עמוד הבית » סרטים שיוקרנו בפסטיבל הקולנוע ירושלים

סרטים שיוקרנו בפסטיבל הקולנוע ירושלים

ישראלי_עלילתי_כל מה שאני יכולה צילום: אהוד איתן
פסטיבל הקולנוע ה-39 ירושלים שיחול 21 עד 31 ביולי מציג תכנית איכותית של סרטים ישראלים שבמרכזה תחרויות נושאות פרסים לקולנוע עלילתי, תיעודי, קצר וניסיוני.

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים כבכל שנה, יציג הפסטיבל תכנית אמנותית עשירה ומקיפה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים.

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומקימת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, ונהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית. בפסטיבל עתידים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אנשי קולנוע מישראל ומחו"ל, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד.

ישראלי עלילתי קריוקי צילום: דניאל מילר

בעשרת ימי הפסטיבל יתקיימו הקרנות בכורה נוצצות, הקרנות סרטים, אירועי חוצות ברחבי ירושלים ולצידם שלל אירועים באולמות הקולנוע ובמתחמי הקרנה בעיר. ייערכו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, קבלות פנים ואירועים מקצועיים לאורחי תעשיית הקולנוע מהארץ ומחו"ל ועוד.

מנהל הפסטיבל: רוני מהדב-לוין. מנהל אמנותי: אלעד סמורזיק. מנהל המסגרות הישראליות: בן טופח. הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות, עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, קרן ון ליר והקרן לירושלים.

ישראלי_עלילתי אמריקה צילום: עומרי אלוני

 מהנהלת הפסטיבל נמסר: "שלוש השנים האחרונות היוו הוכחה נוספת לנחיצותה של קהיליית קולנוע חזקה ומגובשת, שנפגשת באופן בלתי-אמצעי עם הקהל. אנחנו נרגשים להציג השנה תכנית ישראלית עשירה ומפתיעה, שמציגה קולנוע מקומי, עכשווי ובלתי מתפשר. התחרות העלילתית משמשת צוהר לעולמם של יוצרות ויוצרי הקולנוע המובילים בישראל, עם מספר סרטים שכבר זכו לשבחים בפסטיבלים המובילים בעולם. התחרות התיעודית עמוסה ביצירות חדשניות ומאתגרות על הנושאים הכואבים והמורכבים ביותר, תחרות הקולנוע הקצר מאפשרת הצצה אל החזון האמנותי של דור העתיד של הקולנוע הישראלי, והתחרות הניסיונית מציגה גם השנה יצירות מגוונות שמותחות את הגבולות בין קולנוע, וידאו-ארט ואמנות קונספטואלית. גם השנה נמשיך ונפעל כדי להביא את המיטב של הקולנוע הישראלי לקהלים חדשים ומגוונים".

פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים – בהמשך דרך האתר הרשמי של הפסטיבל.
https://jff.org.il/he