עמוד הבית » ספרי קריאה חדשים על המדף

ספרי קריאה חדשים על המדף

צילום: כריכת הספר

"לחם עבודה": הספר החדש על המשפט העברי, עולם דיני העבודה, משפט הזקנה, שביתות ועוד

עולם דיני העבודה רלוונטי לכולם. אין אדם שלא נתקל בחוקים של דיני העבודה במקום העבודה שלו. לא רבים יודעים כי מעבר לחוקים מסתתרת מציאות ייחודית המגלמת את הדינמיקה הפנימית שיש לאופי הישראלי להציע. בין הנושאים המצויים בספר: המשפט העברי בראשית מדינת ישראל, עולם דיני העבודה, משפט הזקנה, שביתות, בתי הדין לעבודה, פרטיות עבודה, שוויון הזדמנויות, אפליה, הלנת שכר, שעות נוספות, ימי מחלה והגנה על עובדים חושפי שחיתות במקום העבודה. בנוסף, בספר מפורטים החוקים ופסקי דין עדכניים שעיצבו ומעצבים את סביבת חיינו ובימינו אנו.

מלבד הסקירה, הספר מעניק כלים פרקטיים, אשר מסייעים לקורא לדעת את זכויותיו ולהבין את דיני העבודה בצורה טובה יותר. בנוסף, בספר זה המשפט העברי נחשף במלוא הדרו, תוך השוואה למשפט הישראלי, ומזמין להתבוננות מחודשת. 'הקמח' ו'התורה' מקיימים דיאלוג מחודש, פילוסופי, משפטי ודתי עם 'הלחם' ו'העבודה' תוך קריאה לחישוב מסלול מחדש.

המחבר, עו"ד שלמה יעקובוביץ מגלם בספרו "לחם עבודה" את עולמו הרב גוני, הכולל הסמכה לרבנות, משרד עורכי דין לדיני עבודה וחמישה תארים אקדמיים בתחומים שונים. לאחר שכתב מספר ספרים לקהיליית המשפטנים, דוגמת "עבודה זרה – ממשקים של דיני עבודה ועובדים זרים" ו"משפט וגנטיקה", לצד עבודה יומיומית בבתי הדין לעבודה בייצוג מעסיקים ועובדים, עו"ד יעקובוביץ בוחר לחלוק את חוויותיו וידיעותיו עם הקהל הרחב, הנתקל במושגים המשפטיים בעבודתו או בתלוש השכר אך אינו מוצא זמן ומקום להעמיק בהם, תוך שימוש בשפה עכשווית ויומיומית.

לרכישת הספר ופרטים נוספים: https://tinyurl.com/y3wurwen

"אומנות ההתעוררות": ספר חדש ומרתק על סודות היהדות לבוקר מושלם
פרקטיקה עתיקה לאדם המודרני:  כיצד עליי לחיות את החיים הטובים ביותר שלי? זו אולי ה-שאלה שכל אחד חייב להתמודד איתה. כדי לגשת לשאלת החיים, יש לברר תחילה ממה החיים מורכבים, ונראה שהתשובה היא – מהרבה ימים. לכן, הנוסחה פשוטה: המפתח לחיים נפלאים טמון ביצירת ימים נפלאים, והדרך הטובה ביותר להבטיח יום טוב היא להצליח בבוקר.

אם תנצח את הבוקר, תנצח את היום. אם תשנה את הימים, תשנה את החיים.

ישנה פרקטיקה עתיקת יומין, שהיא תרופה לאדם המודרני. טכנולוגיה רוחנית שעשויה להעצים את הטוב שבנו, להעניק לנו מיקוד מנטלי, ולהשרות עלינו רוגע רגשי. הספר “אומנות ההתעוררות” הוא מדריך אוניברסלי לכל אדם, כיצד להתחיל את היום לאור הדרכתם של נביאי וחכמי ישראל מימי קדם. הספר תורגם לשמונה שפות וזכה להערכה ברחבי העולם, ועתה יוצא בישראל במהדורה עברית מחודשת.

ג'רמי גימפל הוא ממקימי חוות ערוגות בהרי יהודה, חווה אקולוגית תיירותית המארחת קבוצות מישראל ומהעולם לחוויה ייחודית של חיבור עם היופי והנשמה של ארץ ישראל. הוא מספר על הרקע לכתיבת הספר כי "רוב חיי בקושי הצלחתי להתעורר. מעולם לא חשבתי שהדבר נתון לבחירתי. הגדרתי את עצמי “לא טיפוס של בוקר”. כשעברתי לחוות ערוגות, רציתי לנסות לחיות בדרך התואמת את הסדר העתיק של אבותינו בארץ יהודה, לחיות במקצב יותר מסורתי ותנ”כי. אבל כיצד? שנאתי להתעורר בבוקר.

"בהתחלה קבעתי לי חוק לא ללחוץ על כפתור הנודניק. החלטתי קודם השינה שבשעה שיצלצל השעון המעורר, אילחם בכל התירוצים ופשוט אצא מהמיטה. בהמשך, לאחר שחקרתי קצת, גיליתי שהדרך הגרועה ביותר עבור הגוף להתעורר היא על ידי שימוש בכפתור הנודניק. "על פי המדע, אנחנו ישנים במחזורים, ולחיצה על הכפתור כדי לישון 10 או 15 דקות נוספות מחזירה, למעשה, את המוח ל”מצב שינה”. התעוררות באמצע מחזור שינה גורמת לנו להיות מבולבלים, אבודים ומטושטשים. נביאי וחכמי ישראל הבינו זאת. התעורר בגבורה, אל תלחץ על הנודניק.

צילום: כריכת הספר
"לאחר מכן התחלתי לשים לב שבכל בוקר קופצים לתוך ראשי שני קולות. הקול הראשון אומר: “מוקדם מדי, יש לי עוד זמן לישון, אולי אמשיך לנמנם עוד טיפה”. אבל ישנו גם קול שקט יותר שאומר: “יאללה! אני רוצה לקום. אני רוצה להפוך את היום הזה לנפלא”. "מי הם שני הקולות האלה בתוכי? שניהם מדברים בשם “אני”, שניהם מדברים בגוף ראשון. הקול שאומר: “אני עייף” והקול שדוחק בי להתגבר ולהתעורר, שניהם מציגים את עצמם כרצון האמיתי שלי."
המחבר, ג'רמי גימפל הוא מרצה מבוקש בארץ ובעולם בנושאים תנ"ך, יהדות, והתפתחות אישית. היום הוא עומד בראש The Land of Israel Fellowship, קהילת לימוד מקוונת המונה אלפי משתתפים ברחבי למעלה מ-50 מדינות. בנוסף, הוא הקים ומנהל את רשת The Land of Israel Network, פלטפורמה למדיה דיגיטלית בנושאי יהדות וציונות עם עשרות מיליוני צפיות ברשתות. ג'רמי נשוי לתהילה, ויחד הם מגדלים ששת ילדיהם בחוות ערוגות.
 מאת משה ניסנבוים