עמוד הבית » ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף

צילום: כריכת הספר

בזכות הקורונה: הספר החדש שחושף את כל מה שלא ידענו על המלך אגריפס / דב פרידמן 

הספר החדש, מספר בצורה מרתקת את קורות חייו של אגריפס הראשון ובנו אגריפס השני, שמלכו ביהודה לאחר מות הורדוס. הספר משרטט בדייקנות את התקופה הסוערת הזו ומאפשר לא רק להכיר את סודות חצר הקיסרות הרומית, אלא גם את הקורות ביהודה ואת נפתולי התככים בבתי המלכות של התקופה.

המחבר, דב פרידמן, מורה דרך במקצועו, הקדיש שנתיים במהלך מגיפת הקורונה, לנבור במקורות התקופה והספרות הרבה שנכתבה על תקופה זו. באמצעות היכרות אישית עם האתרים המופיעים בספר, הוא הצליח לשזור סיפור מרתק על קורות שני המלכים הללו, הקיסרים הרומים, האווירה ברומא וביהודה. במרכזו של הספר הדילמה הגדולה שעמדה לפתחם של בני משפחת הורדוס  – היכן הם עומדים במאבק בין התרבות הרומית חובקת העולם, לבין העולם היהודי הארץ ישראלי, ממוקד האמונה, והאם אפשר לגשר בין שני העולמות.

הוא מספר על הרקע לכתיבת הספר: "עם נחיתת הקורונה, פסקו נחיתות התיירים, ולאחר כמה חודשי בטלה, החלטתי כהיסטוריון חובב. לבצע הסבת מקצוע, ולהוציא לאור רומן היסטורי. שותפי להרפתקה הספרותית הוא המלך אגריפס הראשון, נכדו רב העלילות של המלך הורדוס הגדול, ושל אשתו מרים החשמונאית."גיליתי, תודות למחקרו של הארכיאולוג גבריאל ברקאי. כי "יד אבשלום" בעמק הקדרון, היא, קרוב לוודאי, מצבת קברו של אגריפס, ויצאנו יד ביד, להחזיר לאגריפס ומשפחתו את כבודם האבוד.

"מתברר למשל שהאיש, שאבו נרצח בידי סבו הורדוס, כשהיה בן שלוש, הוברח על ידי אימו לרומא, שם גדל כחברם של הקיסרים לעתיד, קלאודיוס, וקליגולה המטורף (אגב – ידידו הטוב ביותר של אגריפס) חזר לארץ כמלך בחסות רומא, מינה את הכוהנים הגדולים בבית המקדש, פעל נגד שליחיו של ישו הנוצרי, ומת מוות מיסתורי, והוא בן 53 בתיאטרון קיסריה.

"בניו, אגריפס השני וברניקי, המשיכו במפעליו. אך דרדרו את המצב מול רומא, למלחמת החורבן והגלות. ברניקי היפה והתככנית, הייתה לאהובתו של טיטוס, מחריב ירושלים, וכמעט.. כמעט לקיסרית רומא."דב פרידמן, מחבר הספר, הוא מורה דרך בארץ ב-35 השנים האחרונות. בעקבות הספר הוא מוביל מטיילים בירושלים כמו למשל בקדרון והרובע היהודי, הרודיון, תצפית יריחו מוואדי קלט, בית גוברין, קיסריה שבה נולד אגריפס, ובה מצא את מותו וכן אתרי מלחמת החורבן בגליל ובגולן: יודפת, ציפורי, טבריה, מגדלא, גינוסר וגמלא.

מאת: משה ניסנבוים

כוחם של הפרטים הקטנים /  אורי שכטר

הספר החדש "שים לב – כוחם של הפרטים הקטנים בחיים" של המחבר אורי שכטר, הוא ספר מרגש ומרתק שמלקט בתוכו סיפורים אישיים – מרגשים, מטלטלים ומלמדים, שמעבירים מסרים של חוכמה, רגישות, ערבות הדדית ואהבה לזולת.ספר זה, על שלל מסריו והרעיונות הנלמדים בו, יהפוך את הקורא לאדם שמבקש לשים לב לפרטים החשובים בחיים ולאדם רגיש יותר למשפחתו הקרובה, לחבריו ולחברה. הספר ממחיש בסיפוריו את ההוכחה שכאשר הלב פתוח, נולדים הסיפורים המרגשים ביותר.

הספר הוא פירותיו של מסע חיים, מסע המצטיין בתשומת לב. הוא מקבץ בתוכו סיפורים מרגשים ומשמעותיים, הבאים מכל קצוות הקשת הפוליטית והחברתית, סיפורים שייתנו לכם, קוראים יקרים, כלים כדי שלא תחמיצו את מאורעות החיים. הספר בנוי מהמעגלים הסובבים אותנו בחיינו – המעגל הראשון הוא המעגל שלנו, עצמנו, כי מי שאינו יודע לתת לעצמו, אינו יכול לתת לזולתו. המעגל השני הוא המעגל המשפחתי של משפחתנו הגרעינית – בן הזוג שלנו, ילדינו, הורינו ושאר בני משפחתנו המורחבת. המעגל השלישי הוא הקהילה שבה אנו חיים – השכונה, העבודה, המילואים וכל מקום אחר שבו אנו נמצאים. המעגל הרביעי הוא העם שלנו, והמעגל החמישי הוא מעגל החיבור לשורשינו.

צילום: כריכת הספר

מאת: משה ניסנבוים

קצוות שרופים / מיכל קרייטלר

יום שני בצהריים, אתי עושה ספונג'ה, כשהטלפון מצלצל. על הקו: דגנית ממשטרת ישראל. היא אומרת לאתי להגיע בדחיפות. זה בקשר לתלונה שהגישה 16פני שנים. על גניבת תינוקת. כך מתחיל "קצוות שרופים", רומן הביכורים הסוחף של מיכל קרייטלר.

רומן מותח ושובה לב על אהבת אם, געגוע ואשמה. מסעה של אתי אמסלם ברחבי הארץ ובין חדרי הלב הוא מסע בלתי נשכח אל עבר הזיכרון והסליחה.

צילום: נעמה משיח כהן

בית הוצאה לאור שתים