עמוד הבית » לבחור בחיים, סיפורו של עפר עדן

לבחור בחיים, סיפורו של עפר עדן

צילום באדיבות עפר עדן ראשית
רמי, קצין מסיירת מטכ"ל שהשתתף בין היתר במבצע אנטבה, הוא חבר משותף של עפר ושלי. כך נוצר הקשר. עפר התעקש שכבר נפגשנו בעבר, והוא צדק (ארוחת ערב לפני כשנתיים עם מספר חברים).

אני שואל את עפר, איך הכל התחיל?

"זה התחיל מטייס מצרי שכנראה החליט ששיחקתי טניס יותר מידי זמן ויש לי יותר מידי ידיים. צרורות של תותחים שנורו ממטוס מצרי במהלך מלחמת יום כיפור, קטעו את ידי הימנית וריסקו את השמאלית, ובכך נכנסתי לתהליך חדש ומאתגר שלא הכרתי. ההפנמה והלימוד מרגע הפציעה ועד היציאה מבית החולים יצרו אדם שונה. כמו לקחת מרכיבים של שולחן מתכת, להתיך אותם וליצור מתכת "אצילית יותר" – שולחן אחר שמתאים את עצמו לתקופה, עשוי מחומרים מורכבים ובמבנה שיכול להתאים את עצמו לתנאים חיצוניים שונים. המצאתי את עצמי מחדש.

השינוי, הטרנספורמציה ובניית הדגם הנכון לוקחים זמן. והתוצר משתנה כל הזמן ועדין מתאים את עצמו לתקופה, למצב ולשינוים שסובבים אותנו".

מה הניע אותי והכין אותי?

"הילדות, החינוך המבנה הפסיכולוגי. מאז שאני זוכר את עצמי, ליוותה אותי התכונה להסתכל על מצבים, תקלות ואתגרים שאנחנו פוגשים בהם  בצורה שונה, אחרת, ולהפעיל חשיבה מחוץ לקופסא. התכונה הזאת בתוספת התחרותיות שקיננה בי, שהתגברה לאחר הפציעה דחפה אותי קדימה, להוכיח לעצמי ולכולם שאני לא רק לא שונה מכולם אלא טוב יותר. אחלה דלק "מטוסים".

צילום באדיבות עפר עדן

נקודת המפנה? פחדים ותעוזה?

"כששהיתי בבית החולים, במהלך ההבראה הפיזית, הגעתי לצומת מאתגרת, בה הייתי חייב לקחת החלטה: איך אני מתקדם בחיי ולאן אני פונה. האם אני עובר דרך המסדרון החשוך והמאתגר אל האור ופוגש את העולם, או מתדרדר חזרה אל הבוץ השחור, הבכי וההתקרבנות. בחרתי בחיים.

אבל בכל סיבוב או עיקול בטיפוס למעלה, או בהתגבשות החדשה, פגשתי מישהו/מישהי שעזרו לי ותדלקו אותי תרתי משמע, וזאת לפעמים מבלי שידעו על כך. כמובן שיש לי סיפורים לכל נקודת מפנה סיבובית כזאת. הפחד שניהל אותי היה החשש בפני התדרדרות אחורה, או המבט מלא החמלה והרחמים שיעלה על פרצוף האנשים שמסביבי. עדיף מבט ההשתאות שמופיע על פרצופם של האנשים כשאני עושה פעולות שגם אדם בריא לחלוטין מאותגר בעשייתן, כגון ספורט אתגרי, הרמת משאות כבדים, בישול ועוד.

תעוזה היא ההפך מהפחד. הרצון להוכיח לעצמי ולכולם שאני מסוגל לעשות הכל כאילו יש לי 2 ידיים בריאות. זה הדלק למוטיבציה. אני נשוי בשלישית. אפשר לנתח זוגיות מהרבה כיוונים. מבחינתי 2 המערכות הראשונות היו חלק מהמסע שעברתי לאורך חיי. כשאני מוציא את הילדים המשגעים מחוץ לדיון ולמשוואה, הרווחתי אותם. כל מערכת התאימה לתקופתה. מכל מערכת למדתי, ניזונתי והתקדמתי.  סוג של הכנה לקראת המערכת הנפלאה השלישית שמתאימה כמו כפפה ליד, כך שיכולתי לשלב גמישות בניהול העסקים והמשפחה. הכל היה גמיש".

