עמוד הבית » הסופרסטאר שיש בו הכול – כוכב אניס

הסופרסטאר שיש בו הכול – כוכב אניס

צילום pexels
כמנון האניס, או כמנון ירוק, הנקרא גם אניס, הוא צמח תבלין, אשר עושים בו שימושים רבים בתחום המשקאות, הקוסמטיקה, הבישול ועוד. הוא משמש להכנת ממתקים כמו ליקריץ וגם כתבלין למשקאות חמים.

בתחום הרפואה המשלימה הוא נחשב כמשכך כאבים טבעי וממריץ את זרימת הדם, מכיל נוגדי חמצון, משקם את השיער, נלחם בזיהומים ועוד. לאניס ארומה חזקה ומובחנת ולכן משתמשים בו במגוון משקאות אלכוהוליים והוא מעניק להם טעם מיוחד.

באילו משקאות משתמשים באניס?

כאמור, אניס משמש כטעם הדומיננטי במבחר משקאות אלכוהוליים. חלק מהם הם משקאות המזוהים עם מדינות מזרח התיכון ואף נחשבים לסוג הפופולרי ביותר בהן. יחד עם זאת, ניתן למצוא את ארומת האניס גם במבחר משקאות אלכוהוליים אחרים. אז אם אתם מחובבי הז'אנר, אלו המשקאות בהם תוכלו ליהנות מארומה של אניס:

  1. ערק – אחד המשקאות האהודים ביותר בישראל ובמזרח התיכון. את הערק מכינים על-ידי התססה של ענבים. לפני שמזקקים את הנוזל בפעם השנייה, מוסיפים לו כמה עלי אניס מיובשים, המעניקים לו את הייחודיות שלו. את הערק נהוג לערבב עם קרח והוא מכיל 40%-80% אלכוהול.
  2. אוזו – משקה המזכיר מאוד ערק בתהליך הייצור והטעם. האוזו מכיל בסופו של התהליך כ 40% אלכוהול ומעבר לאניס, חלק מהיצרנים מכניסים אליו ציפורן, מנטה, שקדים, קינמון, כוסברה ועוד.
  3. אבסינת – משקה עם אחוז גבוה של אתנול, המכיל גם לענת אבסינת. צבעו ירוק בהיר וטעמו מזכיר ליקר עשבים, בתוספת ארומה דומיננטית של אניס. לאבסינת תפקיד חשוב בתרבות המערב אירופאית ומשנות ה-90 של המאה ה-20 הותר ייצור המוני שלו, אחרי שהיה אסור במשך שנים רבות.
  4. פאסטיס – ליקר צרפתי עם 40%-45% אלכוהול, העשוי מתערובת אניס, פלפל, הל, ציפורן מרווה, אגוז מוסקט, קינמון, שוש קרח וסוכר. המשקה הופיע בצרפת ב 1915, לאחר שהאבסינת נאסר בה למכירה. עד היום הוא מהווה את אחד המשקאות הפופולריים ביותר בצרפת ואף מככב כרכיב עיקרי בקוקטיילים שונים.
  5. סמבוקה – משקה איטלקי על בסיס אניס כוהל, סוכר וחומרי טעם וריח. את הסמבוקה מגישים עם 3 פולי קפה בפנים ונהוג להצית אותו לפני השתייה.
  6. קומיס וקפיר – משקאות הנפוצים באזור אסיה ומכילים 2% אלכוהול בלבד. הם מיוצרים על בסיס חלב, אניס וחומרי גלם נוספים, העוברים התססה וזיקוק.
  7. משקאות נוספים על בסיס אניס, שניתן למצוא במדינות שונות ברחבי העולם: ראקי, בוכה, אוג'י, זיווניה, ראקיה, אגוארדינטה, ערקי, סוצ'ו, סויו ועוד. משקאות אלו מגיעים מקולומביה, קפריסין, ארמניה, אתיופיה, תוניסיה ועוד, מה שמוכיח את הפופולריות האוניברסלית של טעמי האניס וכיצד הם מגשרים בין תרבויות שונות לחלוטין באמצעות טעם כובש.

כמובן, שלכל משקה אניס מתאימים גם מזונות, בהתאם לקולינריה של המדינה בה הוא מוגש. אך לרוב, מדובר במשקאות קלילים, המהווים פינוק גם בפני עצמם.

רוצים לטעום מהמשקאות האלו? בחרו את החנות הנכונה

המגוון העצום של משקאות אלכוהוליים המכילים אניס, עושה חשק להיחשף אליהם ולטעום. עם זאת, חלק מהמשקאות האלו הם לא כאלו שתמצאו סתם כך על מדפי הסופר בשיטוט אקראי. לכן, אם אתם רוצים לרכוש משקאות אלכוהוליים איכותיים עם אניס, מצאו חנות שיש בה מבחר אלכוהול מסוגים שונים והיא מתמחה גם במשקאות פחות מוכרים. אם אתם לא בטוחים מה לקנות, או שאתם רוצים לנסות משהו חדש ושהטעם יהיה מדויק עבורכם, התייעצו עם הצוות המקצועי של החנות, שיוכל לכוון אתכם אל עבר הבחירה האידיאלית.

 

תגיות

הוספת תגובה

הוספת תגובה