עמוד הבית » סדרת הפנטזיה של הסופרת נעמה בר שירה

סדרת הפנטזיה של הסופרת נעמה בר שירה

הסופרת נעמה בר שירה בהשקת הספר שער הצללים, צילום שירי מלכה
באירוע השקה חגיגי שנערך בסינמטק תל אביב לספרה השני "שער הצללים" מתוך חמישה ספרי הפנטזיה הישראלית " מלאכיות עליון " של הסופרת נעמה בר שירה שהחלה את הכתיבה בתקופת הקורונה.

ספרה הראשון של בר שירה יצא לאור לפני 10 חודשים ביולי בימים אלה הוציאה את ספרה השני. כאמור מדובר על סדרת פנטזיה סה"כ 5 ספרים שכל ספר 500 עמודים. הספרים כתובים על נשים צעירות שהן מלאכי עליון, שדים ומערכות יחסים אסורות. הסיפור מתרחש בישראל. את הספרה הראשון נכתב כשנה וחצי על מנת לבנות את הדמויות ולאחר מכו כל שלושה חודשים נולד הספר החדש.בר שירה מספרת: " בתקופת הקורונה הייתי מגיעה לחדר עבודה וכותבת כל יום 6 שעות זה הגשמת חלום עבורי להיות סופרת במשרה מלאה".

על הספר מלאכיות עליון: שער הצללים ספרה השני

הספר הראשון בסדרת "מלאכיות עליון", מגיע הספר השני בסדרת עלילותיהן המסעירות הדמויות האחיות הירושלמיות מיקה, גבי ואור, וכל קבוצת המלאכים והשדים המקיפים אותן בחאן בירושלים.לאחר הקרב האפי שניהלה עם נסיך השאול סמואל ועם השד ע'ול מתחוללת סערה בנפשה של אור, או בזהותה המלאכית – המלאך העליון אוריאל. קול מתגבר בתוכה, משתלט עליה, ולמרות שהייתה רוצה להסתיר את זה מהסובבים אותה הם מתחילים להיפגע. המלאכים חייבים להפריד בינה ובין השדה שכבשה את ליבה, גם אם בכוח, ואור נאלצת לרדת אל מעמקי השאול כדי להציל לא רק את עצמה, אלא גם את כל מי שהיא אוהבת.

בעוד היא מנווטת בעולם הבוגדני של מטה, אחיותיה צוללות לעולמות המטושטשים של חצאי השדים, כשגורל השמיים והאדמה מונח על הכף. גבי, מיקה וריף חייבות למצוא דרך לשתף פעולה ולהציל את נפשה של אור לפני שיהיה מאוחר מדי. אך השבר ביניהן הולך וגובר, מאיים לקרוע אותן.הגבולות בין טוב ורע אינם ברורים כפי שחשבו פעם."שער הצללים" חוקר את הנושאים של אהבה והקרבה, ובוחן את הגבולות האפורים של האמת האחת בספר מרגש ומלא הרפתקאות, שמשאיר טעם של עוד לספר הבא בסדרה.

480 עמודים, 115 שקל, להשיג באתר עברית ובסניפי רשת סטימצקי.

בר שירה ריגשה בנאום את הנוכחים על תהליך הדמויות לספר, ההתלבטויות בכתיבת הספר, בעיצוב הדמויות המספרת על צעירות שמגלות שהן גלגול של מלאכי העליון.

כריכת הספר, שער הצללים, צילום סטודיו לב ארי

מצורף חלק מהנאום על מסע חייה של הסופרת

"כשהתחלתי את המסע הזה עם מלאכיות עליון לפני כמעט חמש שנים, לא יכולתי לדעת לאן זה יוביל.  בתור ילדה ונערה כתבתי המון ספרים וסיפורים אבל אז הגיע עשור שלקח אותי לסוגי כתיבה אחרים, כתיבת מחזות, עבודות אקדמאיות, מחקרים ובעיקר התמקדות בנושאים אחרים כמו הקמת המשפחה שלי ושל ינון והעסק שלנו, התיאטרון שלנו.פתאום אחרי עשור בגלות מכתיבת הפרוזה, יום אחד בהיר התיישבתי בבית קפה אביבים והתחלתי לכתוב על שלוש אחיות. מלאכיות, חזקות אבל גם לפעמים חלשות, עוצמתיות אבל לפעמים אבודות, שיוצאות למסע של גילוי עצמי, של גדילה, של הבנה מי הן באמת. במלחמה נגד שדים פנימים וחיצונים, שלומדות אהבה, אחריות, חברות, משפחה. ספר שעוסק בשאלות שהעסיקו גם אותי הרבה בחיים, המשמעות של שליחות, בחירה חופשית, מה ומי מגדיר מה הוא "נכון" וצודק ובעיני מי?

חלק מהמקורות הגיעו מהתואר שלי בו צללנו לעומקים וחקרנו את התנ"ך ומגוון של כתובים, חקרנו את ההיסטוריה של העולם, את התרבות מסביבנו, הפלגנו לארצות רחוקות ולמדנו על ההיסטוריה והאמונות שלהם.חלק הגיע מעולם התיאטרון ולא פעם אפשר למצוא השפעות ממחזות, הצגות, וסרטים בכתיבה שלי.וחלק הגיעו מהילדות שלי, חוויות שלי, סיפורים ששמעתי, ספרים שקראתי, אמונות מהבית.כשכותבים יצירה שמורכבת מחמישה ספרים וכל אחד כמעט 500 עמודים הסיפור, המסע, הופך להיות עולם בשם עצמו, העולם של מלאכיות עליון, שהנשמה שלי זרעה בו את זרע החיים, שם הכל התחיל אבל לפעמים אני מרגישה שהדמויות כבר חיות בשם עצמן, כותבות את עצמן, בוחרות את הבחירות שלהן ולא תמיד אני מסכימה איתן, אבל הן גם לא תמיד שואלות אותי.כששואלים אותי מה גרם לי לכתוב חמישה ספרים? התשובה העיקרית שלי היא: כי רציתי לדעת מה יקרה עכשיו.לאן הסיפור יקח אותי,מה יעלה בגורל הדמויות שלי.באמת חצי מהזמן שאני כותבת, אני מפעילה מוסיקה בפוול ווליום באוזניות מבודדות רעשים והאצבעות רצות על המקלדת, מתקשרות לי את העולם של המלאכים והשדים סדר גמור.

נעמה בר שירה וינון בעלה, צילום: שירי מלכה