עמוד הבית » הצבע הכתום – ויטמין שיא – לשינה רצופה

הצבע הכתום – ויטמין שיא – לשינה רצופה

צילום: pexels
ויטמין שיא: כולם יודעים שויטמין C – מעורר וממריץ. מאפשר לנו להתחיל בוקר טוב עם שתי כוסות מים ומיץ לימון. מנקה את הכבד, "פותח סתימות" במקומות שונים במערכת העיכול ומאפשר איתחול אנרגטי של היום. זה הרבה יותר ממריץ מקפאין על כל סוגיו ולא פוגע בהורמונים הפרודוקטיביים של הבוקר, כמו הקפה.

ויטמין C – הוא ויטמין שמביא אותנו לשיאים שלנו: שיא הבריאות, שיא המרץ, שיא העוצמה, שיא השמחה והחיוניות. כמו כל דבר בחיים שלנו אנחנו זקוקים למידתיות. הכל במינונים מדויקים. כל חריגה והקצנה – יוצרות הפרה של האיזונים העדינים – הנדרשים לסביבה הקיומית, המיטבית שלנו.

יום כתום = לילה טוב:

כאשר אנחנו משלבים מאכלים כתומים בתזונה שלנו, אנחנו מסייעים בניקוי הדם ובשמירה על תפקודיו החיוניים. אנחנו יוצרים שובע ברמות רבות ולו רק מעצם ההתבוננות בצבע המזין הזה. לרואה צבע כתום קשור לרעב והזנה, בכל הרמות. ברמה של התנועה – הוא יוצר את הצורך להגיע למקומות שונים, חוש הראיה – רעב לראות נופים חדשים ולהשביע את עצמו ביופי מסוגים רבים, טבעיים או אמנותיים. הרמוניה ושילובים שונים של צבעים משביעים ומאזנים. מוזיקה ושיחה טובה, משביעות את חוש השמיעה והצורך בחברות.

pexels

סקרנות היא רעב לידע, למידה – משביעה רעב של בורות, מגע וקשר אנושי – ממלאות את הרעב לאהבה, הצבע הכתום משביע כל סוג של רעב. השובע מביא לשמחת חיים והנאה מדברים פשוטים ומורכבים, תלוי בסוג הרעב. כאשר רעבים מכל סוג שהוא – השינה מתמהמהת. כאשר שבעים בכל הרמות, ההשפעה הינה מערסלת, מרגיעה ומשביעה את הרעב למנוחה והטענה מחדש, שיוצרת העייפות. מומלץ ללכת לישון כשעתיים עד ארבע שעות, לאחר ארוחה משביעה. אז ההשפעה הכתומה פוחתת ואפשר להירדם בקלות.

צילום: pexels

שינה רצופה והצבע הכתום:

זהו צבע שעלול ליצור רעב ולכן כדאי להשתמש בו בחדרים שאינם חדרי שינה. מתאים למטבח. זהו צבע שיוצר עוררות ושמחת חיים. לכל מי שזוכר את שנות ה-70 העליזות ומלאות האהבה, של המאה הקודמת, שאופיינו בצבע הכתום. כדאי בהקשר זה לקרוא את הכתבה על מייק ברנט – "לס מואה טמה" – תערוכה במוזיאון העיר חיפה.

מזון כתום:

שמקורו בבטטות, דלעת, גזר, עדשים כתומות, תפוזים, מישמש, מנגו, פפאיה או כל מאכל כתום אחר, ממש מומלצים לפנים הגוף. בנוסף לוויטמין C יש בהם גם בטא קרוטן או ויטמין A ובכך הם בעלי השפעה מרגיעה, מאזנת ומשרה שינה. סדינים ומצעים אחרים העוטפים את הגוף מבחוץ – פחות מומלצים באופן כללי, אך זה מאד אישי. מה שעובד בשבילכם, זה הכי טוב.

צילום: pexels

לקבלת ייעוץ אישי או הרצאה בנושא השפעת צבעים על שינה רצופה, יש לכתוב מייל בצירוף שם ומספר טלפון לדוא"ל:  goldensleep21@gmail.com ואענה בהקדם.