עמוד הבית » לחבק את הפחד שמהווה כשער לצדדים היפים של החיים

לחבק את הפחד שמהווה כשער לצדדים היפים של החיים

צילום: unsplash
פחד, במבט ראשון, תמיד נתפס באוטומט כיריב שלנו ולא כחבר, לעיתים מבלי שבכלל נבחין בכך הוא מסוגל לשתק את החלומות שלנו ו"ללכוד" אותנו בגבולות אזורי הנוחות שלנו שמבוססים על דפוסי אמונה, דפוסי חינוך, זיכרונות, מילים, רגשות, מחשבות ועוד.. עם זאת, חבוי לו בתוך החזית המפחידה של הפחד זרז רב עוצמה לצמיחה ולשינוי.

לפעמים, עלינו להסתכל לפחדים בלבן של העיניים, לאזור אומץ להתעמת חזיתית איתם, ולהפוך אותם לאבני דרך שיהוו כדחף להבחין בהיבטים היפים ביותר של החיים.

מול הפחד, התגובה האינסטינקטיבית שלנו עשויה להיות נסיגה או הימנעות מהלא נודע. עם זאת, כאשר אנו מעזים לצאת מחוץ לאזורי הנוחות שלנו, אנו נגלה קשת של אפשרויות להזדמנויות וצמיחה עסקית ואישית. דרך התמודדות עם הפחדים שלנו אנו גם מגלים כישרונות וכוחות חבויים שלא ידענו שקיימים בתוכנו. כל קפיצת אמונה שאנו עושים דוחפת אותנו קדימה, מראה לנו את האפשרויות הבלתי מוגבלות שמחכות בצד השני של הפחד שנקרא דחף.

צילום: unsplash

 

>>> אבני הר הבית הופכים לתכשיטים 

בתוך חוסר הוודאות והחשש, אם נסכים להקשיב לכוח הטמון בתוכנו נגלה, שלפחד יש את האפשרות להצית ניצוץ בתוכנו. זה יוביל אותנו להטיל ספק בהנחות הברורות מאליו שלנו בכוח ההרגל, לאתגר את הגבולות שלנו ולחפש חוויות חדשות מעצימות, מקדמות ומפתחות. אם נאפשר לו הפחד יכול להפוך להיות דחף רב עוצמה, הדוחק בנו לצאת למסעות של גילוי עצמי ומימוש עצמי. באמצעות תהליך זה, אנו חושפים את היופי שקיים מעבר לאזורי הנוחות שלנו, להיבטים אחרים של החיים שלעולם לא יכולנו לדמיין שקיימים.

בהתגברות על הפחדים שלנו, אנו גם מטפחים חוסן וחוזק. אנו למדים שאתגרים הם אינם מחסומים אלא רק מעקפים בדרך אל החלומות שלנו, שהם שיעורים שעלינו ללמוד כדי לגדול מהם עוד ועוד. בכל פעם שאנו כובשים את הפחדים שלנו, אנו נעשים יותר ממוקדים, מלאי מוטיבציה, מסתגלים יותר ומצוידים יותר לנווט בפיתולים שהחיים מציגים לנו ב-WAZE האנושי של החיים.

צילום: unsplash

היופי שמחכה לנו בצד השני של הפחד אינו חיצוני הוא שוכן בתוכנו. על ידי אימוץ הפחדים שלנו, אנו מנצלים את האומץ הפנימי ביותר שלנו, פותחים מסלול חדש של ביטחון עצמי והעצמה. אנו לומדים לסמוך על עצמנו ועל החוכמה האינטואיטיבית והמנטלית שמנחה אותנו. הביטחון העצמי החדש הזה מקורן דרך המילים, המחשבות, המעשים והאינטראקציות שלנו עם אחרים, הוא פותח דלתות לקשרים עמוקים יותר ולמערכות יחסים משמעותיות עם עצמנו ועם הסביבה שלנו.

צילום: unsplash

אז בואו נצא למסע של הפיכת פחד לדחף פשוט תהפכו את המילים. חבקו את הלא נודע, קפצו את קפיצות האמונה הללו וצאו אל מעבר לגבולות אזור הנוחות שלכם, כשתעשו זאת תפגשו את היופי עוצר הנשימה שנמצא מעבר לאחיזתו של הפחד. אפשרו לפחד להיות המצפן שלכם לא העוגן שתוקע איתכם במקום, הוא יוביל אתכם להיבטים הכי יוצאי דופן של החיים, ותראו איך אתם תעדכנו גרסה לעדכנית והטובה ביותר של עצמכם, אז קדימה אתם מוכנים לאמץ את הנפלאות שמחכים לכם?

מאת נירית ארטין- מאמנת מנטלית, תופרת מילים ומרפאה בבדים.
Body Speech & Mind
052-3694018
אהבת אדם 64 כפר יונה
מייל: niritertin@gmail.com