עמוד הבית » שני כוחות מעורבים

שני כוחות מעורבים

צילום: unsplash
בתוך כל אדם ממוצע קיימים שני כוחות. הכוח הסולידי המאופק והשמרני, לעומת הכוח המיני, החייתי, הפרוע. בדרך כלל כשמדובר במי שמכחיש את הכוח המיני הפרוע כלפי עצמו, נגלה על מחבוא, הדחקה, או דיכוי בגלל דברים שהוא עבר בחייו, קלים או חמורים יותר.

פעמים רבות, עולה בתוכנו קונפליקט בין החייתיות המינית הסוערת לעומת המקום האחר הצנוע, המאופק. ישנם כאלה שלא מווסתים את הכוחות הללו למקומות הנכונים, עד כדי כך שאת הפנטזיות שלהם הם ירצו, יעדיפו, ירגישו בנוח, לעשות עם גבר או אישה שאינם בני הזוג שלהם. גם אם לא מדובר ברמה הפרקטית, אלא מבחינה מחשבתית, שאם היינו שואלים אותם באופן אישי ודיסקרטי, הם היו מתוודים בפנינו שזה יושב אצלם בדמיון שלאו דווקא יבוא לידי מעשה.

לפעמים זה יושב על תפיסות מוטעות, אצל גברים למשל, שמול עיניהם מצטיירת בת הזוג כמישהי ביתית, אימהית, הדואגת לצורכי הבית, שבעיניהם היא איננה 'פוטנציאל' למימוש הפנטזיות הסוערות המיניות שלהם. מצד הגבר נגלה הנחת עבודה מוטעית, שבכך שהוא לא חווה/הופך את בת הזוג לחיית מין סוערת הוא בעצם שומר עליה, על המקום הצנוע, המסורתי, המרסן שלה. לפעמים זה יושב על כך שבת הזוג מזכירה לו את אמא שלו או היא מעין אמא שלו, שאז דברים מהסוג הזה הם לא מוסריים ואולי אפילו אסורים לממש איתה.

צילום: unsplash

וכן הוא המצב להיפך, כשמדובר בבן הזוג של האישה. קורה שנשים, אם לא פרקטית אז מחשבתית, יעדיפו לממש את הפנטזיות הסוערות שלהן דווקא עם 'מישהו מבחוץ', ולא עם בן הזוג המוכר הרגיל והנוח. לפעמים קורה שדווקא לאחר שאישה מפרקת קשר, היא פתאום מרגישה משוחררת יותר מינית ומעיזה לנסות ולהיכנס להרפתקאות עם גבר, שבקשר הקודם שלה היא לא העזה לעשות. לפעמים מדובר על פריקת עול, סוג של סמל ניצחון על קשר חולה. לפעמים מחמת התסכול של מיניות חולה בקשר הקודם, נשים נמצאות במקום של רצון לחקור ולגלות את עצמן דרך חוויות חדשות. לפעמים הן מופתעות לגלות דברים שהן כלל לא ידעו שקיימים על סמך הקשר הקודם.

בזוגיות, תפקידנו לדעת להשתמש בשני הכוחות ולדעת איך לווסת אותם נכון. כמה יפה לראות אישה מתוקתקת, קלאסית, נשית ומעודנת בהתנהגותה. לבושה בצורה אלגנטית, אולי אפילו צנועה אם מדובר במגזר הדתי, ובמיטה לגלות את הצדדים המיניים הפרועים שלה הקרובים מאד ל'חיית טרף'. מסוג הדברים שאתה בעצמך מופעם בפעמים הראשונות איתה שהיא באמת כזאת, כי מבחוץ אי אפשר לשער זאת. בהמשך הקשר אתה והיא יכולים להנות מאד על ידי היכולת לעשות את ההפרדה הזאת.

צילום: pixabay

נשים שמודעות לשני הכוחות שלהן ויודעות לווסת אותם, הן בעלי מודעות עצמית גבוהה מאד. הן יודעות לעשות את הסוויץ' הנכון. הן יודעות שבתור נשים מגיע להן ואף מחובתן להנות ממין, וכשתראה אותה למחרת לא תוכל לשער אפילו מה היא עשתה אתמול עם בעלה. זה היופי האמיתי בוויסות.

הבעיה מתחילה כשיש לנו רצונות שאנחנו משתוקקים למלא, אבל אנחנו לא מרגישים בנוח לממש אותן עם בן הזוג שלנו. יש לכך כמה סיבות. אחת מהן היא 'בושת היום שאחרי'. כשאנחנו נמצאים במצב המיני החייתי שלנו, אנחנו חושפים צדדים שיכולים להיתפס כחלשים בעיננו, בפרט אם מדובר על איבוד שליטה במיטה, או בשפת גוף של הנאה המשדרת לפעמים חוסר אונים (מדומה!).

כשאישה חשופה בפני מישהו זר שאינו בן הזוג שלה, לפעמים היא מרגישה בנוח יותר להשתחרר. זה נורא ואיום, וזה נשמע מוזר, אך ההסבר העמוק לגבי אותן סוג של נשים הינו שלצורך הדוגמא למשל, מחר בבוקר אחרי הסקס הלוהט, בן הזוג שלי שוב יראה אותי, מכינה אוכל לילדים, שולחת אותם לבית הספר, מתארגנת לעבודה, יישב איתי בסלון, נשב כל המשפחה בשולחן שבת בקידוש… מה הוא יחשוב עלי??? הנה המופרעת שהשתוללה אתמול וגמרה וגנחה ודיברה מלוכלך, איך אני יעמוד מולו אחרי זה? איך אני אתפס בעיניו? הבושה מבן הזוג ביום שאחרי, היא הבושה התוקעת את השחרור המיני הכל כך לגיטימי ומתבקש בין בני זוג.

צילום: pixabay

אם אנחנו לא מרגישים בנוח להביא גם את הצדדים האפלים הנסתרים המוכמנים בנו, בפני בני הזוג שלנו, כנראה שישנם דברים מעבר למין שאנחנו לא מרגישים בנוח איתם לחשוף בפני בני הזוג שלנו. אנחנו לא מרגישים מספיק פתוחים אתו, וזאת בעיה שצריך לפתור עוד לפני היכולת לדבר על מין פתוח ולחוות מין פתוח.

יתכן שישנם הרבה דברים מנטאליים המעיבים על התוצאה העגומה – הקטנות, יחס משפיל, זלזול, לא חסר. יתכן שמדובר על בן זוג נפלא, אך הברקסים יושבים על תפיסות עולם מוטעות: "כיצד אני יכול/ה להראות את עצמי משוחרר/ת מינית בפני בן/בת הזוג שלי.