עמוד הבית » מסיפור מלחמה אישי למשימה: לעצב בתים בעלי אנרגיה מחודשת

מסיפור מלחמה אישי למשימה: לעצב בתים בעלי אנרגיה מחודשת

אדריכלית מאיה נגה כהן צילום: הדר דולן
בימים הקשים של הלחימה בשדרות בחודש אוקטובר 07, חוותה מאיה כהן רגעים מטלטלים של אימה ופחד עילאי. בכתביה האישיים היא מתארת בפרוטרוט את התקופה הקשה שבה נאלצה להסתתר עם בני משפחתה מפני חדירה של מחבלי החמאס האכזריים.

יומיים של גיהנום, רגעי אימה ופחד שכל רגע הוא תפילה לבורא עולם שהמחבלים לא ייכנסו לביתנו בשדרות יחד עם כל בני משפחתי," כך מתארת  כהן בזיכרונותיה. הפחד הבלתי נשלט מפני פגיעה וטבח בידי המחבלים ליווה אותה ומשפחתה בכל רגע.

בתחילה נראה שזה יום חג שמח, כשנסענו להתארח אצל קרובי המשפחה. אך במהרה התמונה הזו התנפצה כשהחלו להישמע אזעקות והיה עליכם לרוץ למקלט בבהלה. המתח הלך וגבר כשהגברים יצאו מבית הכנסת ורצו לכיוון הממ"ד אך מיד נאלצו לשוב פנימה בשל אזעקות נוספות. ואז החלה הסיטואציה להתדרדר למצב קיצוני ומפחיד, כשנשמעו יריות ללא הפסקה מקרבת מקום.

ריכבם של הטרוריסטים המזוין החל לנוע לכיווננו המחבלים החמושים מתקדמים לעבר אחי וגיסי מצב שקשה אפילו לתאר במילים. הפחד, הבהלה והצעקות שמילאו את הבית נשמעים טראומטיים ביותר.ואז דרך נס הם יצאו מחצר הבית והמשיכו הלאה , 4 דקות הפרידו בנינו למוות, ומאותו רגע אנחנו לא מאמינים למראות ולצעקות הנואשות שחווינו.

הדמיה של אדריכלית מאיה נגה כהן

>>> זוגיות בעת מלחמה 

במהלך הלחימה בשדרות והצורך לנוס מהעיר בליווי צבאי היתה מהירה על פי החלטת צה"ל. חודשיים של חוסר שינה, חרדות, פחדים, בכי וחוסר יכולת תפקוד. למרות הכל, בעיצומם של הרגעים הקשים האלה, התעוררה אצלך התשוקה לתת את חלקך במאבק, לעשות משהו ולהתגייס למען המטרה המשותפת.

מאיה נגה כהן ,בעלת סטודיו "ENTERO" מספרת: קיבלתי הודעה על מיזם "צו 8 למעצבות בזמן מלחמה" של מירי בלבול לעצב חדרים לחיילים, חטופים ופצועים ללא תמורה, במטרה להפיג במשהו את סבלם, מבחינתי זו אקט של תרומה הממחיש את הרוח הלאומית של החברה הישראלית באותה תקופה ולמרות האימה והסבל, קמתי אני וקולגה שלי והתגייסנו למען המטרה המשותפת.

הדמיה של אדריכלית מאיה נגה כהן

 

קיבלנו לעצב חדר לחייל שנפצע באופן קשה דקירות בכל גופו דביר א. עיצבנו עבורו את חדרו תוך 5 ימים וזאת בעזרת משפחתו הנפלאה והתומכת. החדר עוצב כל כך יפה ונעים וכאשר הוא הגיע לביתו הוא לא האמין למראה עניו התרגש והתרגשנו עד דמעות יחד איתו .מאיה מוסיפה: היוזמה הפיחה בי רוח חיובית ותקווה בימים הקשים האמונה והאופטימיות  למצוא את דרכי דרך העיצוב הסינגרטי ולהעניק לאחרים הפיחה בי כוח להיות בהתחדשות ואנרגיות חיוביות.

אדריכלית מאיה נגה כהן צילום: הדר דולן

 

מאיה מאמינה שעיצוב הבית כמקור האנרגיה, הוא בחשיבות של הסביבה הביתית לאיכות החיים והרווחה לנפש המייצר שמחת חיים.

מאת מאיה נגה כהן ,בעלת סטודיו ENTERO" ( שלם באיטלקית ).

לאדריכלות ועיצוב פנים והום סטיילנג ויועצת לאדריכלות סינרגית