איפה תופסת אותך הקורונה?

"התחלתי לשתף את סיפור חיי ולשלב אותו בהרצאות השראה, מוטיבציה וסימון או הדגשה של חשיבה המצאתית".

השיא בקריירה?

"אני יכול לחשוב על שתי נקודות זמן המתייחסות לשני פיתוחים שניהלתי וייצרתי, שגרמו ללקוחות להנות מהמוצר וגם להרוויח כסף: האחד – הג'ל הגמיש FREEZY. השני – הציפויים החכמים של הפסטרמות והגבינות".

עפר, מה הייתה העצה הכי טובה שקיבלת במסעך זה?

"כל השנים הייתי עסוק בעשייה ובמרוץ לחיפוש המוצר/פיתוח הבא. חבר קרוב הציע לי לספר את סיפור חיי, ולעבור לייעוץ  והכוונה. ואכן, לפני כשנה, ללא כוונה מראש וכאילוץ להצטרף לפעילות ספורטיבית עם תורמים מקנדה לארגון נכי צה"ל, נאלצתי להתחייב להעביר הרצאת מוטיבציה והשראה. להפתעתי גיליתי שההרצאות גורמות לי הנאה כפולה. מצד אחד להרגיש את האנשים שמזדהים איתך, זורמים ונהנים. מצד שני אני מגלה שתוך כדי ההרצאות למדתי להכיר את עצמי טוב יותר, לפתוח תאים או מקומות שהיו סגורים ונעולים. ההרצאות גרמו לי להסתכל מזווית אחרת על הסביבה והעולם. מחיאות כפיים של אנשי הגיל הרביעי, היכולת להחזיק 60 דקות תלמידי תיכון ו/או חניכי מכינות קדם צבאיות מבלי ש"יעלמו" או יברחו בסוף הרצאה. ישאלו שאלות ויבואו להודות לי אישית. זה ממכר ומרגש.

סוד ההצלחה פשוט. האמונה והבטחון בעצמך וביכולת שלך. הרצון להיות כמו כולם, להוכיח לעצמי ולהם שהידיים חזרו. אין הנחות. אין התייחסות שונה ומיוחדת. הניצחון הקטן והמקומי שלי הוא להבין שאנשים שקרובים אלי מתייחסים אלי כאחד מהם. כאילו "גדלו לי הידיים". אחת מהתוצאות היא שמציעים לי לטעום מאפה כשאני מחזיק בידי האחת כוס קפה והם מחפשים את השנייה להעביר לי את הקרואסון. זה אומר שבמוח שלהם אני "אדם רגיל".

מה החזון שלך?

"חזוני הוא להעביר את המסר לדור הצעיר שלנו: "קחו את החיים בפרופורציה! הכל אפשרי!". תאמינו בעצמכם ותפעילו מחשבה והסתכלות שונה, והכי חשוב – אם אתם אוהבים את עצמכם תוכלו לאהוב גם את הזולת. זה עוזר והחיים יפים יותר".

מה היית רוצה שאנשים יידעו עליך?

"אני לא גיבור, ולא איש מיוחד. דחפתי קדימה כי לא הייתה לי ברירה. יש רק דרך אחת בחיים: לנוע קדימה"!

טיפ למתחילים?

"חשוב להבין שאם רוצים להנות ולהצליח בחיים צריכים לחייך אליהם, להתחבר לאנשים ולנסות לא להתבכיין. כנסו לפרופורציות ותנסו להבין כיצד אתם פותרים תקלה, קושי אתגר בשימוש במה שאתם רואים בטבע ובהגיון שלכם. בהצלחה"!

עפר עדן מיוצג בסוכנות המרצים לתחום בטחון ומודיעין – www.spylegends.co.il

 

תגיות