עמוד הבית » ספרים חדשים על המדף

ספרים חדשים על המדף

צילום: כריכת הספר

חולה עליך / ד"ר משה זילבר 

ד"ר משה זילבר, 57 מרעננה, נשוי+3, רופא לרפואה פנימית אנדוקרינולוגיה (רפואת הורמונים) בוגר אוניברסיטת תל אביב, העוסק בתחום ברפואה מזה כ-30 שנה. עולם הרפואה מאז ומתמיד היה חלק בלתי נפרד ממנו, אשתו היא רופאת אף אוזן גרון והוריו הם רופאים לרפואה פנימית שעלו לישראל מלטביה והיו מנהלי מחלקה.

משה שירת בצה"ל שרות משמעותי כרופא צבאי ופרש בגיל 41. עם הפרישה מצא את עצמו חוזר לאהבתו הראשונה והחל לכתוב רומן בעקבות חוויות הצבא שלו – רומן שלבסוף נאלץ לנטוש. בעשור האחרון משה מקדיש את הכתיבה שלו להנגשת הידע הרפואי שצבר במשך 3 עשורים. בספרו הראשון שנקרא "אנשים מתוקים לחיים ארוכים", בחר משה לנפץ מיתוסים על אחת המחלות השכיחות בישראל, הסכרת. ספר שמעולם לא נכתב לפניו, זורם וקליל, שנפתח בכל פרק עם בדיחה מעולם הרפואה – מתוך האמונה של משה "שצחוק טוב מסיר מחסומים ותורם לבריאות".

כעת, בימים אלו, ד"ר משה זילבר משיק את ספרו החדש בהוצאת מדיה 10 ספר רפואי שמנפץ מיתוסים בתחומים שאין עליהם כלל חומר כתוב, אודות היחסים המורכבים בין חולה למטופל. בספרו החדש שופך אור משה על מאחורי הקלעים של עולם הרפואה ונותן לקוראים הצצה מלומדת של עשה ואל תעשה טיפים מעשיים על איך לבחור רופא, איך להתנהל מול אנשי הרפואה, איך לדבר עם הרופא שלך, איך לקחת תרופות, איזה מלכודות יש לרפואה באינטרנט, טיפים בנושא של שמירה על הבריאות ועוד.

דר משה זילבר צילום: אלבום פרטי

הספר שנוגע לכולם כי הנכס הכי יקר שלנו זו הבריאות שלנו, מספר משה, כתבתי את הספר בעקבות מצבים שנתקלתי בהם במשך 30 שנה בקליניקה שלי והמטרה שלי היא שכל אחד ואחת שיקראו את הספר יתחילו להטיל ספק ולשאול את השאלות הנכונות. הוא כתוב בצורה קלילה ולא עמוסה, נפתח בבדיחה להקליל אתהאווירה, בשונה מספרי רפואה אחרים. מטרתו שישמש כמדריך מעשי ומקצועי עבור הציבור
הישראלי, על איך להפיק מקסימום בריאות מרופאים ומטפלים רפואיים ואיך לחיות את החיים באיכות טובה, במיוחד בשנים המתקדמות כשתוחלת החיים רק עולה.

ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות. מאתר החברה: http://www.media-10.co.il

הוצאת מדיה 10, כריכה רכה, עמ' 200

משכירה מתוסכלת לעצמאית מצליחה / יקיר זקן 

יקיר זקן, 41, נשוי ואבא ל-3 בנות מירושלים, במקצועו מאמן מנטלי, למעלה מ-19 שנה נמצא בעולמות פיתוח לימודים וקורסים והבעלים של מכללת ספרא.  משיק בימים אלו את ספרו החדש, מתוך רצון ומטרה לעזור לנשים להגשים את עצמן, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. את הקריירה שלו אחרי הצבא התחיל כשותף בעסק למזון מהיר שם נחשף לראשונה ליסודות של ניהול עסק עצמאי, לעולם השיווק והפרסום, לאיך מנהלים עסק מבחינת התנהלות מול ספקים, לקוחות ורגולציה. אחרי כמה שנים שבהם עבד עם צעירים וסטודנטים בעיר בתפקידים שונים ואף חווה משבר אישי בחיים בעקבות פיטורים, נולד בראשו הרעיון להקים את תוכנית "עובדים ולומדים" להתפתחות אישית והעצמה נשית בארגונים. במסגרת לימודי הקורסים בתוכנית ובעקבות סיפורי ההצלחה, נשים רבות פנו ליקיר באופן אישי עם בקשות לייעוץ אישי, טיפים להקמת עסק והביעו בפניו רצון לשינוי.

