עמוד הבית » פסטיבל או לה לה, הנאה רצופה של קומדיות צרפתיות

פסטיבל או לה לה, הנאה רצופה של קומדיות צרפתיות

3 משפחת טוש שולטת צילום יחצ
כמדי שנה בתקופה הזו אנחנו, בעדן סינימה מזמינים אותכם לצחוק עם ההומור הצרפתי והקומדיות הצרפתיות, שאהובים כל כך על הקהל הישראלי. החל מן ה 22 לנובמבר ועד ל 22 לדצמברלאחר התלבטויות רבות החלטנו שלא נוותר על החגיגה השנתית הזו ולמרות שאולמות הקולנוע בישראל סגורים אנחנו מזמינים אותכם להשתעשע, לשכוח מן היום יום ולהנות מהומור ולהשתעשע בהומור הצרפתי.

הפסטיבל מאורגן על יד חברת עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל ויוני פרנס פילמס. בתוכנית שעצרה קרולין בונה, 24 סרטים שונים,חלקה של התוכנית מציג מבחר של קומדיות מן השנים האחרונות ובהן כמה מן הקומדיות המצליחות ביותר בצרפת. וכן חטיבה של סרטים בהם אנחנו מצעים לכם להתאהב מחדש בקומדיות הטריקולור, קלאסיקות וקומדיות מצליחות שכבר הפכו לסרטי קאלט.

את סרטים ניתן יהיה לראות בפלטפורמות ה vod של סינמטק תל אביב,ירושלים, שדרות ובאתר של קולנוע לב  וב vod של יס, הצפייה היא בתשלום.

כמו בפסטיבלים הקודמים תוכלו לצפות על המסכים אצלכם בבית, בכל כוכבי הקומדיה הצרפתיים הגדולים לדורותיהם מלואי דה פינס וקולוש האגדיים ועד לבני דור הביניים של הקומדיה ככריסטיאן קלבייה, מישל בלאן, מישל סרו, ז'וזיאן בלאסקו ועוד .. ועד לקומיקאים האהובים של ימינו, המצגים את הרבגוניות של צרפת העכשווית, כעומר סי, קד מראד, ג'יל ללוש קלאודיה טגבו, איזבל ננטי ועוד

הקומדיה הצרפתית עוסקת בשלל נושאים ולא חוששת מלעסוק גם בנושאים חברתיים, וכך נמצא סרטים העוסקים באהבה, חברות, בגידות, פוליטיקה, גזענות וגם קומדיות שלא חוששות להיות לא הכי פוליטקלי קורקט, כדרכם המשוחררת ובטוחה של הצרפתים. בין שלל הסרטים שנעשו בשנים האחרונות נוכל למצוא כמה פנינים אמיתיות

כמו "משפחת טוש שולטת". זה הוא החלק השלישי בסדרת הסרטים העוקבת אחרי המשפחה המטורללת הזו, והפעם היא מגיעה לארמון האליזה  כשמר טוש הופך לנשיא צרפת. ואיך לומר נשיא קצת אחר, והגברת טוש לא מצליחה להבין איך הדברים עובדים, למה מישהו צריך לכבס את הכביסה שלה ולמה זה מוזר שהיא תולה אותה בעצמה בחצר הארמון. סאטירה מצחיקה על הנשיאות ועל נשות הנשיאם שתזכיר בוודאי לכולנו נשיאים ראשי ממשלה ונשות נשאים וראשי ממשלה מן העולם וגם מן האזור שלנו.

הקומדיה בכיכובם של ז'אן פול רוב ואיזבל ננטי זכתה פרס הסזאר לסרט החביב ביותר על הקהל והביאה לבתי הקולנוע מיליוני צופים החלק הרביעי כבר בדרכו לבתי הקולנוע.

קד מראד – הקומיקאי הנפלא ממוצא אלג'ירי יזהר בשלושה סרטים

"האיטלקי מאלג'יר", על איש מכירות המציג את עצמו כבחור ממוצא איטלקי ולא ממוצא צפון אפריקאי, מה שיוצר את כל התסבוכת

ו"החתן האידיאלי', על גבר המאוהב בבחור שבתו מסרבת להתחתן איתו, ויעשה הכל שהשניים יחזרו אחד אל השני ובעיקר שהבחור יישאר בחייו שלו. וכן בסרט "המשימה", המשעשע מאד.

