עמוד הבית » ענת אביעד במופע יחיד "ברירת צחוק"

ענת אביעד במופע יחיד "ברירת צחוק"

ענת אביעד, צילום: נעמה משיח כהן
פסטיבל מספרי סיפורים הינו פסטיבל ישראלי אשר אמנים ישראלים חושפים מול הקהל את סיפורם האישי. מייסד הפסטיבל יוסי אלפי סופר, משורר ובמאי. ההצגות מועלות כיום בתיאטרון גבעתיים בחול המועד סוכות.

התיישבתי באולם בשורה הראשונה רובצת על הכורסא. גילוי נאות הקומיקאית ענת אביעד כותבת באתר במוקסיני מדור אישי כך, הוזמנתי על ידה. מדובר במופע יצירה אישית ומקורית הנכתבה מתוך אירועים פרטיים מחוויות חייה. ענת רצה עם המופע 11 שנים. המופע בנוי מסדר כרונולוגי של חייה. נעורים, קריירה, חתונה, לידה ומשבר נישואים תוך כדי נקודת מבט על החברה העירקאית מאור יהודה ובכלל מציאות של העולים בארץ.

ענת עולה על הבמה בחיוך כובש ומתחילה לגולל את סיפורי ילדותה במבטא עירקי, בת יחידה ילדה מחוננת אשר הוריה לא הבינו תחילה מה המשמעות לחיות עם ילדה מחוננת תחילה חשבו שילדתם "לא בסדר", בחירה בעבודה סוציאלית הוריה כמובן רצו כמתבקש רואת חשבון כמצופה ממנה. אך ענת לא חשבה כך וליבה נמשך אל הבמה שם היא ופוגשת את המורה יוסי אלפי ששינה את מסלול חייה והופכת לשחקנית וסטנדאפיסטית.

צילום: פרטי

החתונה 

ענת מדברת על המנטליות האמונה העממית של העדה העירקית לצד עדות נוספות בשנינות הומור עד שהלסת נשמטת. נושא החשוב שמעלה במופע הוא חתונה, כפי שכולם יודעים בכל עדה המנהגים לטקס חתונה שונה מאחד לשני וכאן היא חושפת בצורה הומוריסטית, מצחיקה וסוחפת בטיבול שיח עם הקהל בליווי מוזיקה של חתונות. היא  מסתובבת בין הקהל יוצרת עימו אינטרקציה והחיבור מוביל למחיאות כפיים סוערות.

צילום: פרטי

הריון 

הריון, שמחה במשפחה המורחבת ענת הופכת לאם ומשם התגלה לה שחלתה במחלה אוטואימונית עם כל הקושי של המחלה שברה את כל המוסכמות, האמונה והחלום שתמיד היה בראשה הצליחה לאחר 3 שנים  ללדת תאומים.

משבר אמון בזוגיות

משבר בזוגיות הדודה העירקאית החכמה מבינה את המשבר ונותנת לזוג מתנה , הזוג היה מופתע ולא הצליח לעכל את המתנה המיוחדת שקיבל. את המשך הסיפור ולאן הם טסו לא אספר אשאיר לכם לצפות במופע.

צילום: פרטי

בנימה אישית, ענת מפיחה חיים בסגנון שנון ונפלא.