צילום: כריכה קדמית

באותה התקופה נזכר יקיר בחוויה שעברה על אחת מבנותיו, כשנשאלה בבית הספר "מה תרצה להיות כשתהייה גדולה?". בהיותה חובבת גאדג'טים וסמרטפונים ענתה מיד "בעלים של חנות סלולר". התגובה הלא צפויה בכיתה לא איחרה להגיע ורוב הבנים הופתעו לחלוטין מתשובתה. בתור אבא ל-3 בנות יקיר הבין שיש צורך עמוק לפתוח מכללה לנשים בלבד וללמד אותן להיות עצמאיות ולהצליח בעולם העסקים, בלי חסמים ופחדים ובלי הכתבות מהחברה הישראלית. כך נפתחה לה מכללת ספרא, אשר חרטה על דגלה לקדם נשים ולעזור לנשים להגשים את עצמן, באמצעות שיטת ליווי ייחודית עד השלב שיש להן עסק מניב כעצמאיות, בתחום שהן אוהבות.

מאות נשים כבר עברו הכשרות מקצועיות בשנים האחרונות לטובת הקמת עסק עצמאי ומצליח במכללת ספרא, חלקן היו צריכות להתמודד עם ניפוץ סטיגמה בחברה/מגזר שהן נמצאות בו, חלקן היו צריכות לשכנע את הבעל להסכים, לחלקן היו מחסומים מנטליים שאישה לא יכולה להצליח בניהול עסק ולפרנס את המשפחה בכבוד וחלקן גם הרגישו שהן לא מספיק טובות או לא ראויות לצאת לעצמאות – לכולן יקיר החליט לעזור. "אני מאמין גדול בבנות שלי, באשתי ובנשים המדהימות שלומדות אצלנו במכללת ספרא, שהן מסוגלות להכל ויכולות להצליח בכל מה שיבחרו לעשות. נשים מונעות מרגש ותשוקה, הן רוצות שהדברים יהיו בהרמוניה ומשלבות אינטליגנציה רגשית גבוהה בעבודה ואלו תכונות וכישורי חיים שיכולים לקחת אותן רחוק מאוד בעולם העסקים" משתף יקיר.

בעקבות השינויים שעובר עולם התעסוקה בשנים האחרונות, העלייה ביוקר המחייה שגורמים לנשים לרצות להביא עוד כסף ופרנסה הביתה, יקיר החליט להשיק את ספרו החדש, שמתבסס על כל הידע שצבר וסיפורי ההצלחה שהלימודים הניבו בקורסי הנשים של מכללת ספרא לפתיחת עסק וקרא לספרו החדש "משכירה מתוסכלת לעצמאית מצליחה". מדובר בספר פרקטי, מעין מדריך מעשי לקבלת החלטה של פתיחת עסק עצמאי ואיך לנהל אותו נכון.

הסופר יקיר זקן צילום מקסים גולובנוב

בספרו החדש של יקיר יגלו הקוראות איך להימנע מטעויות בהקמת עסק? אילו כלים ואילו שרירים מנטליים נדרשים כדי להיות עצמאית מצליחה? מהן הסיבות להיות עצמאית? מהי אמונה מגבילה ואיך היא מונעת ממך להגשים את הייעוד שלך? כיצד תבני מותג אישי עסקי כבסיס לשיווק מצליח? האם את בשלה להקים עסק משלך? מה הקשיים בפתיחת עסק ואיך מתגברים? טכניקות ייחודיות להפחתת המיסוי כעצמאית, מהם הסודות של העצמאיים המצליחים, שבירת מיתוסים בכל הקשור לביטחון תעסוקתי בימנו ועוד.

מדיה 10, כריכה רכה, עמ' 248

ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה: http://www.media-10.co.il

הוספת תגובה

הוספת תגובה