עמוד הבית » הסרט הצרפתי "עם חברים כאלה"

הסרט הצרפתי "עם חברים כאלה"

פוסטר צילום: קולנוע חדש
הסרט הצרפתי  "בשביל זה יש חברים" פותח בשני זוגות חברים לאה, מארק, קארין ופרנסיס . מדי פעם, הם יושבים כמקובל במסעדה, אוכלים ומלהגים. שלושה מבין הארבעה מרבים להלן ולשבח את הצלחותיהם המקצועיות ובכלל.

 רק הצלע הרביעי, לאה, (ברניס בג'ו  Bernice Bejoהמקסימה) אישה צעירה העובדת כזבנית בחנות בגדים בקניון מחרישה. לכל גיחוחם של בן זוגה והזוג הנוסף, לא רק שאינה מסוגלת להפליג בשבח עצמה ולפרט את שאיפותיה הגרנדיוזיות, היא אינה מסוגלת אפילו להחליט אם היא רוצה קינוח או לא, למרבה המבוכה. אלא שמתברר כי לאה האישה "הקטנה", כותבת לעצמה סיפורים למגרה, ואפילו מתכתבת עם סופר ידוע. עד מהרה היא הופכת לסופרת ידועה, מצליחה ונערצת על כל המשתמע מכך, לקנאתם הקשה של חבריה של בן זוגה.

צילום: קולנוע חדש

הסרט מבוסס על ההצגה "האי הצף" כשמו של הקינוח שהגיבורה ההססנית לכאורה לא הייתה מסוגלת להזמין אותו במסעדה. הסרט בנוי כקומדיה "וודי אלנית", אך כדרכם של הצרפתים והבמאי המצוין דניאל כהן, (גם יהודי אלא מה), עוסק בסיטואציה חברתית שכיחה. מה קורה לאדם שחווה הצלחה מהירה מהירה בחיים, ובעיקר למערכת היחסים עם האנשים הקרובים אליו. העלילה, ובעיקר סיפור ההצלחה הספרותי של הגיבורה לא כל כך אמינה,  אבל מי שם לב כשמדובר בדיון חביב ומעניין בסוגיה חברתית ידועה ומורכבת ובמשחק כל כך מקסים של החבורה.

צילום: קולנוע חדש

בימוי נפלא של הבמאי דניאל כהן, משחק מצוין של הקומיקאית הצרפתייה פלורנס פורסטי Florence Forest בתור החברה של הגיבורה,  וכמובן של ברניס בג'ו  Bernice Bejo המתוקה  בתור המוכרת הבגדים שעולה לגדולה כסופרת מצליחה. לכו לראות ולהתענג.  בתפקידי הגברים, ונסן קסל Vincent Cassel בתפקיד מארק בן הזוג של לאה, ו- פרנסואה דמיאנס Francois Damiens בתפקיד בן זוגה של קארין.

צילום: קולנוע חדש

תסריט ובימוי : דניאל כהן Daniel Cohen

החל מ 24 למרץ בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ

מאת: ד"ר אשר ויטורי