 

נוכל לראות גם את הסרט המיוחד "בלוז ערבי" שיצרה הבמאית מנאל לבידי והמתרחש בין פריז לטוניס

עוד אישה במאית היא ג'יזבל מרקז- שיצרה קומדיה מרגשת העוסקת במערכות יחסים במשפחה. ג'זבל למדה קולנוע בישראל,  היא רעייתו של הבמאי אוליבייה נקאש, וגיסתה של ג'רלדין נקש יוצרת קומית נפלאה כשלעצמה, והקרבה המשפחתית הזו זולגת גם לסרטה המשלב בין הומור רב לאנושיות רבה.

"כל אחד בשביל כולם" סרטו של ויאני לבסק , הוא קומדיה לא הכי פוליטיקלי קורקט , שאפשר לעשות רק בצרפת. כשמאמן כדורסל רוצה להגיע למשחקים הפרה אולימפיים באוסטרליה הוא מרכיב נבחרת המורכבת מתשושי נפש, אלא שכל השחקנים שלו הם מתחזים. הומור בוטה ולא מתנצל.

אנחנו ממשיכים במסורת אותה התחלנו בפסטיבל הראשון והיא להציג בכל שנה קומדיה של מאסטר ההומור הצרפתי לואי דה פינס. והפעם הסרט "רבע עוף" של היוצר קלוד זיזי. קומדיה מטורפת על מומחה מזון גורמה שנאלץ להתמודד עם כניסתו המזון המתועש לעולם, לצידו של לואי דה פינס, אחד הקומיקאים הגדולים בהיסטוריה של צרפת קולוש. הנאה צרופה המביאה למסך את הטרוף המיוחד של דה פינס

רבע עוף צילום יחצ

"השזופים", סרטו של פטריס לקונט הפך כבר לקאלט. לקונט וחברי קבוצת התיאטרון ספלנדיד, כריסטיאן קלבייה, תיירי לרמיט , מישל בלאן ג'וזיאן בלאסקו יצרו  לפני כמעט 50 שנה, קומדיה שהצרפתים נהנים עד היום לצחוק ממנה. והולידה סדרה של סרטים, הומור מושחז לעיתים מטופש לעיתים בוטה אבל תמיד עם חן, הזדמנות לחוות את אחד הסרטים המצליחים בעולם הקומדיה הצרפתית

השזופים צילום יחצ

עוד במאי שמעולם לא חשש להיות לא פוליטלקי קורקט, הוא אטיין שאטלייה,

אנו נציג את הסרט משנת 95 "אושר מעבר לפינה" , סרט מצליח על גבר שרוצה לברוח מהכל ומגלה בטלוויזיה אישה המחפשת את בעלה הדומה לו באופן מפתיע, הוא מחליט לצור איתה קשר ולחיות חיים חדשים, אבל הדשא של השכן מתברר לא יותר ירוק, מישל סרו ואדי מיטשל זוכה הסזאר על תפקידו בסרט זה ,מבריקים ולצידם כרמן מאורה הספרדייה הנפלאה באחד הסרטים הראשונים בהם הופיע בצרפת.

ועם מדברים על קלאסיקה עכשווית איך אפשר בלי הסרטים של טולדנו ונקאש

אנחנו ניתן לכם הזדמנות נוספת לצפות ב"מחוברים לחיים" עם עומר סי ופרנסואה קלוזה , הלהיט הגדול שלהם שהפך לסרט הצרפתי השני המצליח ביותר בהיסטוריה ולסרט הצרפתי המצליח ביותר בישראל וכן ב"סה לה וי" הקומדיה המרירה שלהם על חתונות, כלות חתנים ומשפחות .

ועם מזכירם את עומר סי, אזי הפסטיבל מעניק הזדמנות לצפות בסרט שעומר סי עשה מיד לאחר הצלחת "מחוברים" קומדיית הפשע, "הצד השני של פריז". שלא הוצגה בארץ, ומשלבת בין הומור ומתח, הסרט היה גם נקודת הפריצה של אחד השחקנים הבולטים בקולנוע ובתיאטרון הצרפתי לורן לאפיט.

השנה לצערנו לא נוכל לפגוש אותכם באולמות ולצחוק איתכם בקול רם, אבל אנחנו מקווים שתהנו מן התוכנית שהכנו לכם ושנצליח לעורר חיוך, צחוק וגם מחשבה.

אנו שמחים לאמץ רעיון של קד מראד,

ומאחלים לכולכם peace and laugh