: עצמי

מרכז הספא הוא אחד ממרכזי הספא הפופולריים מודרניים  ביותר באירופה. המקום המקום מאובזר במתקנים מודרניים ומציע שירותים מקצועיים מקבלים בכניסה שעון יד והלוקר האישי נפתח עם השעון, ניתן לקנות שתייה ואוכל וביציאה משלמים על ההזמנות הנוספות. בנוסף, המתחם מציע, שירותים נוספים כמו מסאז', טיפוח פנים וגוף, מיטות עיסוי, סאונות יבשות ורטובות, חדרי טיפול, חדרי ספא פרטיים, ואפשרויות נוספות לטיפוח כמו טיפולים בפנים, מסאז'ים רפואיות ותרפיה במים. המקום מכיל גם מסעדות רק למבקרים בלבד.

צילום: עצמי

יש להצטייד : בבגד ים, כפכפים וחלוק. ( ניתן להשכיר חלוק במקום).