עמוד הבית » פרוייקט צילום אופנה, תכשיט ואמנות

פרוייקט צילום אופנה, תכשיט ואמנות

צילום: חגית ארגמן
פרוייקט צילום עלה מתוך רלוונטיות לנושא התרבות והאומנות, והחשיפה לאחרונה של עבודות מפורסמות של אמנים שעולים מחדש לתודעה ולהכרה בקרב קהל מגוון, שצמא למידע , והרצון להרחיב את הידע והשיח של עולם התרבות גם ברשתות החברתיות.

המפגש והחיבור של עיצוב אופנה, תכשיט וציור מפורסם מהווה נוחות עבור קהל חדש שנחשף לאומנות קלאסית מפורסמת, מוזיאונים ידועים ברחבי אירופה, דרך עולם יותר רלוונטי עבורו, עיצוב אופנה ועיצוב תכשיטים. מאז ומתמיד, אופנה בישרה על שינויים תרבותיים והיא גם תיעוד של הכוחות, האמונות והאירועים שמעצבים את חיינו, אופנה משקפת מושגי זהות מתפתחים וחוקרת ריבוי נקודות מבט באמצעות תצוגת הפריט המדבר בצורה עוצמתית עם ציור קלאסי מפורסם ומוכר.

צילום: חגית ארגמן

האופנה השפיעה באופן אסתטי ותרבותי על היבטים היסטוריים, ולכן החיבור ביניהם משלים את הסיפור. תכונות רגשיות שמצויות באופנה בבגדים ,וביטויים שונים של רגשות  'נוסטלגיה', 'שייכות', 'תענוג', 'שמחה', 'פלא', 'זיקה', 'ביטחון עצמי', 'חוזק', 'תשוקה', 'ביטחון', 'נחמה' ו'מודעות'. הרשת החברתית אינסטגרם אשר תיקח חלק בהפצת הצילומים, תתרום לשיח גלובלי על משמעות האופנה כחלק מעולם האמנות.

צילום: באדיבות חגית ארגמן

הרעיון הוא להביא למודעות גדולה ולשלב את שני המוטיבים החזקים בעולם התרבות והאומנותו להציב אותם יחד מול יצירת אומנות מפורסמת שנמצאת ברחבי העולם, במוזיאונים וגלריות מפורסמות, ואנשים עולים לרגל כדי לראות מקרוב את היצירה , ויוצרים בדמיונם את החיבור הוויזואלי המוצג לפניהם.

בפרויקט יש הזדמנות לגרום לקהל להשתמש ברעיון של הפרויקט ולחקות אותו בזמן סיורים במוזיאונים בעולם. חגית ארגמן ציירת אוצרת אומנות בשילוב מעצבי אופנה, בוטיק לאופנה, תגיע ליצירות הנמצאות במוזיאונים באירופה, בעקבות חיפוש סיור וידע תימצא התאמה לפריט תוך כדי תשומת לב לצבעים צורות וסגנון, בכדי שבאופן ויזואלי ואסתטי העין תחבר את הדימויים ותשלים את התמונה.

צילום: חגית ארגמן

האוצרת תארגן את הצילום לקראת הפרויקט, שהרעיון הוא ללבוש פריט אופנה שדומה בגוון, בצורות, או חלק ממנו ליצירה, איתה היא תצטלם במוזיאון ולענוד את התכשיט הייחודי שיבחר ולהצטלם ליד יצירה קלאסית מתאימה.

שלב הבא להעלות לרשת ,לתייג את חברת האופנה או מעצב האופנה, או מעצב התכשיט, להוסיף קצת מידע על המעצב\ת, השראה, וסגנון העיצוב של הפריט, באופן ובדרך הזאת, הסטטוס של המוצר משתלבים יחד והזהות ביניהם מקבלים את החיבור האומנותי והתרבותי.

צילום: חגית ארגמן

במוזיאון ישראל הצילומים הקיפו את חללי המוזיאון והצילומים השתלבו ליד מיצגים מרהיבים.

והצילומים הבאים הן במילאנו בסיבוב גלריות מודרניות, ומוזיאונים.

מאת: חגית ארגמן

הוספת תגובה

הוספת תגובה