עמוד הבית » פסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, יתקיים אונליין מה- 12.11 עד 22.11.

פסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, יתקיים אונליין מה- 12.11 עד 22.11.

אליס ג'וניור צילום יחצ
סרט הפתיחה לחגיגה הקולנועית הסוחפת של הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יהיה "אמא מרימה" (Stage Mother).

דרמה מרגשת ומלאת הומור בכיכובה של המועמדת פעמיים לפרס האוסקר ג'קי וויבר ("ממלכת החיות" ו"אופטימיות היא שם המשחק") ולצידה לוסי ליו ("להרוג את ביל", המלאכיות של צ'ארלי" והסדרות "למה נשים רוצחות" ו"אלמנטרי") ואדריאן גרנייה (הסדרה "הפמליה").

את הסרט ביים טום פיצ'גרלד הזכור לטובה מסרטו הקלאסי "הגן התלוי". "אמא מרימה" זכה בפרס בחירת הקהל בפסטיבל פאלם ספרינג 2020 ופרס בחירת הקהל לסרט הטוב ביותר בפסטיבל OUTshine במיאמי 2020.  מפגש זום עם במאי הסרט וצוות השחקנים יתקיים במוצאי שבת ה-14 בנובמבר.

אמא מרימה צילום יחצ

סרט הנעילה הקומדיה הרומנטית, "חתונה עם סבתא " (Kiss me Kosher (של הבמאית שיראל פלג בכיכובן של: מורן רוזנבלט, רבקה מיכאלי, לואיס וולפרם, סלים דאו, עירית קפלן, אביב פנקס וג'ון קרול לינץ' האמריקאי שלאחרונה נראה ב"המשפט של השבעה" של אהרון סורקין בנטפליקס והסדרה המצליחה של ריאן מרפי, "אימה אמריקאית". הסרט יוקרן בתל אביב ובמקביל בפסטיבל קרלובי וארי. הוא יהיה זמין לצפייה רק ב-19-20-21 בנובמבר וב-21 בנובמבר אחה"צ יתקיים מפגש זום עם במאית הסרט וצוות השחקנים.

חתונה עם סבתא צילום יחצ

גם הפסטיבל במתכונתו המקוונת ימשיך להרים את המסך ולהציג השנה מבחר בינלאומי וישראלי, יוצא דופן באיכותו עם סרטים מרגשים המאירים נקודות להט"ביות שונות ברחבי העולם כמו פפואה גינאה החדשה, סמואה, פקיסטן, גאנה, קולומביה, קובה, מקדוניה ועוד.

השנה הפסטיבל יקיים פוקוס על קולנוע שוויצרי ויציג את סרטה התיעודי הקלאסי של הבמאית ורוניקה מינדר, "קאצנבול"  Katzenball  המציין 15 שנה להקרנת הבכורה העולמית שלו כמו כן יוקרנו באותה מסגרת בבכורה ארצית הסרט התיעודי "מאדאם" Madame סרטו התיעודי של הבמאי סטפן רייטהאוזר שהוקרן בפסטיבל לוקרנו על סבתו ומערכת היחסים שלהם. עוד בבכורה ארצית הסרט התקופתי "נשמות מתריסות" Defiant Souls בכיכובה של השחקנית זוכת פרס הסיזאר, סילבי טסטוד המבוסס על מקרה אמיתי שהתרחש בשנת 1810 בקובה. כמו כן יוקרנו הלהיטים השוויצרים הגאים: "מריו" Mario של הבמאי מרסל גיסלר ו"המעגל" The Circle של הבמאי סטפן האופט.

במסגרת תכנית אוסטרית מיוחדת יוצג בבכורה עולמית, סרטה הניסיוני של האמנית סנגם שארמה, "אירופה אחרת" מתאר מסע ברחבי אירופה לפני במהלך ואחרי התפרצות מגפת הקורונה.

לקולנוע הלטיני תהיה נוכחות מאסיבית השנה בפסטיבל עם 15 סרטי קולנוע מגוונים דוברי ספרדית מקולומביה, ארגנטינה, מקסיקו, ספרד וצ'ילה. כמו כן תתקיים מחווה מיוחדת לקולנוע הברזילאי הלהט"בי הנאבק בימים אלו בגזרות להט"בופוביות של הממשלה השמרנית ונשיא להט"בופוב וגזען שאוסר על קרנות הקולנוע בברזיל לתמוך בסרטים להט"בים אחרת ימנע מהן תמיכה.

