עמוד הבית » יחידת סגולה – שינה רצופה

יחידת סגולה – שינה רצופה

צילום: pexels
הצבע הסגול: הנה קצת נתונים "יבשים" מרתקים: סגול הוא הצבע האחרון בין צבעי האור הלבן בעת התפרקותו – כפי שרואים בקשת בענן. זהו אורך גל קצר בין 455 ל – 380 ננומטר. התדר שלו הוא בין 660 ל – 790 טרה הרץ. אחריו מסתיים הספקטרום של האור הנראה ומתחיל הספקטרום שאינו נראה לעין האנושית – האולטרה סגול. בדיוק כפי שלפני התדר הנראה, האדום, הפותח את צבעי הקשת – ישנו ספקטרום בלתי נראה, בגל ארוך יותר, של אינפרה אדום.

מה הכוונה במילה סגולה?

המילה סגולה, כשאין בה כוונה לצבע, מדברת, על אוצר ייחודי ונעלה. הכוונה יחיד במינו. נדיר. כאשר משהו הוא יחיד ומיוחד – ערכו עצום לאין שיעור, מאחר ואין שניים ממנו. בתנ"ך המילה מופיעה שמונה פעמים בהקשר של עם ישראל. ”וְעַתָּה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ“ (שמות, י"ט, פסוק ה').

זה המקור לביטוי "יחיד סגולה"  או "עם סגולה" – כלומר יותר נעלה, מאד ייחודי ואהוב. למיטב ניסיוני והבנתי כל אדם, באשר הוא אדם, נולד יחיד, מיוחד ואהוב במיוחד. מהבחינה הזו כל בני האדם שווים בייחודיותם המופלאה. כולנו אוסף של יחידי סגולה אמיתיים, מעצם בריאתנו.

יש עוד פירושים?

לעיתים משתמשים במילה כדי לבטא תכונה מיטיבה – מולדת או נרכשת או פשוט קיימת. למשל: סגולה לרפואה או לזיווג, סגולה לאשה עקרה – שתוכל ללדת (לאכול אתרוג עם הפיטם, מיד עם סיום חג סוכות), סגולה לשמירה והגנה על הבית ודייריו (מזוזה) נשמרה עוד מימי עם ישראל, בערב יציאת מצרים. אולי כל מה שמייחד אותנו כיהודים, כגון שמירת השבת ומצוות רבות (תרי"ג) הן סגולות מיטיבות, המייחדות את העם.

צילום: pexels

ואיך זה מתקשר לשינה רצופה?

השינה עצמה היא סגולה לבריאות, איכות ואריכות ימים. היא צופנת בחובה מיסתורין, שרק כעת הולך ומתגלה ערכו. בעבר נהגו לחשוב שהשינה מיועדת לעצלנים ולחלשים והיא בזבוז זמן. למה לישון כשאפשר להיות ערים, לעבוד, להנות או לעשות כסף. מחשבה שהתפתחה לפני הבנת מהות השינה ותפקידיה הרבים. כיום אנשים רבים פונים כדי ללמוד מחדש איך להשיג אפילו עוד שעה אפקטיבית אחת ביום! זה אפשרי ופשוט, אפילו ניתן ליישום ב פ י ג' מ ה !!!

צילום: pexels

מה שקורה לנו המהלך השינה:

כל מה שמתרחש בתוך הגוף והמוח במהלך השינה, נחשף אט אט ומגלה עולם פעיל אף יותר מאשר בערנות. תהליכים אינטנסיביים וחיוניים של ניקיון יסודי, תחזוקה, מיון, שימור, סיווג, בדיקת תקינות, החלפה, והתחדשות. אלו הן רק כותרות כלליות למיליוני פעולות ספציפיות ונקודתיות, השונות אלה מאלה ופועלות במקביל. מורכבותן הגבוהה, צורכת שקט חיצוני והעדר גירויים חיצוניים, על מנת לאפשר לגוף למלא את כל התפקידים הרבים ברובד הפיזי, הרגשי, השכלי, היצירתי והרוחני.

יחידת סגולה – שינה רצופה:

במובן הזה, השינה היא יחידת סגולה והיא נושאת סגולות של החלמה, התחדשות ויצירה חדשה. התהליכים הרבים והמדויקים, דורשים זמן רצוף ומתמשך שבהעדרו, המשימות לא יכולות להשלים את יעדיהן במלואם. אכן הם זקוקים למלוא משך הזמן הנדרש. לכן תכונת הרצף משמעותית מאד לשינה תקינה ומלאה. שינה הכוללת מספיק שינה עמוקה (גל דלתא) לחלקים הפיזיים ומספיק זמן חלימה (גל תטא) המטפל ברבדים הלא פיזיים של חיינו.

צילום: pexels

רק ליחידי הסגולה:

אם הגעתם עד לכאן, וזה המאמר הראשון שאתם קוראים, יש קשת שלמה של צבעים והרבה מאמרים קודמים, בטור זה, בתחומים רבים וכולם עוסקים בהיבטים המגוונים מאד – תרתי משמע, של שינה רצופה. לייעוץ ותמיכה בחזרה לשינה רצופה, יש לציין שם וטלפון נייד ולשלוח בקשה או שאלה ספציפית למייל: goldensleep21@gmail.com ואתקשר חזרה לתאם שיחת ייעוץ.

שינה רצופה וחלומות פז.

תגיות