עמוד הבית » הסערה שבפנים – האם מחשבות טורדות את שנתך והיא נודדת ממך והלאה?

הסערה שבפנים – האם מחשבות טורדות את שנתך והיא נודדת ממך והלאה?

צילום: pexels
לבקשתכם: הסערה שבחוץ מתכתבת מאד עם הסערה שבפנים המדירה שינה מעיניי רבים. מה יהיה? מה עם הקורונה? מתי היא תסתיים? מה עם העבודה? הפרנסה? הזוגיות? ועוד ועוד. רבות אני נשאלת ביחס למחשבות טורדניות כאלה ואחרות ועל ההפרעה שנגרמת לשינה.

חלק א'

בשיחה ביני לבין עצמי, זה מעלה בי הרבה רעיונות וכולם רוצים לספר לכם על עצמם כאן ועכשיו. אני מוצאת את עצמי מסבירה לאותם רעיונות אדירים, שאני מבטיחה לכתוב עליהם. מנמקת כי חשוב לשמור על סדר מאחר והבנה נוצרת אט אט. רגע, אומר לי רעיון אחד ומה עם הבנה שנוצרת מהתמונה הרחבה? מכירים את השיחות הללו בראש? כאן מגיעה השאלה מה זו מחשבה בכלל?

חשיבה:

לפני כ- 15 שנה במהלך עבודתי עם קבוצה מסוימת, עלתה השאלה המקסימה הזו. תכופות יש לנו נטייה לקחת נתונים מסוימים כמובן מאליו. חשיבה היא אחת מהם. הראיתי למשתתפים שפעמים רבות אפילו משחק באותיות המרכיבות מילה מסוימת בעברית, מה שנקרא אנגרמה, יכול לגלות לנו הרבה על המשמעות ועל מהותה. קצת כמו לגו מילולי. מאחר והחשיבה שלנו נעזרת במילים, תמונות, דימויים, צלילים ומספרים, משחק באותיות יכול להיות אחת הדרכים לפענח אותה. דימוי יכול להיות, שהאותיות לחשיבה הן כמו ד.נ.א. לגוף. ככה אפשר לפענח הרבה סודות.

אז ביקשתי מהמשתתפים לכתוב הכי הרבה מילים שנמצאות באותיות המילה חשיבה. אתם מוזמנים לנסות בעצמכם גם. אם אני זוכרת נכון, הם מצאו מעל 40 מילים שונות! לצורך הכתבה אספר על 4 מילים מתוכן.

צילום:pexels

הממצאים הקשורים לענייננו:

חשיבה = בחישה = חבישה = חש ב יה. התגלו לנו ארבע אפשרויות. חשיבה – זו שאנו רגילים לחשוב ולחשב בה. בחישה – קשורה קשר הדוק למחשבות טורדניות שמסתובבות בראש ללא מנוח ומדירות שינה מעינינו. חבישה – הן אותן מחשבות מחלימות הממנפות כל נזק לזינוק קדימה ובכך מחלימות אותנו מעצם קיומן. חש ב יה – הן אותן מחשבות רוחניות הנוגעות במקור, קצת כמו בציור של מיכלאנג׳לו בקפלה הסיסטינית – יצירת האדם. הנגיעה במקור, היצירה היוצרת, הבריאה הבוראת בריאות.

צילום: pexels

איך משחקי מילים קשורים לשינה רצופה?

המשחקים קשורים להבנה של הדינמיקה של המחשבות. לתנועה המיוחדת המבדילה בין בחישה = תנועה מעגלית אין סופית עם כיוון השעון, קשה לעצור את מהלכן והן מחוללות סופה פנימית שמשאירה אחריה לילות לבנים, הריסות ועיי חורבות; לבין חבישה = שכוללת גם תנועות מעגליות אך רכות ומערסלות. אלו הן אותן מחשבות מרפאות ומחלימות, המרדימות אותנו בביטחון ובידיעה השלווה שאנחנו עטופים באהבה ובשלום. מחשבות חבישה – חובשות את פצעינו, מנחמות, מרגיעות, מאפשרות נשימות עמוקות, שקטות המזמנות שינה רצופה ומתוקה.

צילום: pexels

זהו?

לעת עתה נסיים את החלק הראשון. בחלק השני נכנס למהות הטורדנית של המחשבות וננסה לסייע להן. בחלק השלישי אטפל בעדינות בטורדניות מסוג טראומה, בחלק הרביעי אספר איך אנחנו יוצרים במו ידינו הפרעות שינה ומצבי דחק וכיצד לצאת מזה בשלום. יתכן ויתווספו חלקים נוספים של התמונה הרחבה. יצאנו למסע וחכמה הדרך מן ההולך בה.

למי שאין סבלנות וצריך עכשיו קיצור דרך?

יש לכתוב מייל שכותרתו אני רוצה שינה רצופה, לצרף שם ומספר טלפון נייד למייל: goldensleep21@gmail.com  וניקח את זה ביחד משם.