עמוד הבית » לונדון- מקודש לחול – כנסיית סנט מארקס שהפכה למתחם קולינרי

לונדון- מקודש לחול – כנסיית סנט מארקס שהפכה למתחם קולינרי

הצילום מזוית זו כך שניתן לראות בפריים אחד את קומת הקרקע, את הקתדרה המקורית והויטראז'ים שלה וגם את הדוכנים השונים צילום: יהודה סובול
המתחם Mercato Mayfair נמצא בשכ' מייפר דרומית לרחוב אוקספורד ומזרחית להייד פארק. המתחם הוא כנסייה שעברה תהליך שימור ושיפוץ והפכה באופן לא שגרתי למתחם קולינריה ושתיה מעוצב ומיוחד.

במבנה המקורי של הכנסייה שלוש קומות כשבכל קומה יש מטבחים ודוכני אוכל בסגנונות שונים ומקומות ישיבה צמודים. בקומת המרתף- מבשלת בירה ומעליה שתי קומות עם מגוון קולינרי עשיר: בשרי טורקי, פסטה איטלקית מטבח אסיאתי ועוד.

המבואה למתחם כולל שימור הריצוף המקורי משמש למכירת גלידות ומוצרי נוי לבית, צילום: יהודה סובול

הכנסייה נבנתה בשנת 1825 ופעלה עד 2015. בנויה בסגנון התחייה היוונית. זוהי אדריכלות ניאו קלאסית של סוף המאה ה 18 ותחילת המאה ה 19.למעשה זה שילוב של האדריכלות הקלאסית של האימפריה הרומית בשילוב יוון העתיקה והאדריכלות מתקופת הרנסאנס. הראשון שבנה בסגנון זה בלונדון היה האדריכל הסקוטי סר ויליאם צ'מברס- שזכה לכבוד להיקבר בכנסיית ווסטמינסטר.

מתחם האוכל – קומת הקרקע. שילוב מתחם אוכל ותפאורה בסיממני דת. צילום: יהודה סובול

דוגמאות לסגנון התחיה היוונית בלונדון – בית האופרה המלכותית בקובנט גרדן והמוזיאון הבריטי באזור כיכר ראסל. גם מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק נכלל בקטגוריה. בשנת 1958 דורגה הכנסייה ראשונה ברשימת האתרים לשימור של לונדון. היא גם נודעה בשם "הכנסייה האמריקאית" שם שניתן לה ע"י הנשיאים אייזנאאור ורוזבלט האמריקאים שנתנו לה את חסותם.

בשנת 1974 חדלה לשמש מקום מקודש ( deconsecrated ) בשל מיעוט המתפללים בה ונותרה ריקה. עד 2015 שימשה מוקד לפעילות קהילתית ותרבותית. בשנת 2019 נרכשה על ידי חב' Mercato Metropolitano   האיטלקית- לונדונית ולאחר שיפוץ מאסיבי ושימור כל הסממנים של הכנסייה כולל הויטראז'ים והריצוף בעלות של כ 5 מליון פאונד, החלה לפעול במתכונת הנוכחית כמרכז קולינרי וחברתי.

האזור של המסעדה. שכונת Mayfair, צילום: יהודה סובול

Mercato Mayfair – St Marks Church N Audly St. London

מאת: יהודה סובול-צילום והסיפור מאחורי הצילום

באינסטגרם: yehudasobol

בפייסבוק: yehuda sobol