לא פחות מרשים, הוא מבחר הסרטים המקוריים של יוצרים ישראלים, צעירים כמבוגרים, אשר הצליחו בעבודתם ליצור פסיפס צבעוני של דמויות, סיפורים ומקומות אשר יפעימו את הלב, יגרמו לכם לבכות, לצחוק וירחיבו לכם את הדעת. הפסטיבל יציג 68 סרטים ישראלים קצרים ביניהם: 16 סרטים קצרים שנוצרו על ידי בני נוער.

כמו כן לראשונה תתקיים מסגרת בשם "גוף ראשון" סיפורים אישיים של אנשים שחלקם אינם אנשי קולנוע שיצרו סרטים על חייהם כלהט"בים בישראל חלק מהסרטים מתמודדים עם החיים בסגר ותחת אימת מגפת הקורונה. כמו בכל שנה יוקרנו גם סרטי סטודנטים מבתי ספר המובילים לקולנוע בארץ חלקם בבכורה ארצית ועולמית.

השנה הוגשו מעל 40 סרטים קצרים לתחרות הסרט הישראלי מהן נבחרו 20 סרטים שיוקרנו בבכורות ארציות ועולמיות, ערוץ הטלוויזיה הגאה הבינלאומי PRIDETV יעניק פרס בשווי 1000 דולר. השופטים בתחרות זאת הם: השחקנית זוכת פרס האמי והבמאית האמריקאית, מלאני מיירון (שלושים ומשהו, ג'יין הבתולה), הבמאית רייצ'ל מייסון שאחראית על הלהיט של נטפליקס Circus of Books בהפקת ריאן מרפי,  ומבקר הקולנוע ג'יימס קליינמן המייסד והעורך של The Queer Review.

עוד בתכנית הישראלית יוענק פרס יקיר הפסטיבל לבמאי אלון ויינשטוק, שסרטו "זה גילה, זה אני" על אייקון התל אביבי הגאה, גילה גולדשטיין, חוגג עשור ומוקרן מדי שנה בפסטיבל. עוד יוקרן בבכורה עולמית סרטו התיעודי האישי, "למה אני לא שחקן כדורסל? ". עוד בכורות עולמיות היא הדרמה הניסיונית "בגוף שלישי" סרטם של זוהר מלינק עזרא ורועי ויקטוריה חפץ שגם משתתפת בסרט בתפקיד הראשי. העלילה עוקבת אחרי ויקטוריה, בת 36, שנמצאת בעיצומו של תהליך התאמה מגדרית בו היא לומדת לחוות את זהותה בדרך חדשה. ויקטוריה משוועת לחוות שחרור מהכבלים של הגוף. במשך לילה אחד אנו מתלווים אליה למסע אינטימי וכואב, שבו היא תמתח את גבולות הגוף, הנפש והרוח.

עוד יוקרן בבכורה עולמית "לא גיבור", סרטו התיעודי האישי של רובי גת, (“פרדי היקר”), המספר את סיפורה של המשפחה החדשה, אבל גם הרבה יותר מזה. בברית המילה של ים, אבא ואמא לא ידעו שיש לו שיתוק מוחי.

בגיל 18 צה”ל מנע מים להתגייס, משאיר אותו כואב מחוץ למחנה. האם ניסיון החיים של אבא שגדל כהומו בעולם מתנכר יכול להמתיק במעט את הקשיים שים חוֹוֶה?  סרט שהוא מסע צמיחה של ילד קטן לבחור צעיר וחריף עם הורים שלא מוותרים ומוציאים אותו מחוץ לקונכיה לחוות את העולם. אחרי שהוקרן בפסטיבל 2019 עותק לא גמור, השנה יוצג בבכורה עולמית סרטו התיעודי הראשון של מבקר הקולנוע הותיק, נחום מוכיח, "מיוחדת במינה" על האמנית והאקטיביסטית הטרנסית, גילי בסון.

עוד יוקרנו שני סרטים תיעודיים שחוקרים את ההתנגשות בין עולם הדת לזהות מינית ומגדרית: "חתונה הפוכה" סרטו של הרב מרדכי ורדי שהוקרן בפסטיבל דוקאביב 2020 וגם "עסקה עם אלוהים" סרטם של רחלי רוסינק ואייל בן משה  שהוקרן בפסטיבל חיפה 2019.

תחרויות לקידום קולנוע ישראלי בפסטיבל:

תחרות הסרט התיעודי הקצר ע"ש חן לנגר עם מענק בשווי 30 אלף ₪

תחרות פיתוח לתסריט לסרט קצר ע"ש דן לחמן מטעם קרן גשר עם מענק בשווי 10 אלף ₪