עמוד הבית » תערוכה בטיימס סקוור בניו יורק לזכר האמן אורי קצנשטיין

תערוכה בטיימס סקוור בניו יורק לזכר האמן אורי קצנשטיין

image-by-Zdravko-Cota
תערוכה בטיימס סקוור בניו יורק, כנס באוניברסיטת חיפה ואירועי אמנות במוזיאון תל אביב, משכנות שאננים בירושלים והמוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם – לזכרו של אורי קצנשטיין (1951-2018), מהאמנים המובילים והאהובים בישראל

ZAZ10TS מיזם האמנות הניו יורקי וארגון Artis שתומך באמנים ישראלים, חברו להשקת תערוכה של אורי קצנשטיין. התערוכה "You Never Know", נפתחה ב -31 בינואר בטיימס סקוור 10 בניו יורק ותוצג עד 29 באפריל 2019.

במהלך הצגת התערוכה בניו יורק, יתקיימו אירועי מחווה ליצירתו פורצת הגבולות והתחומים של קצנשטיין גם במוזיאון תל אביב, במשכנות שאננים בירושלים ובמוזיאון ההיסטוריה היהודית באמסטרדם.  ב-15 בינואר 2019  ערך החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה כנס לזכרו של אורי קצנשטיין, שנמנה על  צוות המורים של החוג , ראש ביה"ס לאמנויות, המלחין והמוזיקולוג פרופ' יובל שקד וראש החוג לאמנות האמן אסי משולם הובילו את הכנס שעסק בהיבט המוזיקלי בעבודתו של קצנשטיין בהשתתפות יוצרים וחוקרים ביניהם:  פרופ' פיליפ רנצר, אוהד פישוף, ישי אדר, בניה רכס, גלעד מלצר, רונית עדן, ד"ר חנה פרוינד-שרתוק וסרג'יו אדלשטיין.

צילי צ'רני, יוזמת התערוכה: ״אורי קצנשטיין היה אמן מולטי דיסציפלינרי שהתנייד בין הדיסציפלינות השונות באומץ, תעוזה ויצירתיות שוברת מוסכמות. בתערוכה אנחנו מתמקדים באוסף מגוון של עבודות הווידאו של אורי. חשוב לנו להמשיך ולהציג את אורי ועבודותיו. עולם ומלואו של אמן מרתק שיחסר לנו מאד.״

רבקה סאקר, מייסדת ויו"ר Artis : "כמי שהיה אמן מוערך ונחשב בחייו, הפכה האמנות שוברת המוסכמות של אורי קצנשטיין למשמעותית עוד יותר אחרי מותו המוקדם. מתוך רצונו לגלות דברים חדשים, אורי לקח סיכונים אמנותיים רבים. הוא השאיר מאחוריו מורשת של סקרנות ויצירתיות, שימשיכו להדהד עוד שנים רבות."

על התערוכה You Never Know – לקראת סוף הקריירה שלו, התמקד אורי קצנשטיין בעיקר בעבודות וידיאו ובמיצגים. השימוש בווידיאו אפשר לו לשלב אלמנטים מעולמו היצירתי כמו פיסול, פרפורמנס ומוזיקה. עבודות הווידיאו של קצנשטיין, כולל כמה מהן שמוצגות בתערוכה, הן פרובוקטיביות ובוטות ועוסקות במפגשים של ניגודים: מציאותי וסוריאליסטי, אובייקטים אנושיים ולא-אנושיים, ויחסים בין מושגים לבין התנסויות. עבודות אלו משקפות את מורכבות החיים, כשהן משלבות סיפורים, התפרצויות של דימויים וקטעים תיאוריים.

התערוכה בבניין טיימס סקוור 10 בניו יורק (ברודווי 1441) ופתוחה לקהל הרחב בימי שני עד שישי משעה 8 בבוקר ועד 10 בלילה – עד 29 באפריל 2019.

image-by-Zdravko-CotaZAZ10TS הוא מיזם תרבות שמשלב יצירות אמנות בחללים משרדיים, בחזית ובשטחים החיצוניים של בניין טיימס סקוור 10 בניו יורק. את המיזם הקימה ומפעילה צילי צ'רני, שמתמקדת לצד הצגת אמנים מובילים גם בחשיפה של כישרונות צעירים ומבטיחים, כמו גם אמנים בעלי צרכים מיוחדים, כחלק מתוכנית הפעולה של הארגון. ZAZ10TS משתפת פעולה עם ארגונים מקומיים ובינלאומיים כדי לתמוך באמנות ובאמנים.

למידע נוסף בקרו באתר www.zaz10ts.com

 

image-by-Zdravko-Cota-

אורי קצנשטיין (1951-2018) –  היה אמן רב תחומי, מהמובילים בשדה האמנות בישראל – הוא היה פסל,  מראשוני אמני הפרפורמנס הישראליים, מוזיקאי, בונה כלי נגינה ומכונות סאונד, אמן וידאו, מורה ויוצר סרטים.  קצנשטיין נולד בתל אביב בשנת 1951, בנעוריו ניגן בכמה להקות רוק. בשנות ה-70 וה-80 של המאה העשרים התגורר, למד ויצר בארצות הברית, במהלך אותן שנים יצר והציג עבודות סאונד ומיצגים קיצוניים וחדשניים. קצנשטיין שפרץ ביצירתו גבולות של ז'אנרים ועסק בקשר שבין האדם והמכונה, הציג במוזיאונים, ביאנלות וגלריות חשובות בארץ ובעולם, בין השאר במוזיאון ישראל, מוזיאון צ'לסי בניו-יורק, המוזיאון הממלכתי הרוסי, בסן-פטרבורג, והביאנלות בוונציה, בואנוס איירס וסאו-פאולו. קצנשטיין זכה בפרסים על יצירתו, בשנים האחרונות בפרס סנדל לפיסול (2014) ופרס דיזנגוף (2017). בשנת 2015 הציג במוזיאון תל אביב את התערוכה המדוברת  "Backyard" . קצנשטיין שימש משנת 2003 כמרצה בחוג לאומנות באוניברסיטת חיפה. הוא מת במפתיע ובטרם עת ב- 24 באוגוסט 2018, בעקבות אירוע מוחי.

למידע נוסף בקרו באתר www.urikatzenstein.com