עמוד הבית » רגעים לא פשוטים – כאבי שניים

רגעים לא פשוטים – כאבי שניים

צילום: pexels
ממרום שנותיי להערכתי טיפלתי יפה במערכת השיניים הטבעית שבפי. דאגתי לצחצח בוקר וערב למנוע עששת ריח רע ושאר צרות. התנסיתי במספר סוגים של משחות לניקוי השיניים. טעמתי מספר סוגים של מי שטיפה.

כך להבנתי הדלה פעלתי בסדר קבוע כדי למנוע משברים שעולים הרבה כסף וגם כוללים כאב. שחכתי לציין ביקור חצי שנתי לביקורת עם אמרה קבוע " דע לך שאני עדין פוחדת מרופא שיניים."

אך לצערי לגיל יש תרגיל משונה דברים מתבלים מתקלים ומתקלקלים לרוב החליף מוצר תוצר מעשה ידי אדם. כי אצלי הגוף שלי כבר לא מצמיח שיניים חדשות כאשר הישנות נשברות. הכאב מתחיל בגוף אחר כך בכיס. אך הנורא יותר הוא הכאב הפיזי. בצער רב בביקור החצי שנתית שלי נשלחתי לעשות צילום שיניים פנורמי. ושם ראיתי במו עיני את הצרות. מילא קשה ללעוס בשביל זה יש בלנדר או כול דרך יצירתית לרכך את הקושי של המזון. התגברתי בגבורה על שיחזור טיפול שורש הרופא כמעט נואש אך לגבי השן ליד אמר אין מה לעשות צריך השתלה.

צילום: pexels

או קי ישבנו ושכללנו עליות לכיס והתגלית אמרה טיפול כזה או דומה לו עליות זהות. אך היתרון בהשתלה הוא לאורך זמן אך משך הטיפול ארוך. מכיוון שאני מאמינה בתהליכים ארוכים ויעילים הסכמתי. הסיפור ממשיך בנסיעה לצילום סיטי. אחר כך פגישה עם המנתח. לתומי חשבתי פגישה עם המנתח נשב על כוס קפה והוא יסביר ויראה. ואחר כך אלך הביתה לנשום ולעכל את דבריו.

הגיע היום בו נפגשתי עם הרופא המנתח הוא בחן את הצילומים השונים והתבונן בצילום הפנורמי ואמר אכן מצב קשה לא פשוט יש דלקת סביב השורש עקירה שלמה. אני יושבת שבויה על כיסא רופא השיניים ואוזני אטומות לנאמר. אני שומעת את הקולות אך אין הבנה. הד"ר החביב אומר ומתנצל אני יודע שאני אכאיב לך עם זריקות ההרדמה אחר כך לא תרגישי דבר. גם הטעם לא משהו. סליחה התודעה שלי צועקת השתגעת עכשיו. האם עשיתי הכנה נפשית לכזה אירוע? אני רוצה משתוקקת לברוח מהכיסא הנוראי אך מולי עומד נחוש רופא צעיר עם מזרק ביד ומצווה לפתוח את הפה. אני במצב מאד עדין מצייתת לדבריו.

צילום: pexels

אפשר לחזור לנשום, כן כאב, כן היה לא טעים כן היה מסריח, כן לא הרגשתי דבר כן לא היה לי זמן לבכות על אומץ ליבי. אך הייתה בי אמונה שהכול לטובה.

הנסיעה הביתה הייתה חוויה ברורה שאני מרגישה מסוממת ורק רוצה להגיע למיטה בדרך לקנות אנטיביוטיקה בקופת חולים לקחת משככי כאבים של חברת דוטרה כדורי קופאיבה וכדורי דייפ בלו. למרוח חיצונית לבנדר ציפורן וקמומיל רומי שמנים אתריים מרגיעים.

צילום: פרטי באדיבות עידית דגן

עשרים וארבע שעות של ייסורים תפרים בפה הלחי נפוחה. האם לזה התכוון המשורר? אולי אך ההבטחה אומרת שעוד שנה אני אהיה יפה.

לשאלות לגבי השמנים האתריים הטהורים דברו איתי.

שלכם באהבה,

עדית דגן יועצת עיסקית אחרת