עמוד הבית » התועלת שמגיעה עם מעבר לרכב חשמלי (לכם ולכלל)

התועלת שמגיעה עם מעבר לרכב חשמלי (לכם ולכלל)

צילום: pixabay
ישנן סיבות רבות לעבור לרכב חשמלי, חלקן אישיות המשפיעות עליכם באופן ישיר, וחלקן גלובליות שמשפיעות על הסביבה המיידית והעולם כולו. בין אם אתם דואגים בעיקר לתועלתכם האישית ובין אם טובת הכלל דווקא בראש מעייניכם, כדאי לכם להכיר את התועלות הללו, שייתכן וישכנעו אתכם לעבור לנהיגה ברכב חשמלי.

הוזלה כספית משמעותית

נתחיל כמובן עם היתרון הגדול והמשמעותי ביותר עבור מרבית האנשים והוא החיסכון הכספי. אף על פי שייתכן כי מחיר הרכב החשמלי עצמו יקר בכמה אלפי שקלים מרכב מקביל עם מנוע בנזין, שאר העלויות הנוספות זולות יותר באופן מהותי. נתחיל ברישוי הרכב שעלותו כ-30% בלבד מרישוי לרכב רגיל. הסיבה לכך היא שמשרד התחבורה והאנרגיה מעוניינים להעביר את כלל המשק הישראלי למכוניות חשמליות תוך 15 שנים בערך.

חיסכון נוסף הבא לידי ביטוי הוא כמות הביקורים השנתית של הרכב במוסך לצורך טיפולים שוטפים, תחזוקה או טיפול לאחר תאונה. לפי הוראות יצרניות הרכב, שחשוב להקפיד ולעמוד בהן, הביקורים במוסך יעשו בתדירות נמוכה הרבה יותר מאשר רכב מקביל עם מנוע בנזין. כמו כן, כיוון שאין במנוע הרכב חלקים נעים, הסבירות כי ייווצר בלאי או שחיקה נמוכים מאוד. עיקרון דומה יהיה בעת תאונה, שכן אם אין חלקים שמכה חזקה עשויה להזיז, לפגוע או לשחרר, אזי הטיפול לאחר תאונה יהיה קצר יותר ולפיכך גם זול יותר.

טעינה זולה ובשעות נוחות

מכונית חשמלית נטענת באמצעות חיבור לשקע חשמלי עם כבל מיועד ממש כמו הטלפון הנייד או שואב האבק החשמלי. טעינה חשמלית זולה יותר מתדלוק באמצעות בנזין גם אם נדרשות טעינות בתדירות רבה יותר. בנוסף לכך, טעינת הרכב החשמלי יכולה להתבצע בשעות הלילה או העבודה, שבהן הרכב ממילא אינו בשימוש ואינו נדרש לנסיעה. זהו ניצול אופטימלי של הזמן ותועלת עצומה לאנשים שזמנם יקר להם.

בנוסף, סוללה אחת מאפשרת נהיגה של כמה מאות אלפי קילומטרים, כך שניתן להגיע איתה לניצול מקסימלי.

טעינת הרכב תוך כדי נהיגה

כאשר עומדים בפקק, בייחוד אם הוא נמשך זמן רב, אחת המחשבות העולות היא צריכת הדלק, גם כשבפועל לא התקדמנו מטר. ברכב חשמלי, בנסיעה איטית או בזמן עמידה, בלימה או האטה, הרכב מחזיר לעצמו אנרגיה שלא נצרכה. כלומר, בפועל אם לא נעשה שימוש באנרגיה, היא לא מתבזבזת.

פחות זיהום אוויר ופחות רעש

הסיבה העיקרית למעבר לכלי־רכב חשמליים בכל העולם, מלבד החיסכון הכספי וניצול הזמן הוא הידיעה שמכוניות חשמליות גורמות לפחות זיהום אוויר ולפחות השפעה הרסנית על הסביבה. מנוע בנזין הוא מנוע בערה פנימי אשר שורף את הדלק, ובדרך זו מייצר את האנרגיה הדרושה לו לנסיעה. בתהליך השריפה נפלטים גזים רעילים לאוויר והם אלו המזהמים את הסביבה, בעוד שברכב חשמלי אין צורך בשריפת הדלק. יתרה מכך, כיוון שאין שריפת דלק, הרכב שקט מאין כמוהו, כך שנסיעה בו משרה אווירת רוגע ושלווה כמו גם על הסביבה הקרובה.

פחות רעש אך יותר מוזיקה

כבר התרגלנו כולנו לשמוע את מערכת השמע שלנו יחד עם רעשי הרקע של הרכב, תקתוקי המנוע ורחשי ההאצה וההאטה. מנוע שקט, בנוסף לכך שהוא משרה רוגע, מאפשר לנו לשמוע את המוזיקה שלנו, לשוחח בנייד או עם היושב לצדנו ללא רעשי הרקע, וליהנות מנסיעה ללא רעשים כלל.

לסיכום, ההחלטה על מעבר לרכב חשמלי משתנה בהתאם לגורמים שונים ואישיים של כל אדם. לאחר בדיקת  היתרונות האישיים הללו ומתוך ראייה רחבה יותר על התועלת העולמית שבמעבר לרכב חשמלי, ניתן לראות כי ההחלטה לעבור לרכב זה היא קלה יותר מכפי שחשבתם.

 

תגיות

הוספת תגובה

הוספת תגובה