עמוד הבית » חיבור בין אוכל, עיצוב ואומנות של 15 שפים והצלם דן לב

חיבור בין אוכל, עיצוב ואומנות של 15 שפים והצלם דן לב

צילום: דן לב
האכילה מתחילה במראה עיניים, ומנה שהיא גם יצירת אומנות מעוררת לא רק את חוש הטעם והריח - היא גם חוויה תרבותית. לחובבי אמנות גסטרונומית - Colorfood: צילום קולינרי שהוא תאווה לעיניים

15 שפים ישראליים מהמובילים חברו יחדיו ליצירה של צבע וחומרי גלם והשתתפו בתערוכה שקיימה נעמן גרופ, שבבעלות איש העסקים מוטי בן משה, עם הצלם דן לב ושותפתו עילית אנגל. התערוכה כללה יצירות אומנות של מנות מעוררות תיאבון שעוצבו על כלי האוכל וההגשה מבית נעמן. סדרות הצילומים בתערוכה נוצרו מתוך פרץ של השראה וצבע, פנטזיות, תשוקות, ריגושים ועולמות קולינריים ויזואליים המאפיינים את דמותם של השפים והשפיות ואת עולמם הפנימי.

הפרויקט שיזמו דן לב ועילית אנגל פרץ כבר מזמן את גבולות ישראל, תוך שהוא מאפשר לצאת מהקופסה ולצלם אוכל ככלי ליצירה אישית. Colorfood  סחף וריתק גם את השפים שהשתתפו ותרמו מכישרונם האדיר לתערוכה המיוחדת וביניהם: אסף גרניט, חיים כהן, ברק אהרוני, ברק יחזקאלי, שי לי ליפא, מאיה דרין, ליאור משיח, מידן סיבוני, אמיר כחלון, אבי שטייניץ, נוף עתאמנה אסמעיל, ערן שוורצברד, תומר בלס, תום פרנץ ואביבית פריאל.

הרעיון שמאחורי התערוכה הוא להביא את האוכל דרך הצבע והחומר. תהליך גיבוש התערוכה בידיהם המקצועיות של השפים-אומנים התאפיין בדינאמיות ובספונטניות חסרת מעצורים והתוצאה – יצירות קולינאריות חושפניות של כל אומן במטבחו משלבי ההתהוות והתלבטות, דרך הטעימות והנגיעות ועד לשלב של הגיבוש הסופי כפי שבא לידי ביטוי ביצירה.

צילום : דן לב

עשו לנו לייק בפסייבוק

צילום דן לב
צילום דן לב

 

 

צילום: דן לב

דודי כהן, מנכ"ל נעמן גרופ, ציין:" נעמן גרופ מובילה את עולם כלי הבית והמטבח בישראל ומקפידה לחדש, להמציא, לתת את הטון ולהכתיב טרנדים וחידושים בתחום האירוח והקולינריה. באחרונה לאחר שרכשנו את חברת אברהם צוקר בע"מ, אנו מובילים גם את שוק כלי הבית והמטבח המקצועי .זוהי פלטפורמה נוספת שבה כל אחד ואחת מהשפים תועד בצילום מרהיב כשהמוטיב המוביל הוא השימוש בכלי המטבח כפלטפורמה ליצירה עם אמירה אומנותית אותנטית".

כל יצירות האמנות שהוצגו בתערוכה מיועדות למכירה והכנסותיה קודש לעמותת Make a wish.