עמוד הבית » "רעידות אדמה" מול הרמוניה ואינטימיות בזוגיות

"רעידות אדמה" מול הרמוניה ואינטימיות בזוגיות

צילום: pexels
האם הם מעכבות או מקדמות שינה רצופה

עיניי הרוח:

מפגש עם אדם מרתק, שאיבד את מאור עיניו במלחמת יום כיפור, הסב את שימת ליבי העמוקה, שוב, להתבוננות בעיניי הרוח. כל האנשים בקבוצה נקרא להם "מתבגרי הזהב", נדרשו לשוחח זה עם זה, בצמדים, עם מישהו מהקבוצה שהם לא מכירים. זה היה מדהים. אישה אחת הגיעה לשבת לידו וכמו כל המשתתפים הם שוחחו מספר דקות. בתום ההתנסות חלק שיתפו בחוויה שלהם. הגבר אמר שבשבילו, האישה ששוחחה אתו, היא יפהפייה ו"חתיכה אמתית". מה שהיה מדהים זה שהיא מכירה את אשתו והן עבדו יחד ויש להן קשר טוב. היא חייכה בענווה, השמורה לנשים מאד מיוחדות ולרגעים ארוכים יכולנו כולנו לחוש בזוהר הפנימי שלה, מאיר ונוצץ למרחקים. היכולת לראות מעבר לעיניים הפיזיות, פנימה, עמוק לנשמה – היא תכונה שאולי קלה יותר למי שאיבד את מאור עיניו אך איננה שמורה רק להם. היא קיימת כפוטנציאל אצל כולנו. נכון, יש צורך באימון ותרגול אך זה אפשרי ואפילו לא קשה במיוחד. זה ממלא בהשראה.

צילום: pexels

אינטימיות:

אישה מרתקת לא פחות, ששמעתי את הרצאתה, אמרה שהמילה אינטימיות באנגלית נכתבת אמנם כך: INTIMACY – אך אם מקשיבים למצלול שלה, אפשר לשמוע את המילים באנגלית: INTO ME SEE. היכולת להתבונן עמוק פנימה לתוך עצמי. כאשר זה מתאפשר, נפתחת דלת לראות בעיניי רוחנו גם את הפנימיות של האחר. כאשר מרגישים שיש מי שרואה אותנו מבפנים, נחוש בחמימות הבטוחה של האהבה, והקבלה של האחר או האחרת. קודם כל את עצמם כפי שהם, ללא שיפוטיות או רצון לשנות משהו לא מושלם, אלא כמו שביירון קייטי אומרת בספרה: "לאהוב את מה שיש". ברגע המיוחד הזה כמו ישמע באוזנינו רחש עדין, של דלת סודית הסבה על צירה ושערי הנשמה יפתחו לרווחה.

צילום: pexels

הרמוניה:

מקובל לטעות, שהרמוניה בזוגיות היא כאשר אין צעקות בבית ואין ויכוחים. יש שקט והבית על פניו רגוע. אז זהו שלא. חברה טובה נישאה לגבר ממדינה אחרת שהתאהב בה, הציע נישואין. הם התחתנו והבית היה שקט ורגוע. מספר שנים לאחר מכן, בשקט האופייני, הוא הודיע שהוא לא יכול יותר ופשוט עזב למחרת. כל התנאים והעניינים של הפרידה נעשו מרחוק ובקלות. חברות עמוקה וטובה מאפשרת לשוני להתרחש, יש העזה ליצור ויכוח, לא להסכים להכל, יש הרשאה לייחודיות ולאו דווקא לאחידות. אין חשש לטלטל את הספינה כי חשים בביטחון, בתוך השקט של הלב, שזה לא ישבור את הכלים, אלא, יחזק את החלקים ויהדק אותם יחד. ממילא החיים מגלגלים לפתחנו טלטלות לא קטנות. עדיף להיות בספינה יציבה, הנהוגה בידי זוג קברניטים אמיצי לב, שלא חוששים מצונאמי בלב ים.

צילום: pexels

"רעידת אדמה" זוגית:

לעיתים מערכות זוגיות עוברות משברים. לעיתים משברים קשים שמפרקים הכל. אולי אנחנו יכולים ללמוד מבנאים סקנדינביים. לבנות זוגיות כמו בתי הקורות בארצות סקנדינביה. גרתי פעם בבית כזה, כאן בארץ. סוג הבניה הזה מיוחד מאד. המבנה מתוכנן כך שכל טלטלה שהבית על קורותיו סופג, הקורות מתהדקות זו לזו וכל המבנה מתחזק אף יותר. זו המשמעות העמוקה של הרמוניה בזוגיות בעיניי. הרמוניה היא לא רק כמו הים החלק כמראה, או כמו מישורים נטולי מאמץ. יש להם זמן והם מבורכים כשלעצמם. הכוח של הרמוניה היא היכולת לחזור אליה בכל פעם מחדש וביתר קלות.

 שינה רצופה:

במצבי חיים ממשברים כאלה השינה מתרחקת בכלל או מועטה. חוסר הביטחון, התפרקות כל העולם הקיים והכאוס המתלווה, השינה נודדת והזמן שמתפנה – מתמלא בתפילה אחת ויחידה – שכולם יזכו שוב בשינה רצופה. שינה כזו היא נחלתם של השמורים והמוגנים ע"י הורים ומשפחות, על ידי זוגיות יציבה והורות חמימה ועוטפת.

צילום: pexels

כל מי שחייו כרגע נמצאים בטלטלה כזו או אחרת, פנימית או חיצונית, פעמים רבות יחווה הפרה ברציפות השינה. לפיכך משאלת הלב, של השבת השינה הרצופה, פירושה הוא השבת החוסן הרגשי והאמון הבסיסי, בבית המוגן מבחינה חיצונית ובזוגיות כבית יציב מבחינה פנימית. כאלה שניתן לסמוך עליהם בעיניים עצומות – תרתי משמע.

כלומר, שנדע ימים של הרמוניה ואינטימיות שהן עמודי התווך של זוגיות איתנה, כדי שגם משברים חיצוניים או פנימיים, יחזקו את אותם עמודים ואת בני הזוג כאחד.

שינה רצופה  וחלומות פז

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה