עמוד הבית » צבע אדום – אמא'לה! ממש הפוך משינה רצופה, האמנם?

צבע אדום – אמא'לה! ממש הפוך משינה רצופה, האמנם?

צילום: pexels
עצור! אדום מסמל ובצדק כצבע של תמרורי אזהרה, של סימן לעצור, להזהר, לשים לב, לתת זכות קדימה. בשנים האחרונות בעיקר בישראל המילים "צבע אדום" משמשות כאזעקה והתראה על מתקפת טילים ומלחמה. צמד זה מעורר רמות אדרנלין גבוהות וקשורות במיוחד לחרדה וטראומה ולצורך בהגנה על החיים. הן מוטמעות בתוכנו, חקוקות בגופנו כסימן מיוחד לעוררות גבוהה, דריכות והישרדות. בדיוק ההיפך משינה רצופה. הסירנה העוצמתית מעירה גם את מי שישן בשינה העמוקה ביותר.

עזרה ראשונה:

בכל העולם זהו קוד בינלאומי שמכונית לבנה בדרך כלל עם סמל אדום – מגן דוד אדום, צלב אדום, סהר אדום או כל סמל אחר – כולם יודעים שזהו אמבולנס – רכב הצלה של חיים. כבר מאות שנים הסמל הזה מייצג רפואת חירום בשטח, היכולת להגיע לכל אדם שנמצא במצוקה רפואית מאפיינת את האנשים האלה שפועלים 24/7/365 וכולם יודעים איך לחייג ולבקש את עזרתם. הסירנה מעל הרכב – אדומה.

כיבוי אש:

גם כאן הצבע האדום מסמל את הצורך הדחוף ביותר בהצלת חיים. ברור כי כלי רכב אלה מקבלים מיד זכות קדימה. עבור כל הנמצאים בדרך פירוש הדבר לעצור ולאפשר לכלי רכב אלה מעבר חופשי ככל האפשר. גם כאן הסירנה מעל הרכב – בצבע אדום. גם כאן אי אפשר לדמיין שינה רצופה במצבי חירום ומשבר אלה.

צילום:pexels

האם יש בכל זאת קשר?

האם אפשר בכל זאת לקשור את הצבע המלא אנרגיה וחיוניות הזה, הצבע של זהירות, הישרדות, שמירה והגנה על החיים, לשינה רצופה? השינה עוברת דרך כל צבעי הקשת. במהלך הפעולה הטבעית של התדר האדום, הבלתי נראה – מערכת הדם, השרירים, הקיבה ועוד איברים שפועלים בתדר זה – עוברים שיקום וטעינה אנרגטית מלאה. יחד עם זאת שימוש חיצוני בצבע אדום בחדר השינה פחות מומלץ.

צילום:pixabay

המלצות:

חשוב לדעת שכל אחד הוא יחיד ומיוחד ולכן ההמלצות הן במידה רבה כלליות. יתכן שלאדם זה או אחר זה יהיה שונה. המדד של היעילות הוא הניסיון. אם זה עובד = זה עובד. אז מצעים ממש בצבע אדום חזק לא מומלצים. זה לא אומר שארגמן או בורגונדי או צבעים חמים שמכילים אדום, אינם רצויים. ההיפך הם מקושרים למלכותיות ויש אנשים שדווקא צבעים אלה נעימים להם במיוחד בשינה. בעבר ביקרתי בנורבגיה וראיתי שם קירות אדומים ואפילו מצעים אדומים, שיחסית ללבן שאופף אותם במשך 8 חודשים מתוך השנה – דווקא גווני אדום כאלה מחממים ומרגיעים. בישראל הצבע הלבן והגוונים הבהירים נעימים ומקררים את החודשים הלוהטים כאן. נגיע לכל צבע בנפרד בהמשך.

צילום:pexels

שאלות?

בשאלות אישיות וספציפיות – יש לפנות בצירוף שם וטלפון למייל: goldensleep21@gmail.com  ואחזור אליכם בשמחה.