עמוד הבית » פריחת עץ הדובדבן

פריחת עץ הדובדבן

ריח משכר חושים בפריחת עץ הדובדבן בגן הבוטני. צילום צביה אדלר
הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים נצבע בצבעים של אדום ולבן, צבעי פריחת הדובדבן. לחוויית המראה המרהיב משולב בריח דובדבן הנישא באוויר, מזמין הגן את הקהל הרחב, ילדים ומבוגרים, זוגות ומשפחות, לבקר בגן וליהנות מחגיגה ייחודית של פריחה קסומה ופעילויות לכל המשפחה בחגיגה של פעם בשנה!

כידוע, מידי שנה, נוהגים היפנים לצאת אל הפארקים, לחוות ולחגוג את פריחת עץ הדובדבן, הנמשכת 10 ימים בלבד. ביפן, ממתינים ההמונים שנה שלמה לימי הפריחה המפורסמת, הנקראת "סאקורה". הסאקורה מסמלת את האופי היפה אך חמקמק ובר-חלוף של החיים.

בגן הבוטני תתקיים חגיגת הסאקורה בשבת 22.2.20 בין השעות 10:00-15:00 וכמיטב המסורת היפנית יתקיים בגן יום שכולו אנאמי (הסתכלות על פרחים). במהלך היום ניתן להצטרף לסיורים מודרכים בשביל הדובדבן ולטקס התה החגיגי בשעה 13:00 בו המשתתפים יהיו לבושים בלבוש מסורתי בשיתוף מרכז המקויה בירושלים. הילדים וההורים יוכלו להשתתף בסדנאות יצירה מיוחדות מחומרים ידידותיים לסביבה. לכל המבקרים מחכה טבע מרהיב וירוק באוירה פסטורלית מאין כמוה בגן ועוד. המבקרים מוזמנים לערוך פיקניק משפחתי עצמאי בשטחי הגן.

טקס התה המסורתי.
צילום צביה אדלר ויהודית מרקוס

בין הפעילויות:

  • סיור "בשביל הדובדבן"

בין השעות: הסיור יוצא כל שעה עגולה בין השעות 11:00-15:00  – (11:00, 12:00, 13:00, 14:00)

סביב עצי הסאקורה (הדובדבן היפני) במהלכו נלמד להתבונן על פריחת הדובדבן כפי שעושים ביפן, נספר על המסורת ארוכת השנים של הסאקורה, נגלה דברים חדשים ומפתיעים על העצים הכה יפים, כולל אגדות שסובבות סביב העצים ועוד סיפורים הקשורים בפרי הדובדבן.

 * הסיור מיועד לכל המשפחה ונגיש לעגלות וכיסאות גלגלים

  • סדנת "אוריגאמי"

בין השעות: 10:00-15:00

בסדנא יוכל כל משתתף לבחור בין ארבע צורות שונות וייחודיות של אוריגאמי וללמוד כיצד לקפל אותן  בהשראת התרבות היפנית ועצי הדובדבן היפניים.

* הסדנא מתאימה לגיל 5 ומעלה

 סדנת הכנת מובייל עם דגי קוי מסורתיים מחומרים ממוחזרים

בין השעות: 10:00-15:00

דגי הקוי מזוהים מאוד עם התרבות היפנית ומסמלים ברכה, הצלחה, עושר ומזל טוב.

בסדנא יצירתית במיוחד, יוכלו הילדים לעוף עם הדמיון ולייצר דגי קוי מסורתיים מחומרים ממוחזרים, אותם יקחו הביתה.

* הסדנא מתאימה לגיל 4 ומעלה

  • סדנה להכנת "קומיהימו" (Kumihimo)- צמיד יפני מסורתי

בין השעות: 10:00-15:00

בשיטה עתיקת יומין שנשתמרה במשך דורות ברחבי יפן, יכינו המשתתפים צמיד צבעוני וייחודי, שממש יפתיע כמה קל להכין.

* הסדנא מתאימה לגיל 4 ומעלה

חגיגית פריחת עץ הדובדבן הגן הבוטני. צילום צביה אדלר

** במידה ויירד גשם האירוע יתקיים במבנה מרכז החינוך ע"ש מרקוס מרגוליס הסגור והמחומם

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם, הגדול ביותר בישראל משתרע על שטח של כ-150 דונם בלב ירושלים ונחשב לפנינת טבע בלב העיר. האוסף המגוון של צמחים מכל העולם המצויים בגן הופכים אותו למרכז חינוכי, הדרכה ומחקר לצד אתר תיירותי ותרבות מובהק. בגן אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון: גדלים בו יותר מ-6,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות פריחות מרהיבות לאורך כל השנה.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה