עמוד הבית » מהו כוחה של סליחה לבריאות טובה ושינה רצופה?

מהו כוחה של סליחה לבריאות טובה ושינה רצופה?

צילום: pexels
מהי סליחה?

סליחה היא מושג המופיע בכל הדתות, בכל התרבויות, בכל העמים ובכל השפות. כולם מכירים את המושג אך לא כולם מכירים בחשיבותה של הסליחה לבריאות הכוללת של האדם עצמו.

איך לסלוח?

סליחה משמעותה הפסקה מידית של כל תחושת עלבון, עצב, כעס או כאב נפשי כלשהו, כנגד אדם אחר או כנגד עצמו.

צילום: pexels

סוגי הסליחה:

ישנם שלושה סוגי סליחה: בין אדם למקום – הכוונה לבורא עולם, בין אדם לחברו, בין אדם לעצמו. זו האחרונה היא הקשה ביותר לביצוע, אך המחזקת ביותר ומחלימה במהירות פגעי עבר אפילו של גלגולים רבים אחורה בזמן.

מה קורה כשאין סליחה?

סליחה היא כמו חיטוי או ניקיון יסודי של הבית. היא מטפלת בכל החיידקים או המזיקים הפולשים לבית וגורמים לנזקים פיזיים, לריח רע, להתפוררות של מבנים אפילו עד כרסום ופגיעה ביסודות הבית. בדיוק באותו אופן פועלות תחושות של בגידה, שנאה, נקמה, משטמה, טינה ישנה, קנאה, עלבון, צער, עצב או כל כאב פיזי, רגשי או רוחני. הימנעות מפעולת סליחה יוצרת משקעים וחסימות, תחושת כלא, הולך וצר, הכובל את האדם מבפנים ומבודד אותו קודם כל מעצמו, אחר כך מהשתייכות לחברת בני אדם אחרים ובסופו של דבר מוביל לייאוש, ספק, חוסר תקווה וחוסר אמונה בבורא עולם וביכולתו לעזור.

איך זה מרגיש כשסולחים?

פעולת הסליחה מנקה, מטהרת, מאירה וחממת את הלב, ממלאה באהבה, תקווה, שייכות, חמלה, קשר עם העצמיות הפנימית, עם הזולת ועם בורא עולם. חיוניות, משפרת את הבריאות, משפרת את השינה, מסירה כל דאגה, יוצרת תחושת בטחון וחירות אישית, מאפשרת הכרת תודה שאינה תלויה בדבר, מרחיבה את הלב וממלאה אותו עד גדותיו באהבה ובחיבור למעיין האושר שהוא נביעה פנימית שאינה תלויה בדבר.

צילום: pexels

איך זה משפר שינה רצופה?

סליחה ושינה רצופה ידועות משכבר הימים כאחיות תאומות או כביצה ותרנגולת. האחת גורמת לאחותה ומשפרת אותה יום אחרי יום ושנה אחר שנה. שתיהן תומכות בתחושת הביטחון פנימי והחיצוני, הנחוצים כל כך להשריית שינה רצופה. המאמץ המושקע בתהליכי שליחה שקול לעבודה פיזית מאומצת שלאחריה השינה היא שנת ישרים טובה ורצופה.

צילום: pexels

לעוד ייעוץ מעמיק ואישי בתחום שינה רצופה מוזמנים ליצור קשר בהודעת ווטסאפ עם שם פרטי ומשפחה ובקשה לטלפון: 052-5212644 ואחזור אליכם בהקדם.

לשנה טובה, שינה רצופה וחלומות פז

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה