עמוד הבית » "מרי פופינס הדיגיטלית"

"מרי פופינס הדיגיטלית"

צילום: pexels
איך לחזור לשגרת שינה רצופה ולימודים אחרי חופש גדול?

החופש הגדול:

בעיקר לבני נוער זו ההזדמנות לקבל קצת זמן לעצמם, בלי לעשות חשבון להורים, לשעות שינה ולימי לימודים. כיף. אפשר סוף סוף לשוחח עם חברות וחברים עד אמצע הלילה או לפנות בוקר, לישון עד אחר הצהרים וחוזר חלילה. מחליפים יום בלילה, לפעמים תקועים במסכים הקטנים או הגדולים, אוכלים מתי שמתחשק ורעבים, למשל בנים בגיל ההתבגרות – כולם יודעים, "גרים" במקרר. ישנה גדילה מואצת וסליחה עם כל המבוגרים, הטבע גזר עליהם בעל כורחם, שעות שינה מאוחרות יותר מאלה של הוריהם. הם לא סתם עושים דווקא. ככה הם נפרדים מההורים ויוצרים עצמיות בוגרת נפרדת.

צילום: pexels

יצירת האינדיבידואל:

היא מהותו של גיל ההתבגרות. למרבה הפלא הטבע תכנן עבורם זמן שקט – בלילה כשההורים ישנים – זמן להכיל את השינויים העוצמתיים שרק הם חשים בגופם. הם אינם נראים כפי שהיו כילדים ולכן הם עומדים שעות מול המראה כדי להתרגל למראה החדש שלהם, המשתנה מיום ליום. הכל משונה, הילד שהיה פעם בחוץ מתחיל להכנס פנימה לאט לאט. לימים, כולנו נמצא את עצמנו, בחיפוש אחר הילד הפנימי וההחלמה שהוא נושא בתוכו, לכל מבוגר מיוסר. וראיתם אותם אחרי חודשיים חופש? הם צומחים לגובה ומתפתחים פנימה והחוצה. כמורה לשעבר, זה היה מפליא אותי בכל שנה מחדש, כמה טוב עושה להם החופש הגדול וכמה הם שמחים לחזור ולפגוש את המסגרת. הם רוצים לחזור לשגרה ולכן, לטעמי, כאמא וכמורה, אין סיבה למלחמה. בדרכי שלום, הכל קורה בקלות.

צילום: pexels

ילדים צעירים:

לרוב החופש הגדול עבור ילדים צעירים מלא במשחק חופשי ותעסוקה כזו או אחרת. הטבע דואג להם והם ממילא נרדמים לרוב עם החשיכה – בין 7 וחצי ל 9 בערב. החזרה ההדרגתית לשינה כפי שממליץ ה – AI, צמצום הדרגתי של שעות מסך (הצחקתם) או למנוע שנת צהרים (הוכח מחקרית כמסוכן ביותר למוח המתפתח בכל גיל בכלל ובילדות ונעורים בפרט!) ואולי המלצות נוספות של אנשי מקצוע טובים. ברוב הבתים לא מתקיימת אף אחת מההמלצות. היינו רוצים שזה יהיה כל כך פשוט. אולי כשתהיה לנו ולילדינו מעין "מרי פופינס דיגיטלית", אלופה חינוכית, שתדע בדיוק איך להרדים את הילדים לאחר בילוי ביריד דמיוני מצוייר ותדאג להכל כמו קסם, בהינף יד. אח! הדימיון ההורי כבר אז שאף למישהי שתעשה את העבודה הקשה במקומם. הורות מאז ומתמיד היתה המקצוע הקשה ביותר בעולם.

צילום: pexels

אז מה עושים?

נוקטים בשיטת ההישרדות – מתרגלים תוך כדי השגרה, לחזור לשגרה. לפעמים לוח השנה עוזר המון. למשל השנה, מתחילים ביום שישי שאחריו יש שבת. משלימים שעות חסרות. למי שמתחיל ביום ראשון שאחריו, יש חמישה ימים עד סופ"ש ואז עוד חמישה סה"כ, עוד 15 יום (כולל שבתות) עד ראש השנה והחגים, אז יש עוד קצת פחות שגרה כדי להסתגל בהדרגה. זה מתרחש מעצמו כמעט. רוב ההמלצות המאד טובות, נשארות, לצערי, על הנייר. אולי בעולם אוטופי זה היה אפשרי. כפי שציינתי, זה לרוב לא נחוץ ומסתדר מעצמו. קצת אורך רוח ונינוחות יכולות למנוע את הסטרס של הבוקר.

צילום: pexels

לעוד טיפים וייעוץ אישי – יש להשאיר שם מלא ומספר טלפון נייד ולשלוח עם שאלה למייל: goldensleep21@gmail.com או להשאיר הודעה אישית בווטסאפ 0525212644 ואחזור בהקדם.